هغته به هفته بارداری

هفته سی و دوم بارداری

هفته سی و دوم بارداری

هفته سی و دوم بارداری

قد و وزن نوزاد(هفته سی و دوم بارداری)

در هفته سی و دوم بارداری، قد نوزاد تقریباً 42-43 سانتی متر به اندازه جیکاما است. وزن آن تقریباً 1700 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

توجه کنید، کسی به شما گوش می دهد! البته ما در مورد کوچولوی شکم شما صحبت می کنیم. شاید چیزی که بیش از همه در دنیای گرم و باریکش توجه او را به خود جلب می کند صداهایی است که از بیرون می آید. او خیلی به صدای شما و همسرتان عادت کرده است. به این ترتیب پس از تولد، به محض شنیدن صدای هر دوی شما آرام می گیرد.

همانطور که کودک شما به تولد نزدیکتر می شود، حواس او تقریباً به کمال بزرگسالی رسیده است. حس چشایی او به طرز باورنکردنی بهبود یافته است تا جایی که در صورت علاقه به غذایی که می خورید واکنش نشان می دهد.

در هفته سی و دوم بارداری، کودک شما در حال رشد است و پوست او همچنان چرب می شود. ناخن های پا نیز به میزان قابل توجهی رشد کرده اند.(حاملگی)

در هفته 32 رحم، کودک شروع به سپری کردن دو سوم زمان خود در خواب می کند. طبق تحقیقات، از این هفته ها، توانایی رویاپردازی نوزادان شروع به رشد می کند.

ضربان قلب شروع به کاهش کمی می کند. قلب او نیز می تواند تحت تأثیر ضربان قلب شما قرار گیرد. به همین دلیل، گذراندن روزهای آرام تا حد امکان مفید است.

32 هفته حرکات کودک

با وجود اینکه فضای کودک شما محدود است، او همچنان فعال است. از آنجایی که ماهیچه های آن اکنون بسیار قوی هستند، می توانید در هفته 32 بارداری حرکات کودک را به صورت ضربات قوی احساس کنید. ضربات کوچک یا کشش بدن او گاهی اوقات می تواند به شما آسیب برساند. حالا بهتر می توانید بفهمید که ضربه ها از آن دست های کوچک می آید یا پا. برخی از نوزادان در رحم آرام هستند، در حالی که برخی دیگر تا زمان تولد بسیار فعال هستند. این وضعیت تحرک عموماً پس از تولد مشابه است. همین امر در مورد چرخه خواب و بیداری نیز صدق می کند. اگر کودک شما بتواند برای مدت طولانی روی شکم شما بخوابد، روال خواب او احتمالاً پس از تولد مشابه خواهد بود.

تصویر سونوگرافی

week32 1 - هفته سی و دوم بارداری

در تصاویر سونوگرافی هفته 32 بارداری، از دیدن چاقتر و بلندتر شدن جنین خود بسیار هیجان زده خواهید شد.

از هفته سی و دوم بارداری، پزشک درخواست سونوگرافی مکرر نمی کند مگر اینکه لازم بداند. سونوگرافی در کشور ما بسیار بیشتر از کشورهای توسعه یافته انجام می شود. در حالی که در کشورهای پیشرفته حداکثر 6-3 سونوگرافی در بارداری طبیعی توصیه می شود، در کشور ما تعداد سونوگرافی ها در یک بارداری طبیعی تقریباً به 11-12 برابر می رسد. از آنجایی که هنوز ثابت نشده است که آیا اشعه و صدایی که از سونوگرافی به نوزاد می رسد به نوزاد آسیب می رساند یا خیر، هرچه سونوگرافی کمتری داشته باشید، بهتر است. اگر همه چیز خوب است، می توانید معاینات سونوگرافی کمتری را از پزشک خود درخواست کنید. با این حال، در صورت مشاهده برخی مشکلات در دوران بارداری، انجام معاینه سونوگرافی به دفعات توصیه شده توسط پزشک، به خصوص بعد از هفته سی ام ضروری و مهم است.

تغییرات در بدن مادر(هفته32حاملگی)

32 هفته چند ماه است؟ شما در هفته اول ماه هشتم بارداری خود هستید.

در هفته 32 بارداری، بالای رحم شما (فندوس) تقریباً 4 تا 5 سانتی متر بالاتر از ناف شما قرار دارد. این باعث می شود که احساس تنگی نفس، سوزش سر دل و سوء هاضمه کنید زیرا دنده های شما را کشیده و اندام های شما را فشرده می کند.

