مراقبت از نوزاد, نوزاد

صندلی ماشین نوزاد، بچه کلافه نمی شود؟

2012091413054018 1 1300x1100 - صندلی ماشین نوزاد، بچه کلافه نمی شود؟
نگه داشتن کودک در صندلی ماشین
فرزندتان در صندلی ماشین جیغ می زند، صورتش قرمز می شود و شروع به گریه می کند. مهم نیست مسافت چقدر باشد، مادامی که اتومبیل در حال حرکت است تحت هیچ شرایطی حتی برای مدتی کوتاه کودک را از صندلی اش بیرون نیاورید.کودک هنوز نمی داند این صندلی تا چه حد حافظ جان و سلامتی اش است. پس مهم نیست که چقدر گریه کند و جیغ بکشد. حادثه خبر نمی کند. شاید هدف تان از خارج کردن کودک از صندلی در آغوش گرفتن و آرام کردنش باشد، اما این کار او را در معرض خطرات بی شماری قرار خواهد داد. از طرفی جیغ و داد خودش وسیله ای برای پرت کردن حواس راننده از مسیر است که می تواند باعث تصادف شود. پس بهتر است اول از همه دلیل گریه کودک را پیدا کنید:

شاید گرسنه است.
پوشکش نیاز به تعویض دارد.
زمان خوابش فرا رسیده است.
گرمش شده.
چیزی اذیتش می کند. گاهی اوقات مارک لباس ممکن است از داخل دائما به بدن کودک بمالد و آزارش دهد و یا کمربند صندلی اش را خوب نبسته اید.اگر هیچ کدام از دلایل بالا در مورد فرزند شما صدق نمی کند او تنها از ماندن در صندلی ماشین خسته و کلافه شده است. پس بهتر است از تمام مهارت ها و خلاقیت های خود کمک بگیرید و حواسش را به چیز دیگری پرت کنید. اسباب بازی ها را یکی یکی بیرون بیاورید و به او بدهید. این کار را خیلی آهسته انجام دهید که او اشباع نشود. همچنین سعی نکنید با اسباب بازی خاصی غافلگیرش کنید چون اوضاع بدتر خواهد شد. خوراکی خوشمزه و یا اسباب بازی محبوب اش می تواند چند دقیقه حواسش را پرت کند. خواندن کتاب قصه مورد علاقه اش، بازی نون بیار کباب ببر یا اتل متل توتوله یا لالایی محبوبش شاید کارساز گردند.

اگر زمان خواب فرزندتان دارد نزدیک می شود زیاد به اینکه در این شرایط هم مثل قبل بتواند به خواب برود امیدوار نباشید. این همه اتفاقات جدید در اطرافش می تواند باعث بی خوابی او شود. او را نوازش کنید و پستانکی در دهانش بگذارید. به خاطر داشته باشید که باید آرامش خود را حفظ کنید. نفس عمیق بکشید و تا 10 بشمارید هر کاری می کنید با نوزادتان با عصبانیت برخورد نکنید.

منبع:دانشنامه فرزند
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.