هغته به هفته بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

قد و وزن نوزاد

در هفته سی و پنجم بارداری قد نوزاد تقریباً 46-47 سانتی متر به اندازه یک خربزه بزرگ است. وزن آن تقریباً 2400 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

کودک شما اکنون آنقدر هوشیار است که برای تولد آماده می شود. او احتمالا اکنون وارونه شده است (وضعیت سفالیک) تا به راحتی از رحم خارج شود. اگر در این هفته کودک شما هنوز سرش را پایین نیاورده است، چند هفته دیگر صبر کنید. تقریباً 96 درصد از نوزادان تا زمان تولد سرشان را به پایین می اندازند. صورت نوزادی که با چرخاندن سر به پایین وضعیت زایمان را می گیرد، در هفته های آخر باید رو به پشت (وضعیت قدامی) باشد. این وضعیت برای جراحی های سزارین نیز مفید است.

در هفته 35 بارداری، مغز و سیستم عصبی به طور کامل توسعه یافته است. سلول های مغز همچنان در حال افزایش هستند.(حاملگی)

در هفته سی و پنجم بارداری، موهای ریز (lanugo) روی پوست نوزاد همچنان می ریزند. لایه Vernix Caseosa که ساختاری ضخیم، خمیری، سفید و چرب است که هفته ها بر روی سطح پوست شکل گرفته است، کنترل دمای بدن را فراهم می کند و از پوست کودک در برابر محیط اسیدی مایع آمنیوتیک محافظت می کند. در عین حال وظیفه تسهیل عبور نوزاد از کانال زایمان را در بدو تولد دارد. در روش های زایمان طبیعی، اطمینان حاصل می شود که لایه ورنیکس برای مدتی پس از تولد روی پوست نوزاد باقی می ماند، یعنی نوزاد بلافاصله شسته نمی شود. به این ترتیب، این لایه روغنی همچنان پوست کودک را در طول سازگاری کودک با دنیای بیرون مرطوب و تغذیه می کند. در این کاربرد شسته می شود تا مقداری از ورنیکس حتی اگر ظرف 12-24 ساعت شسته شود روی بدن نوزاد باقی بماند.

در هفته سی و پنجم بارداری، استخوان‌های جمجمه نوزاد هنوز نرم هستند، اگرچه همچنان به سختی خود ادامه می‌دهند. استخوان های جمجمه هنوز به هم نرسیده اند. بین آنها بافت های نرمی به نام فونتانل وجود دارد. این ناحیه نرم در جمجمه نوزاد، فونتانل نامیده می شود و بسته شدن و سفت شدن کامل این بافت ها تا زمانی که نوزاد 1-1.5 ساله نشود اتفاق نمی افتد.

در هفته سی و پنجم بارداری، اولین مدفوع سیاه نوزاد به نام مکونیوم در روده بزرگ تجمع می یابد. انتظار می رود نوزادان تا زمان تولد مدفوع نکنند. مدفوع نوزاد در رحم ممکن است خطری برای سلامتی داشته باشد. در صورت توجه به چنین چیزی، تصمیمات پزشک باید به شدت رعایت شود.

حرکات نوزاد در هفته 35 بارداری(هفته سی و پنجم بارداری)

فضای کودک شما تنگ است، اما او همچنان به حرکات قوی خود در بین خواب ها ادامه می دهد. هق هق گریه اش را هم می توانید حس کنید. اگر سر کودک شما به سمت پایین باشد، گاهی اوقات ته کودک خود را زیر شکم خود احساس خواهید کرد. برخی از مادران باردار می گویند که در این هفته ها فشار پا و انگشتان نوزادشان را به وضوح احساس می کنند.

تصویر سونوگرافی

week35 1 - هفته سی و پنجم بارداری

ریه های او تنها چند هفته تا رشد کامل فاصله دارد. در همین حال، کودک شما با قورت دادن منظم مایع آمنیوتیک به حرکات تنفسی خود ادامه می دهد. این حرکت تنفسی را می توانید در تصاویر سونوگرافی هفته 35 بارداری مشاهده کنید.

همچنین ممکن است در سونوگرافی مشاهده کنید که کودک شما به مکیدن انگشت شست یا دیگر انگشتان خود ادامه می دهد. این به او اجازه می دهد تا ماهیچه های مکنده ای را که برای مکیدن سینه مادرش پس از تولد نیاز دارد، توسعه دهد. رفلکس مکیدن تنها تا پایان این هفته به طور کامل توسعه می یابد. به همین دلیل، نوزادانی که قبل از هفته 35 به دنیا می آیند ممکن است در دوران شیردهی دچار مشکل شوند.

در هفته سی و پنجم بارداری، پزشک وضعیت جنین شما را در سونوگرافی بررسی می کند. اگر هنوز به حالت سر به پایین پایین نیامده است، کمی زمان بیشتری برای فرود وجود دارد. اما شاید پزشک شما انجام یک چرخش روی شکم را به شما پیشنهاد دهد که کودک شما را وارونه می کند (او ممکن است این کار را خودش انجام دهد یا یک ماما حرفه ای را توصیه کند). این روش باید توسط یک متخصص مجرب انجام شود. شانس موفقیت در این روش 2 از 3 است. به یاد داشته باشید، تأیید پزشک شما برای این روش مورد نیاز است! همچنین ممکن است پزشک از شما بخواهد تمریناتی را انجام دهید که می‌توانید در خانه انجام دهید تا به کودکتان کمک کند سرش را پایین بیاورد. اگر او آن را پیشنهاد نکرده است، از او در مورد آن بپرسید. اگر ماما یا دولا دارید که از او حمایت یک به یک برای زایمان دریافت می کنید، می توانند با تایید پزشک شما را در این زمینه حمایت کنند.

