نوزاد, نوزاد نارس

تولد نوزاد نارس، تاثیر مصرف ماهی

نوزاد نارس، تاثیر مصرف ماهی - تولد نوزاد نارس، تاثیر مصرف ماهی

اثر بسيار مهم مصرف ماهي، در كاهش خطر تولد نوزاد نارس است. اگر دوران بارداري را 42 هفته در نظر بگيريم، به تولد نوزاد قبل از هفته 37 حاملگي، نوزاد نارس اطلاق مي‌شود. سالانه در بسياري از كشورها به خصوص در كشورهاي در حال توسعه، حدود 13 ميليون نوزاد نارس به دنيا مي‌آيد.

اغلب مرگ‌هايي كه در مدت زمان كوتاهي بعد از تولد اتفاق مي‌افتد و هم‌چنين بيماري‌هايي مانند فلج مغزي، كوري، كري و برخي اختلالات مغزي، به علت نارس بودن نوزادان است. البته اين به آن معني نيست كه هر نوزاد نارس، دچار اين مشكلات است.

ولي به هر حال در طي بررسي‌هاي انجام شده و بر طبق آمار گرفته شده، اين مسائل در نوزادان نارس بيشتر از نوزادان رسيده (ترم) است. در تحقيقي كه در دو گروه از زنان انجام شد، ميزان تولد نوزاد نارس در بين زناني كه حداقل يك بار در هفته ماهي، مصرف كرده بودند، 9/7 درصد بوده در حالي كه اين رقم در زناني كه هرگز ماهي مصرف نكرده بودند (به خصوص در اين دوران) به ميزان 1/7 درصد افزايش يافته بود.

به همين دليل به خانم‌هايي كه در دوران بارداري و شيردهي هستند، مصرف ماهي براي حداقل هفته‌اي يك‌بار توصيه مي‌شود و در صورت تمايل نداشتن به مصرف ماهي، مي‌توانند از روغن ماهي به‌عنوان مكمل استفاده كنند.

منبع:زندگی آنلاین

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.