هغته به هفته بارداری

هفته سی و یکم بارداری

هفته سی و یکم بارداری

هفته سی و یکم بارداری

قد و وزن نوزاد(هفته سی و یکم بارداری)

در هفته سی و یکم بارداری، قد کودک تقریباً 41-42 سانتی متر به اندازه یک نارگیل است. وزن آن تقریباً 1400 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

حتی اگر این واقعیت که شکم شما بسیار بزرگ شده است ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند، سعی کنید از بارداری خود لذت ببرید. دنبال کردن رشد او هفته به هفته به شما این امکان را می دهد که تصوری از وضعیت کوچولوی مرموز درون شما داشته باشید.

در اینجا رشد کودک 31 هفته ای و تغییرات در شما آمده است.

اندام ها و سیستم های بدن کودک شما تقریباً به طور کامل شکل گرفته است. اکنون بزرگترین پیشرفت ها در افزایش قد و وزن خواهد بود. افزایش وزن هفتگی به طور متوسط ​​500 گرم است.

در هفته سی و یکم بارداری، موهای نازک روی سطح پوست جنین به نام لانوگو به سرعت ناپدید می شوند. لایه Vernix Caseosa که وظیفه گرم نگه داشتن بدن و تقویت سیستم ایمنی را بر عهده دارد نیز به میزان قابل توجهی در سطح پوست ضخیم شده است.

ناخن های دست به طور کامل رشد کرده اند، ناخن های پا هنوز زمان زیادی برای رشد دارند.(حاملگی)

در هفته 31 بارداری، کودک اکنون می تواند بسیار بهتر پلک های خود را ببندد و باز کند. عملکرد بینایی و تمرکز چشمان او نیز تکمیل شده است.

مغز و سیستم عصبی به طور کامل توسعه یافته است. به همین دلیل هر روز آگاهانه تر عمل می کند.

در هفته سی و یکم بارداری، تولید سورفکتانت در ریه های نوزاد ادامه دارد و این تولید توسط غدد فوق کلیوی تامین می شود. هر هفته که می گذرد، ریه های او به اندازه کافی به رشد خود ادامه می دهند تا به او اجازه دهند در دنیای بیرون به راحتی نفس بکشد. از آنجایی که آنها به طور متوسط ​​5 هفته دیگر در مرحله بلوغ خواهند بود، نوزادانی که بعد از 36 هفته متولد می شوند تقریباً بدون هیچ کمکی می توانند نفس بکشند.

رفلکس مکیدن او با مکیدن انگشت شست یا انگشتان دیگر بسیار بهبود یافته است.

توسعه کامل آن 35-36 روز طول می کشد. هفته ها طول خواهد کشید. به همین دلیل اگر نارس به دنیا بیاید ممکن است در شیردهی دچار مشکل شود.

یک نوزاد 31 هفته ای حدود نیم لیتر در روز ادرار می کند. دفع ادرار برای پر کردن مایع آمنیوتیک بسیار مهم است.

در هفته 31 بارداری، بیضه ها در نوزادان پسر شروع به تولید تستوسترون می کنند. بیضه هایش از کشاله ران به کیسه هایش می رود.

رشد کلیتوریس در نوزادان دختر تا حد زیادی کامل شده است.

حرکات نوزاد در هفته 31 بارداری

در این هفته حرکات کودک شما به دلیل محدودیت فضا کند شده است. اما این بدان معنا نیست که اصلاً حرکت نخواهد کرد. به همین دلیل اگر برای مدتی تکان نخورد به پزشک اطلاع دهید.

در هفته سی و یکم بارداری، کودک شما اکنون می تواند بیشتر بخوابد. بنابراین ممکن است چند ساعتی از حرکت استراحت کند.

انتظار می رود که کودک شما در هفته سی و یکم بارداری سر به پایین (وضعیت راس) باشد. اما اگر کودک شما هنوز برنگشته است، نگران نباشید. در این هفته ها، 25 تا 30 درصد نوزادان هنوز بریچ هستند. این احتمال وجود دارد که کودک شما تا هفته سی و هشتم سرش را پایین بیاورد. 4 درصد از نوزادان بریچ متولد می شوند.

با قوی‌تر شدن ماهیچه‌ها، ضربات کوچک و حرکات کششی بدن کودک 31 هفته‌ای ممکن است گاهی به شما آسیب برساند.

تصویر سونوگرافی:

week31 1 - هفته سی و یکم بارداری

ممکن است از دیدن قد کودکتان در تصویر بارداری 31 هفته تعجب کنید. همچنین خواهید دید که فضا باریکتر می شود.

همچنین می توانید ببینید که صورت او کاملاً رشد یافته است.

در تصویر هفته 31 بارداری، این امکان وجود دارد که کودک خود را در حال خمیازه کشیدن، لگد زدن، مکیدن انگشت شست یا سکسکه خود ببینید.

