زایمان, زایمان طبیعی

تسریع روند زایمان طبیعی، شش روش

Back pain during pregnancy 760x400 - تسریع روند زایمان طبیعی، شش روش
زایمان غیر قابل‌ پیش‌بینی است. این شش راه به شما کمک می‌کنند اگر زایمانتان کند پیش می رود به آن سرعت دهید.
تغییر حالت
گاهی تنها نیاز دارید حرکت کنید. حرکت کردن کمک می‌کند کودک با نیروی جاذبه به سمت پایین بیاید و فشار بیشتری بر دهانه‌ی رحم وارد شود. این می‌تواند به پیشرفت زایمان کمک کند. همچنین حرکت شما به کودک می‌کند بهترین حالت خود برای حرکت به سمت پایین در لگن را پیدا کند. اگر دراز کشیده‌اید کمی بنشینید. از تخت خارج‌شده و توپ‌های زایمان یا صندلی‌ها را امتحان کنید.
راه رفتن یا ایستادن
اگرمی توانید کمی راه بروید یا یک حالت ایستاده برای خود انتخاب کنید. با این کار می‌توانید از فشار بیشتر روی دهانه‌ی رحم یا پایین آمدن جنین در لگن سود ببرید. همچنین می‌توانید از فواید حرکت که بر اثر تأثیر جاذبه‌ی زمین ایجاد می‌شود بهره‌مند شوید.
تحریک سینه
تحریک سینه‌ها برای شما موثر خواهد بود زیرا باعث آزاد شدن اوکسی توسین در جریان خون شده و می‌تواند انقباضات را همراه داشته باشد. این کار را می‌توان  با پمپ شیر انجام داده و یا به صورت دستی با ماساژ سینه با انگشتان. برخی زنان ترجیح می‌دهند دوش گرفته و بگذارند ذرات آب روی سینه‌های آن‌ها پاشیده شود.
تکنیک های فشار
ماساژ و طب فشاری می‌توانند برای کمک به تسریع فرایند زایمان مفید باشند. یک ماساژ کلی می‌تواند به آرام شدن شما کمک کرده، درد را کاهش داده و یک تغییر خوب برای شما باشد. تکنیک های خاص برای فشار درمانی می‌توانند به بدن اجازه دهند تا اکسی توسین بیشتری تولید کند و این باعث افزایش انقباضات خواهد شد.
تغییر مکان
گاهی تنها نیاز  دارید موقعیت خود را عوض  کنید. این تغییر روحی می‌تواند برای بسیاری از مادران مفید باشد. اگر در بیمارستان هستید کمی در راهروها قدم بزنید. اگر در خانه‌اید به حیاط بروید. برای راه رفتن خسته‌اید؟ تنها اتاقتان را عوض کنید. همچنین می‌توانید تکنیک های مختلف ریلکسیشن را امتحان کنید، از جمله استفاده از آب.
دخالت دارویی برای سرعت دادن به زایمان
اغلب داروها می‌توانند یک انتخاب صحیح باشند. از جمله این روش‌ها پاره کردن کیسه آب، تشدید دردهای زایمانی و حتی استفاده از داروهای مسکن مانند اپیدورال برای کمک به آرامش فرد است. انتخاب نوع روش بستگی به این دارد که در چه مرحله‌ی زایمان هستید، اوضاع چطور پیش می رود، چقدر را گذرانده و چقدر پیش رو دارید. این‌ها به نوعی حدسی است. اما انتخاب آن توسط تیم درمانی شماست و تخصص لازم دارد.
منبع:ویکی 5040
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.