هغته به هفته بارداری

هفته دوازدهم بارداری

هفته دوازدهم بارداری

هفته دوازدهم بارداری

شروع بارداری

در هفته دوازدهم بارداری قد نوزاد تقریباً 6-5 سانتی متر به اندازه یک آلو است. وزن آن تقریباً 13-14 گرم است.(هغته به هفته بارداری)

اجازه دهید به شما مژده یک رشد هیجان انگیز را بدهیم در حالی که کودک کوچک شما در درون شما رشد می کند: کودک 12 هفته ای می تواند حرکات آکروباتیک را در رحم انجام دهد. در هفته دوازدهم، کودک شما می تواند از داخل رحم شما بالا برود، وارونه بایستد، به سمت عقب کشیده شود یا حتی سالتو کند. او می تواند با پاهای کوچکش لگد بزند. او تقریباً با بازوهای خود حرکات بوکس انجام می دهد. او احتمالا در درونش خیلی خوش می گذرد و حالش خوب است.(حاملگی)

در هفته 12 بارداری، اندام های کودک شما جای خود را گرفته اند و به رشد خود ادامه می دهند. جفت و بند ناف عملکرد خود را به خوبی حفظ می کنند. کلیه های او چندین هفته است که خوب کار می کنند. کودک شما مایع آمنیوتیک را که در آن بزرگ شده می بلعد، این مایع را از طریق روده ها و کلیه های خود فیلتر می کند و آن را به عنوان ادرار در کیسه بارداری آزاد می کند. نگران نباش؛ از آنجایی که سیستم کلیه کودک شما هنوز عملکرد فیلترینگ ندارد، مواد زائد را از طریق ادرار از بدن خارج نمی کند. به همین دلیل هیچ آسیبی به مایع آمنیوتیک وارد نمی کند. در مقابل، با رشد کیسه حاملگی، به افزایش مایع آمنیوتیک ارزشمند داخل کیسه کمک می کند. مواد زائد از طریق خون از طریق بند ناف از بدن نوزاد به جفت می رسد و به خون مادر منتقل می شود. وزن مایع آمنیوتیک در هفته دوازدهم 30-40 میلی لیتر است. در اواسط بارداری این مقدار به نیم لیتر نزدیک می شود. وقتی بارداری کامل شد به حدود 1 لیتر می رسد.

علاوه بر این، مایع آمنیوتیک حاوی بافت هایی مانند پر، مو و ناخن است که با رشد کودک از بدن او خارج می شود. به این ترتیب می توان ساختار کروموزومی نوزادان را با آمنیوسنتز یعنی نمونه برداری از مایع آمنیوتیک با سوزن بررسی کرد.

در هفته دوازدهم بارداری، کودک شما به تلاش برای تنفس در آب ادامه می دهد که به رشد ریه های او کمک می کند و حتی از هفته گذشته سکسکه کرده است.

برخی از سیستم های بدن نوزاد از چند هفته گذشته شروع به کار کرده اند. این هفته ممکن است انگشتانش را سریعتر حرکت دهد و حتی آنها را فر کند. می تواند انگشتان را سریعتر باز و بسته کند. برخی از نوزادان حتی می توانند تا هفته دوازدهم شست خود را بمکند. او ممکن است چشمانش را خم کند.

بسیاری از حرکات کودک 12 هفته ای رفلکس هستند. با این حال، همانطور که عضلات آنها رشد می کنند، آنها به تدریج شروع به پاسخ دادن به سیگنال های مغزی می کنند. مثلا؛ همانطور که شکم خود را لمس می کنید و به آرامی فشار می دهید، کودک شما نیز آن را احساس می کند.

در هفته دوازدهم بارداری، اندام های جنسی و دستگاه تناسلی نوزاد به رشد خود ادامه می دهند. ناخن های دست و پا به رشد خود ادامه می دهند.

استخوان های غضروفی او در هفته های گذشته شروع به سخت شدن به شکل استخوانی کرده بود. این پیشرفت در هفته دوازدهم ادامه خواهد داشت.

در هفته دوازدهم بارداری، لایه نازکی از مو در بسیاری از قسمت های بدن کودک شما شروع به تشکیل می کند.

کیسه زرده که کیسه زرده ای است که برای اولین بار در مرحله جنینی نوزاد را تغذیه می کند، 12-13 است. در عرض چند هفته ناپدید می شود.

