البسه و مد بارداری

زمان پوشیدن شلوار بارداری، وقتش کی است؟

شلوار بارداری

زمان پوشیدن شلوار بارداری بک مقاله کابردی از سایت نی نی:

زمان پوشیدن شلوار بارداری؟

در پایان ۳ ماهه اول بارداری بیشتر خانمها احساس میکنند در لباسهای فعلیشان راحت نیستند. با این حال تمایل چندانی ندارند تا برای لباسهای بارداری هزینه کنند زیرا از یک طرف قیمت این نوع لباسها کمی بالاست،

از سوی دیگر فکر میکنند نهایتا ۶ ماه میتوانند از آنها استفاده کنند اما قرار نیست به محض زایمان کردن این لباسها را کنار بگذارید چون مسلما چند ماهی طول میکشد تا به سایز قبلی خود برگردید و در طول شیردهی وقتی هنوز اضافه وزن دارید و شکمتان کمی بزرگ است، این لباسها همچنان به کارتان میآید.

شاید از خرید برخی لباسهای مخصوص بارداری بتوان صرفنظر کرد اما شلوار بارداری لازم است و از آنجا که تمام طول بارداری استفاده میشود، باید درست انتخاب شود. طی سالهای اخیر، انواع شلوارهای بارداری به بازار آمده که انتخاب را کمی سخت میکند.

چه شلواری بخریم؟

اولین معیار در انتخاب شلوار بارداری، راحتی است. اگر در تابستان باردار شدهاید، به دنبال شلواری باشید که سبک، خنک و از جنس ژرسه، نخ یا کتان است. اگر در زمستان باردار شدهاید، شلوارهای گرمتر و ضخیمتر را انتخاب کنید. سایز شلوار خیلی نباید بزرگ باشد چون نمای زیبایی نخواهد داشت. گرچه راحتی لباس بارداری در انتخاب حرف اول را میزند اما بیشتر خانمهای باردار به زیبایی هم اهمیت میدهند.

اگر احساس کنید شلوار به پایتان نازیباست، شک نکنید آن را کنار میگذارید. پس به مدل شلوار توجه کنید. جین میپسندید یا شلوار پارچهای؟ دمپاگشاد دوست دارید یا راسته؟ چند مدل را انتخاب کنید و بعد از پرو کردن آنها، خرید کنید.آنچه بیشتر در بازار دیده میشود، شلوارهای فاق بلند است اما شلوارهای بارداری فاق کوتاه هم وجود دارد که معمولا مناسب فصل گرم است.

شلوار بارداری کلاسیک بهتر است یا شلوارهای جدید فاقکوتاه؟

انواع کلاسیک شلوار بارداری نواری از جنس ژرسه به جای کمر دارند که دور تا دور شکم را میگیرد و تا بالای ناف کشیده میشود. این نوع شلوارها بسیار راحت است و کش یا دکمههای کنار شلوار امکان تغییر سایز را فراهم میکند. مخصوصا در زمستان، این نوع شلوارها به گرم ماندن شکم کمک میکنند و حتی محافظ مناسبی برای پوست شکم است که در طول بارداری در معرض انواع آسیبهاست.

برای خانمهایی که در تابستان باردارند و احساس میکنند این نوار گرمشان میکند، راهحلی وجود دارد؛ کافی است نوار را تا کنند و روی باسن بکشند تا مدل شلوار عوض شود.اما اگر با شلوارهای فاق بلند راحت نیستید، میتوانید انواعی را انتخاب کنید که یا بدون کمر هستند یا کمرهای کشی باریک دارند که زیر شکم قرار میگیرد. این شلوارها کش قابل تنظیم دارند تا با بالا رفتن سن بارداری بتوان میزان سفتی آنها را تنظیم کرد. استفاده از این نوع شلوارها معمولا به خانمهایی توصیه میشود که زایمان کردهاند و هنوز اضافه وزن بارداری دارند.

زمان پوشیدن شلوار بارداری، وقتش کی است؟ منبع:ایران نی نی

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.