نوزاد, ویتامین ها و مکمل ها

تاثیر امگا سه، بر هوش نوزاد

genetics omega 3 fructose public - تاثیر امگا سه، بر هوش نوزاد

دو مطالعه دیگر بر روی اسیدهای چرب امگا 3 نشان داد که زنان باردار که امگا 3  هنگام تولد به نوزادان مصرف میکنند با خطر کمتر از آلرژی غذایی و اگزما مواجه هستند. مصرف کم اسیدهای چرب امگا 3 می تواند خطر ابتلا به مادران با زایمان زودرس را افزایش دهد.

جالب است بدانید که روغن امگا 3 در دوران بارداری نه تنها بر ضریب هوشی نوزادان اثر دارد، بلکه دارای فواید دیگری نیز هست. به تازگی مطالعات نشان داده‌اند، مادرانی که در دوران بارداری از این روغن استفاده کرده‌اند به احتمال کمتر کودکانی با وزن کم را به دنیا خواهند آورد. از آنجایی که کمبود وزن در بدو تولد با ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت رابطه مستقیمی دارد، از این رو جلوگیری از بروز این بیماری‌ها در حفظ سلامت کودک حتی در بزرگسالی نیز اهمیت بالایی دارد.

به علاوه چون ماهی‌ها سرشار از امگا 3 هستند، داشتن یک بارداری سالم می‌تواند با مصرف این ماده غذایی میسر شود. از این رو دانشمندان ماهی را به عنوان جزء مهمی از رژیم غذایی انسان‌ها خصوصاً در این دوران به حساب می‌آورند.
مطالعات بر روی 9 هزار مادر و کودک‌هایشان نشان داده است، مادرانی که امگا 3 کمتری دریافت کرده‌اند، فرزندانشان از ضریب هوشی پایین‌تری برخوردارند.

منبع:دکتر سلام

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.