زایمان, زایمان زودرس ودیررس

خطر زایمان زودرس، احتمال ابتلا به اوتیسم

Autism 30uxbdhq63tzvkey0feubk - خطر زایمان زودرس، احتمال ابتلا به اوتیسم
بنابر یک مطالعه جدید، نوزادان بسیار نارس احتمال بیشتری دارد که تا ۴ سالگی به اوتیسم دچار شوند. البته معلوم نیست که این احتمال چه‌قدر بیشتر است. به گزارش WebMD، این مطالعه استرالیایی که در ژورنال اطفال منتشر شد دریافت که کمتر از ۲ درصد نوزادان نارس بعدها بین ۲ تا ۴ سالگی به اوتیسم مبتلا می‌شوند.

به گفته محققان این شیوع از آنچه در مطالعات گذشته دیده شده کمتر است. در آن مطالعات این میزان از ۴ تا ۱۳ درصد بود. آن‌ها جز این گفتند که برای اعتماد به یافته‌هایشان چند دلیل وجود دارد. به گفته محقق راهبر، مارگو پریچارد، استاد پرستاری نوزادان در دانشگاه کاتولیک استرالیا، این مطالعه یکی از معدود مطالعاتی است که به جای استفاده از پرسش‌نامه‌های والدین به صورت مستقیم کودکان را ارزیابی می‌کند.

پریچارد گفت: «ما دریافتیم که خیلی زود به دنیا آمدن یکی از عوامل خطر ساز است. این یافته با مطالعات قبلی هم‌خوانی داشت. اما وقتی با ارزیابی مستقیم، سختگیری در تشخیص به عمل آمد، نرخ اوتیسم از مطالعات دیگر کمتر گزارش شد.»

با این حال، دکتر پاول ونگ گفت که مشخص نیست که شیوع پایین‌تر به چه معناست. مطالعات مختلف از روش‌های متفاوتی استفاده کرده‌اند. برخی از آنها کودکان را به مدت بیشتری مورد پیگیری قرار داده‌اند. بنابراین سخت است که بدانیم کدام تخمین به حقیقت نزدیک‌تر است.

منبع:سلامانه
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.