با افزایش فشار روی شکم با رشد رحم، تمایل شما به پرخوری کاهش می یابد. خوردن مکرر و کم از مشکلات ریفلاکس جلوگیری می کند.

رشد اندام کودک شما کامل شده است. ریه های او نیز در مراحل پایانی رشد هستند. بنابراین، اگر تولد در هفته سی و دوم اتفاق بیفتد، احتمال زنده ماندن بسیار زیاد است. او برای حدود 4 هفته به کمک تنفس به تنهایی نیاز دارد.

مواردی که باید به آن توجه کرد

در هفته 32 بارداری، رحم در حال رشد شما به مثانه شما فشار می آورد، بنابراین ممکن است بی اختیاری ادرار را تجربه کنید. بهترین کار این است که نیازهای توالت خود را بدون هر بار گیر کردن زیاد برآورده کنید.

در دوران بارداری بخوابید(هفته سی و دوم بارداری)

رشد شکم شما در هفته سی و دوم بارداری ممکن است باعث وقفه های مکرر در خواب شما در شب شود. به همین دلیل ممکن است احساس خستگی و عصبانیت کنید. در این دوره های بارداری، باید استراحت های مکرر داشته باشید. هر وقت فرصت کردی باید بخوابی. وضعیت های مضر هنگام خواب؛ به پشت و به پهلوی راست دراز بکشید. خوابیدن به پشت می تواند بر شریان اصلی منتهی به قلب فشار بیاورد. از آنجایی که شما یک ورید در سمت راست خود دارید، اگر به پهلوی راست خود بخوابید، ممکن است در گردش خون خود دچار مشکل شوید. نرسیدن خون کافی به قلب برای مادر و نوزاد خطرناک است. سالم ترین چیز این است که به پهلوی چپ دراز بکشید. اگر به پهلوی چپ بخوابید، گردش خون شما سالم خواهد بود. دراز کشیدن به سمت چپ نیز بر گردش خون کودک شما تأثیر مثبت می گذارد. همچنین خوابیدن به پهلوی چپ؛ این تضمین می کند که خون بیشتری به جفت جریان می یابد، سیستم گوارشی شما به روشی سالم عمل می کند و شما راحت تر می خوابید. برای کاهش کمردرد در حالت خوابیده به پهلوی چپ می توانید با چند بالش از کمر خود حمایت کنید. این کار از تغییر ناخودآگاه شما در حالت خوابیده به پشت در هنگام خواب جلوگیری می کند.

در اینجا توصیه هایی برای خواب راحت در دوران بارداری وجود دارد:

– فقط به این دلیل که باردار هستید خود را به بی تحرکی محکوم نکنید. اگر فرصت پیدا کردید حرکت کنید.تمرینات خود را به طور منظم انجام دهید و پیاده روی کنید.

– در طول روز در طول روز چرت نزنید،

– مطمئن شوید که همیشه در یک زمان به رختخواب بروید.

– شام خود را حذف نکنید و پرخوری نکنید

– قبل از خواب غذاهای سنگین نخورید، زیرا این گونه غذاها می توانند خواب شما را مختل کنند. با این حال، اگر قند خون شما پایین است، ممکن است این بار هم نتوانید بخوابید. بهترین؛ قبل از خواب یک میان وعده سبک مانند ماست بخورید

– مصرف مایعات خود را در عصر محدود کنید تا از تکرر ادرار در شب جلوگیری کنید. نیاز به مایعات خود را در طول روز به وفور برآورده کنید،

– اگر به شیر حساس نیستید، نوشیدن شیر داغ 1 ساعت قبل از خواب به خوابیدن و داشتن خواب عمیق کمک می کند. اگر به شیر حساس هستید، می توانید یک ساعت قبل از خواب یک کاسه ماست گرم هم بخورید.

– اگر خواب شما به دلیل نیاز به توالت رفتن مکرر در شب مختل شده است، مراقب باشید عصرها مایعات ننوشید.

– قبل از خواب به چیزهایی که شما را مضطرب می کند فکر نکنید. مسائلی که شما را بسیار آزار می دهد را در شب با همسرتان در میان بگذارید و استراحت کنید.

– خوابیدن با بالش بلند یا چند بالش روی هم زیر سر می تواند از مشکلات رفلاکس که ممکن است در شب رخ دهد جلوگیری کند.

– قبل از خواب یوگای بارداری انجام دهید. مدیتیشن بعد از یوگا نیز به شما کمک می کند تا خوابی عمیق و آرام داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.