آمادگی برای زایمان, زایمان

جراحی چاقی، زایمان را دشوار می کند؟

856129611568255102a - جراحی چاقی، زایمان را دشوار می کند؟
محققان دریافتند زنانی با چنین جراحی‌هایی کمتر در معرض زایمان سزارین قرار می‌گیرند و کودکان عادی به دنیا می‌آورند.
آلیو سانی، مدیر پزشکی دانشکده جراحی متابولیت و جراحی چاقی مرکز پزشکی ایست‌ساید می‌گوید: «این یافته‌ها دارای اهمیت هستند زیرا تاکید می‌کنند زنان چاقی که پیش از بارداری تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته‌اند، در مقایسه با زنان چاقی که این جراحی‌ها را انجام نداده‌اند، وضعیت بدتری ندارند.» او در ادامه می‌گوید: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که جراحی‌های چاقی که پیش از بارداری انجام می‌شوند، منافعی برای این زنان خواهند داشت و به فرزند آن‌ها آسیبی وارد نخواهد شد.»

محققان برای انجام این مطالعه از آمارهای پنج پژوهش پیشین استفاده کردند و در مجموع 4 هزار و 300 زن سزارین شده را از مجموع 11 هزار نفری را که عمل جراحی چاقی انجام داده بودند با 133 هزار و 500 زن جراحی سزارین شده از مجموع 224 هزار زن چاق مقایسه و بررسی کردند.

این یافته‌ها نشان داد که یک درصد از افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته بودند، برای زایمان از عمل سزارین استفاده کرده بودند، در حالی که 38 درصد از زنانی که عمل چاقی انجام نداده بودند، از جراحی سزارین استفاده کردند.

محققان همچنین دریافتند زنانی که تحت جراحی چاقی قرار گرفتند با احتمال کمتری با کودکان غیرعادی روبه‌رو بودند. این یافته‌ها در کنگره بالینی کالج آمریکایی جراحان در واشنگتن ارائه شده بود و در انتظار بازنگری همتراز برای انتشار در ژورنال‌های آکادمیک باقی مانده است.

منبع:روزنامه سپید
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.