تصویر سونوگرافی(هفته 12حاملگی)

week12 1 - هفته دوازدهم بارداری

تصویر نوزاد 12 هفته ای به قدری واضح است که گویی عکسش را با سونوگرافی 4 بعدی گرفته است. سر کودک شما دیگر به اندازه نیمی از بدن او نیست، به این معنی که بدن او شروع به دراز شدن کرده است. او اکنون بدن متناسب تری دارد! در مقایسه با ظاهر انحنادار و کاما مانند خود در هفته های گذشته ممکن است بیشتر قائم باشد.

در تصویر سونوگرافی 12 هفته حاملگی می توانید سکسکه شدن نوزادتان را مشاهده کنید.

در تصویر سونوگرافی 12 هفته ای، می توان دید که صورت کودک شما بسیار واضح تر رشد کرده است. بینی، دهان، لب بالا، گوش ها و چشم ها برجسته ترند. اگر این هفته با پزشک ملاقات داشته باشید و نوزاد خود را در پروفایل مشاهده کنید، ممکن است در مورد ظاهر او نظر بدهید…

پزشک می تواند شما را وادار کند در تصویر اولتراسوند کودک ۱۲ هفته ای خود به ضربان قلب گوش دهید. ممکن است از ضربان قلب خود شگفت زده شوید. در این هفته ها ضربان قلب نوزادان 120-160 ضربان است.

پزشک می تواند از طریق سونوگرافی که در هفته دوازدهم بارداری انجام می شود، تشخیص دهد که آیا نوزادان دوقلو دوقلوهای همسان هستند یا دوقلوهای برادر. این کار را با مشاهده ضخامت بافت جداکننده کیسه ها انجام می دهد. گفته می شود که نوزادان دوقلو می توانند از طریق لمس یکدیگر را احساس کنند، حتی اگر در این هفته ها یک غشای آمنیوتیک نازک بین آنها وجود داشته باشد.

تغییرات در بدن مادر(هفته دوازدهم بارداری)

شما تقریباً با ماه چهارم بارداری خود تمام شده اید.

در هفته دوازدهم بارداری، رحم شما به اندازه یک گریپ فروت بزرگ شده است. احساس دردهای عضلانی گاه به گاه در پهلوی خود با رشد رحم طبیعی است.

در میان تغییرات مادر در هفته 12 بارداری، یکی از تحولات مثبت این است: وقتی رحم شما از هفته گذشته کمی بالاتر نشسته است، در مثانه خود احساس آرامش خواهید کرد.

در دوران بارداری، شما باید آزمایش دوگانه (تست 11-14) را در عرض چند هفته انجام دهید. در این آزمایش، ضخامت چین گردن نوزاد شما بررسی می شود.

در هفته دوازدهم بارداری، احساس تهوع و خستگی ممکن است در برخی از زنان باردار تقریباً به طور کامل کاهش یابد. این ممکن است با احساس نشاط و انرژی جایگزین شود.

اگر گروه خونی شما Rh منفی و گروه خونی شریک زندگی شما Rh مثبت باشد، ممکن است مشکلاتی را هم در دوران بارداری و هم با جنین خود تجربه کنید. پزشک اقدامات لازم را در دوران بارداری و پس از تولد انجام خواهد داد.

مواردی که باید به آن توجه کرد

انجام شمارش کامل خون در هفته دوازدهم بارداری برای تعیین ویتامین ها و مواد معدنی از دست رفته در بدن مهم است.

اگر هفته گذشته شروع نکرده اید، حتما باید از هفته دوازدهم بارداری مصرف قرص آهن را شروع کنید. اگر پزشکتان فراموش کرد مکمل های آهن را توصیه کند، این را به او یادآوری کنید و با او مشورت کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار کم خونی شوید. این ممکن است باعث شود که شما احساس تنبلی کنید. علاوه بر این، با مکمل های آهن، می توانید اقدامات احتیاطی زیادی در برابر احتمال خونریزی بیش از حد در هنگام زایمان انجام دهید.

اگر در هفته دوازدهم بارداری سینه‌های شما درد می‌کند، استفاده از کرم ارگانیک نوک پستان روی کل سینه هر روز که می‌توانید بعد از تولد نیز از آن استفاده کنید، می‌تواند باعث تسکین آن شود. زمان استفاده از کرم را افزایش ندهید. زیرا انجام ماساژ برای مدت طولانی ممکن است باعث ایجاد احساس تحریک در سینه ها شود و ممکن است عوارضی ایجاد کند که باعث شروع زایمان شود.

از هفته دوازدهم بارداری، ممکن است به سرعت خسته شوید و نفس خود را از دست بدهید. این به دلیل افزایش نیاز بدن به اکسیژن است. این وضعیت ممکن است هنگام ورزش ایجاد شود. استراحت و استراحت های کوچک در این بین را فراموش نکنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.