تعیین جنسیت نوزاد, قصد بارداری

عوامل تاثیرگذار بر جنسیت جنین

wholeparent 1 - عوامل تاثیرگذار بر جنسیت جنین
روشهای قدیمی انتخاب جنسیت نوزاد
روشهایی که شانس بارداری جنسیت خاصی رو افزایش میدهند معمولا سخت و بعضی اوقات دردناک هستند . اگر شما در اینترنت عبارت ” انتخاب جنسیت ” یا ” Gender Selection ” رو جستجو کنید مقالات زیادی رو در این زمینه پیدا خواهید کرد ، وبسایت های زیادی در این زمینه تبلیغات وسیعی انجام میدهند و کیتهای تجاری میفروشند ، همچنین در کتابی با عنوان ” چگونه جنسیت کودک خود را انتخاب کنید ” روش های مشابهی ذکر شده که برخی از اونها رو در زیر خواهیم گفت :
تاثیر زمان مقاربت و محیط بر جنسیت نوزاد
زمان نزدیکی یا مقاربت : هرچه زمان رابطه جنسی به زمان تخمک گذاری در زن نزدیکتر باشه احتمال پسر شدن بچه بیشتر خواهد بود و هرچه این زمان فاصله بیشتری با زمان تخمک گذاری باشه ، شانس بیشتری برای بدنیا آمدن فرزند دختر وجود خواهد داشت . دلیل این امر اینطور هست که اسپرمی که دارای کروموزوم X است ( اسپرم دختر زا ) نسبت به اسپرمی که دارای کروموزوم Y است ( اسپرم پسر زایی ) قویتر هست و اسپرم پسرزا شکننده تر . بنابراین هرچه زمان مقاربت به زمان تخمک گذاری نزدیکتر باشه ، اسپرم با کروموزوم Y شانس بیشتری برای رقابت با اسپرم با کروموزوم X خواهد داشت و درنتیجه شانس پسر شدن فرزند بیشتر خواهد شد .
محیط واژن : آماده سازی محیط واژن برای اسپرم “پسر” یا “دختر” ! در بعضی جاها گفته شده که دوش واژینال با آب و سرکه محیط واژن رو اسیدی خواهد کرد و این محیط برای اسپرم دخترزا مساعدتر هست تا اسپرم پسرزا ، در طرف مقابل دوش واژینال با محلول آب و جوش شیرین ، محیط واژن رو قلیایی خواهد کرد و شرایط برای اسپرم پسرزا ( که دارای کروموزوم Y هست ) مساعدتر خواهد شد .
انتخاب پوزیشن : در برخی منابع که اعتبار نامشخصی دارند حتی انتخاب پوزیشن در حین نزدیکی رو از عوامل تعیین کننده دانسته اند به طوری که پوزیشن رو در رو را برای فرزند دختر و پوزیشن دخول از عقب را برای تولید پسر پیشنهاد کرده اند .ولی دکتر Steven Ory ، متخصص علوم باروری و عضو سابق انجمن متخصصان پزشکی تولیدمثل ایالات متحده امریکا با این روشها موافق نیست :هیچ روش قدیمی مؤثری وجود ندارد که بتوان با آن جنسیت نوزاد را انتخاب کرد .همچنین دکتر ریچارد فریدر ، پزشک متخصص بیماریهای زنان ، بیان میکند : هیچکدام از این روشها تایید شده نیستند . پیدا کردن رابطه بین رژیم و عادات غذایی یا زمان نزدیکی یا سایر روشها برای داشتن دختر یا پسر با پیدا کردن علت و عوامل تاثیرگذار در آن تفاوت دارد . من به بیمارانم که امیدوارند بتوانند جنسیت دلخواه خود را برای کودکشان انتخاب کنند میگویم ، واقعیت این است که شانس پسردار شدن یا دختردار شدن شما ۵۰-۵۰ است.
دکتر Ory همچنین بیان میکند :در حقیقت هم همینطور است ، شانس اینکه فرزند شما دختر باشد یا پسر ، ۵۰-۵۰ است و این موضوعی غیرقابل انکار است و روشهای گفته شده تنها میتوانند شانس را کمی به نفع یکی از دو جنس تغییر دهند و به هرحال ممکن است به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید.
منبع:عصر علم
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.