ژنتیک وا ختلالات, نوزاد

آب سیاه چشم در نوزادان، علائم

Cute Sweet Babies Wallpapers - آب سیاه چشم در نوزادان، علائم
دكتر حيدر اميني، متخصص چشم و فلوشيب گلوكوم در گفتگو با برنامه «فراسو» شبكه راديويي سلامت با بيان اين مطلب افزود: نوزادان هم به گلوكوم مادرزادي مبتلا مي شوند؛ اما ميزان آن آنقدر كم است كه نبايد والدين نگران بشوند؛ يعني از 50 تا 6 هزار نوزاد يك نفر مبتلا مي شود.

وي ادامه داد: حدود نصف موارد هنگام تولد علامت دارد و بعد در سال اول علامت مشخص مي شود و به ندرت در سال هاي دوم و سوم علامت دار مي گردند.

اين متخصص چشم و فلوشيب گلوكوم در ادامه افزود: ترس نوزاد از نور، يعني وقتي نور به چشم نوزاد بتابانيم، چشم خود را مي بندد. اين دست از كودكان بايد تحت عمل جراحي قرار گيرند و در خيلي موارد عمل جراحي موفقيت آميز بوده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه كسي كه آب مرواريد عمل كرده و بعد از گذشت يك ماه به بيماري مگس پران مبتلا شده است آيا اين بيماري به دليل عمل جراحي است؟ گفت: مگس پران ارتباط با عمل جراحي آب مراوريد ندارد. احتمالا كدورتي در زجاجيه چشم داشته است.

وي ادامه داد: يعني تغييراتي كه در زجاجيه چشم اتفاق مي افتد و به ندرت همراه با پارگي يا سوراخ در شبكيه چشم مي باشد. نگران كننده نيست؛ و بيمار براي درمان مگس پران مراجعه كنند كه با ليزر ـ كرايو درمان مي شود.

در ادامه تاكيد كرد: مگس پران با آب مرواريد ارتباط ندارد. اگر هم از قبل وجود داشته باشد به علت آب مرواريد آن را نمي توان ديد و عمل آب مرواريد كه انجام مي شود چشم بيش تر مگس پران را مي بيند.

در خصوص خارش چشم در ابتداي صبح اظهارداشت: اين فرد ممكن است به خشكي چشم مبتلا باشد. خشكي چشم شايع ترين علت مراجعه بيمار است چون علامت دار است. با افزايش سن و مصرف دارو هم ممكن است ايجاد شود. گاه خود به خود ايجاد مي شود. با آلدگي هوا هم تشديد مي شود.

وی در پاسخ به اين پرسش كه آب سياه همان آب مرواريد است؟، خاطرنشان كرد: خير ؛ آب مرواريد در اثر كدر شدن عدسي چشم اتفاق مي افتد و درمان آن شامل برداشتن عدسي و قرار دادن يك لنز مصنوعي است؛ ولي در بيماري آب سياه تخريب پيش رونده عصب بينايي ايجاد مي شود.

منبع:سلامت نیوز
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.