تغییرات در بدن مادر(هفته سی و پنجم بارداری)

35 هفته چند ماه است؟ شما در پایان ماه هشتم بارداری خود هستید.(هفته سی و پنجم بارداری)

اندازه شکم شما ممکن است برای شما باورنکردنی به نظر برسد. اما به یاد داشته باشید، تنها یک دلیل وجود دارد که شما به این نقطه انفجار رسیده اید و آن هم به دنیا آوردن نوزاد دوست داشتنی خود است. همچنین ممکن است نگران باشید که شکمتان مثل قبل نباشد. خوشبختانه، تمام این احساسات منفی پس از تولد از بین خواهند رفت و از دیدن اینکه چگونه شکم شما با گذشت ماه ها می تواند بهبود یابد، شگفت زده خواهید شد. برای بازیابی و سفت کردن شکم خود باید کمی تلاش کنید. در اینجا توصیه های ما وجود دارد:

– در دوران بارداری بیش از حد لازم وزن اضافه نکنید

– هر روز با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن بادام، کره کاکائو یا روغن نارگیل یا مخلوطی از روغن های به دست آمده از آنها، ناحیه شکم خود را مرطوب کنید.

– ورزش های بعد از زایمان را بعد از تولد انجام دهید. اگر از حامی زایمان خود (ماما یا دولا) در مورد این تمرینات بپرسید، به شما کمک خواهند کرد.

– در هفته 35 بارداری، با بزرگ شدن شکم، مرکز ثقل شما نیز تغییر می کند که حرکات شما را محدود می کند. بهتر است با شکم در حال رشد به آرامی حرکت کنید. انجام حرکات سریع؛ همچنین حوادث ناخواسته ای مانند از دست دادن تعادل، افتادن و پیچ خوردگی مچ پا را به همراه دارد. با این حال، حتی اگر می گوییم: “شما باید آهسته حرکت کنید”، در این دوره ها دائما دراز نکشید. زیرا حرکت زایمان شما را آسان تر می کند. با این حال، حرکات شما باید با دقت و توجه باشد.

ممکن است در هفته 35 بارداری همچنان درد کشاله ران را تجربه کنید. این به دلیل کشش و کشش در عضلات اطراف رحم به دلیل رشد است.

بنابراین، آیا زایمان در 35 هفته اتفاق می افتد؟ البته می تواند. ممکن است علائم زایمان زودرس را در هفته 35 تجربه کنید. اگر درد کشاله ران شما با یک یا چند مورد از علائم زایمان زودرس همراه است، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. (برای اطلاع از علائم زایمان زودرس به مقاله هفته سی و سوم ما مراجعه کنید.)

در بارداری دوقلوی 35 هفته ای، نوزادان ممکن است وارونه نشده باشند. یا ممکن است یکی وارونه باشد و دیگری به پهلو بچرخد. اگر هر دو رد شوند، موقعیتی سودمند برای زایمان طبیعی است. اگر هر دو طرف هستند، ممکن است زایمان با سزارین ایده آل تر باشد. اگر همه چیز خوب است و می خواهید زایمان طبیعی داشته باشید، باید پزشک و ماما متخصص در زایمان دوقلو را انتخاب کنید.

آیا ساختار بدن شما برای تولد مناسب است؟(هفته 35 حاملگی)

تا زمان تولد، مادران باردار به این فکر می کنند که آیا ساختار بدن آنها برای تولد مناسب است یا خیر. اجازه دهید به شما اطمینان دهیم: حتی اگر پدر بسیار قد و جثه باشد و مادر کوتاه قد باشد، نوزادان معمولاً متناسب با جثه مادر به دنیا می آیند. اگر پزشک شما در دوران بارداری به اندازه سر نوزاد مشکوک باشد، شما را تا زمان تولد پیگیری و راهنمایی می کند. همچنین نوزادان برخی از زنان مبتلا به دیابت بارداری ممکن است بسیار بزرگ و بیش از 5 کیلوگرم وزن داشته باشند. این می تواند تولد نوزاد را دشوار کند. پزشک در چنین شرایطی مجدداً مادر را راهنمایی می کند.(هفته سی و پنجم برداری)

علاوه بر این، ساختار استخوانی نوزادان تا زمان تولد انعطاف پذیر است تا زایمان راحت را تضمین کند. به همین ترتیب، بافت‌های مفاصل یک زن باردار نرم می‌شود و باعث می‌شود کف لگن در طول زایمان راحت‌تر کشیده شود. در عین حال، به یاد داشته باشید که سطح پوست کودک شما با لایه ای از ورنیکس کازئوزا متولد می شود. این ساختار چربی که روی سطح کل بدن نوزادان از جمله سر آنها شکل می گیرد، به آنها اجازه می دهد تا به راحتی از رحم مادر سر بخورند. به طور خلاصه، پس از شروع زایمان، شما و نوزادتان مجهز خواهید بود تا به راحتی زایمان کنید. اگر یک حامی زایمان حرفه ای داشته باشید که شما را تک به تک می کند، زایمان راحت خواهد بود.

مواردی که باید به آن توجه کرد(هفته 35 حاملگی)

اگر خواب شما در هفته سی و پنجم بارداری شروع به قطع شدن کرد، حتما به پیشنهاداتی که در مقاله هفته سی و دوم خود ارائه کردیم نگاهی بیندازید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید تا از افزایش مشکلات معده جلوگیری کنید. بهتر است به طور مکرر و در مقادیر کم تغذیه شود. از مصرف زیاد مواد قندی خودداری کنید زیرا باعث افزایش وزن غیرضروری می شوند. نوشیدن آب فراوان (8 تا 10 لیوان در روز) را فراموش نکنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.