تغییرات در بدن مادر(هفته سی و یکم بارداری)

31 هفته چند ماه است؟ شما در حال تکمیل ماه هفتم بارداری هستید.

حجم خون شما به 4.5-5 لیتر افزایش یافته است. هنگامی که سر کودک شما به سمت پایین می رود، ارتفاع بالای رحم شما (فندوس) نیز ممکن است کمی کاهش یابد. این ممکن است باعث شود ناف شما کمی بیرون زده به نظر برسد. این برآمدگی زمانی که لباس نازک می پوشید به چشم می خورد.

در هفته سی و یکم بارداری، درد لگن و کمر ممکن است افزایش یابد. ممکن است درد سیاتیک داشته باشید که از باسن تا پاها احساس می کنید.

مواردی که باید به آن توجه کرد

با شروع از هفته سی و یکم بارداری، شکم شما با گذشت هر هفته به طرز شگفت انگیزی بزرگتر می شود. بهتر است اندازه شکم خود را با سایر مادران باردار در همان هفته ها مقایسه نکنید. اگر کسی در مورد این موضوع نظر می دهد، با دقت گوش دهید. تیپ بدنی هر خانمی متفاوت است. به همین دلیل، اندازه و شکل شکم ممکن است در دوران بارداری متفاوت باشد. اندازه شکم شما؛ این نشان نمی دهد که آیا شما یک نوزاد بزرگ یا کوچک به دنیا خواهید آورد. اگر چیزی وجود دارد که نگران آن هستید، با پزشک خود صحبت کنید.

از این هفته می توانید در مورد ترجیحات زایمان خود با پزشک خود صحبت کنید. می توانید از او بپرسید که آیا با ماما کار می کند که بتواند شخصاً در حین زایمان از شما مراقبت کند. زیرا حوزه تخصصی در خصوص «تولد» متعلق به ماماها است. اگر پزشک شما می گوید که نمی تواند ماما را به صورت انفرادی ارائه دهد، می توانید یک دولا (حمایت زایمان) ترتیب دهید که در حین زایمان شما را تشویق کند و در مورد مراقبت از نوزاد قبل و بعد از تولد راهنمایی کند. شما همچنین می توانید فردی را انتخاب کنید که ماما باشد و آموزش های اضافی دولا داشته باشد. هر دو تضمین می کنند که شما یک تولد سالم و مثبت را تجربه کنید. (شما می توانید اطلاعات دقیق در مورد ترجیحات تولد را در مقالات هفته 33 و هفته 34 مطالعه کنید).

در صورت زایمان زودرس، نوزادی که در هفته 31 به دنیا می آید شانس زنده ماندن بالایی دارد. دانستن عواملی که خطر زایمان زودرس را افزایش می دهند بسیار مهم است تا بتوانید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. عواملی که خطر زایمان زودرس را افزایش می دهند به شرح زیر است:

– فشار،

– سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل،

– سوء تغذیه و افزایش وزن ناکافی

– انجام کارهای سنگین یا ایستادن روزها بدون استراحت،

– استفاده روزانه از دارو،

– آمیزش جنسی (ارگاسم زن ممکن است باعث شروع انقباضات رحم شود. اگر عوامل خطر دیگری وجود دارد که ممکن است باعث زایمان شود، بهتر است مادر باردار در سه ماه اخیر به ارگاسم نرسد. حتما با خود صحبت کنید. دکتر در مورد این موضوع.)

– حساسیت رحم، ناهنجاری های ساختاری و ضعف در دهانه رحم،

جفت سرراهی (نزدیک بودن جفت به دهانه رحم)

– بیماری مزمن در مادر،

– داشتن عفونت،

– مادر باردار خیلی جوان یا خیلی پیر است،

– حاملگی چند قلو،

– یک ناهنجاری در نوزاد تشخیص داده شده است.

انقباضات براکستون هیکس(هفته31حاملگی)

ممکن است در این هفته ها انقباضات کاذب (انقباضات برکستون هیکس) را احساس کنید. هفته 20-21 بارداری. این انقباضات که می تواند بعد از هفته اول بارداری شروع شود، نوعی تمرین زایمان بدن است. بنابراین، رحم شروع به کار با ماهیچه هایی می کند که نوزاد را در بدو تولد هل می دهند. از بالا شروع می شود و به تدریج پایین می آید و می تواند بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه طول بکشد. اگر انقباضات شما را آزار می دهد، استراحت کنید، راه بروید، کمی آب بنوشید یا کار دیگری انجام دهید تا روی انقباضات تمرکز نکنید. در ماه های اخیر، این انقباضات ممکن است شدیدتر باشد و ممکن است مادر باردار را نگران کند. اگر انقباضات مکرر و منظم شد، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.