توصیه معنوی, قصد بارداری

توصیه های معنوی در سه ماهه دوم بارداری

1 - توصیه های معنوی در سه ماهه دوم بارداری
از ماه چهارم حاملگی معمولا  مادران باردار، حرکت جنین خود را احساس می کنند. اولین احساس مادر از حرکت جنین به صورت عبور گاز از درون روده ها بیان می شود. در اواخر حاملگی، با بزرگ شدن جنین، حرکات شدیدتر و حتی ممکن است دردناک شود.

بطور کلی چند اصل در دوران بارداری توصیه می شود:

1. تغذیه مناسب
2. استراحت کافی
3. انجام ورزش های مناسب
4. داشتن آرامش روحی و معنوی
5. انجام مراقبت های دوران بارداری
6. شناخت علایم خطر در حاملگی
توصیه های معنوی و تغذیه ای در ماه چهارم بارداری
ماه چهارم بارداری، ماه رویش مو است. در این ماه جنین مقداری از زشتی خود را از دست می دهد. پوست بدن شفاف و قرمز رنگ است. کرک نازکی سراپای بدن جنین را می پوشاند. غدد چربی و عرق در زیر پوست، فعالیت خود را آغاز می کنند. در این ماه، نخستین تارهای مو روی سر جنین نمایان می شود.

هر روز بر 3 عدد انجیر سوره والتین بخواند و آن را ناشتا بخورد. ضمناً نام کودک قبل از چهار ماه و ده روز انتخاب شود.

هفت مرتبه “استغفرالله ربی و اتوب الیه” بگوید. هر روز بعد از نمازها 210 مرتبه صلوات بفرستد. سیب شیرین، عسل وانار میل کند. از اول ماه چهارم نماز شب بخواند در صورت امکان نیمه شب و اگر موفق نشد قضای آن را ترک نکند.

روزهای پنج شنبه و جمعه سوره “الدهر” بخواند. در تمام نمازها در یک رکعت سوره “قدر” را تلاوت کند. بعد از نماز دست را روی شکم گذارده، سوره “قدر”، “کوثر” و صلوات کبیره را بخواند و بعد از آن بگوید:”ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریتنا قره العین و جعلنا للمتقین اماماً”

توصیه های معنوی و تغذیه ای در ماه پنجم بارداری

ماه پنجم بارداری، ماه حرکت است. در ابتدای این ماه، جنین درون رحم حرکت می کند. علاوه بر حرکت ظاهری، انگشتان را نیز حرکت می دهد. در این ماه جنین صداهای بلند را شنیده، واکنش نشان می دهد.

روزهای پنج شنبه و جمعه سوره “الفتح”  تلاوت کند. در یک نماز سوره “النصر”  بخواند. هر روز صبح مقداری خرما تناول نماید. از ابتدای ماه پنجم در وقت نماز دست بر روی شکم نهاده اذان و اقامه بگوید. هر روز بر روی تخم مرغ سوره حمد بخواند و آن را ناشتا بخورد.

توصیه های معنوی و تغذیه ای در ماه ششم بارداری

ماه ششم بارداری، ماه عضلات است. در این ماه فرصتی برای نیرومند شدن جنین فراهم می شود. چهره، وضع متناسبی یافته، ابروها ظاهر می شود. شکل بینی تکامل یافته، گوش ها رشد بیشتری پیدا کرده و گردن حالتی خاص به خود می گیرد. جنین دست ها را روی سینه می گذارد و زانوها را روی شکم خم می کند.

ماه ششم روزهای پنج شنبه و جمعه سوره “واقعه”  را قرائت کند. شبها در یک نماز سوره “التین” بخواند. پس از صرف صبحانه انجیر و زیتون میل کرده و سعی کند در روز یا شب مقداری مغز استخوان بخورد و از خوردن دنبه بپرهیزد. هر روز انار را  پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد.

منبع:کودک آنلاین
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.