تغذیه وبارداری, قصد بارداری

اقدام به بارداری، وزن ایده آل

AndroidOnlineNewsImage - اقدام به بارداری، وزن ایده آل
وزن ایده آل برای بدن خود را مشخص نمایید. هنگامی که می خواهید حامله شوید، بهتر است در وزن ایده ال خود باشید. در این صورت وزن بدن شما در زمان حامله شدن به وزن استاندارد و توصیه شده نزدیکتر خواهد بود. اگر اضافه وزن یا کمبود وزن داشته باشید، حامله شدن برای شما دشوارتر خواهد بود.
همچنین خانمهایی که اضافه وزن دارند با عوارض بیشتری در دوران حاملگی یا زایمان مواجه خواهند شد. احتمال به دنیا آوردن کودک کم وزن نیز در خانمهایی که کمبود وزن دارند، بیشتر است. شما می توانید از ابزار تعیین وزن یا BMI که برای این کار در سایت ما ارائه شده است استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا به کاهش یا افزایش وزن نیاز دارید یا خیر.
مادامی که از یک برنامه غذایی مناسب (که چربی آن کم بوده و میزان غذاهای فیبردار در آن زیاد باشد) استفاده می کنید، یک برنامه ورزشی منظم نیز برای خود طراحی کنید. در صورتی که اضافه وزن دارید، سعی کنید هفته ای نیم تا یک کیلو گرم وزن کم کنید، که این سرعت کاهش وزن مناسب و ایمن است.
در صورتی که از یک رژیم غذایی شدید استفاده کرده و سعی کنید وزن خود را به سرعت کاهش دهید، ممکن است ذخیره مواد مغذی بدن شما به سرعت تمام شود، که مسلما برای باردار شدن و آغاز حاملگی مناسب نخواهد بود.
منبع:تا سلامتی
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.