هغته به هفته بارداری

هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری

قد و وزن نوزاد

در هفته هشتم بارداری، اندازه نوزاد تقریباً 15-16 میلی متر، به اندازه یک تمشک یا یک توت فرنگی کوچک است. وزن آن تقریباً 2 گرم است.

در هفته 8 بارداری، کودک شما در آستانه تکمیل انتقال از جنین به جنین است و سرعت رشد او در 2 هفته گذشته چهار برابر شده است.(هغته به هفته بارداری)

ساختار استخوان هنوز به شکل بافت غضروفی است. انگشتان دست و پا شکل گرفته اند، اما هنوز به طور کامل از هم جدا نشده اند و بسیار کوتاه هستند. مفاصل مچ، آرنج و زانو او قابل مشاهده است.

در 8 هفتگی، جزئیات روی صورت همچنان واضح‌تر می‌شوند: بینی، لب‌ها و گوش‌ها برجسته‌تر می‌شوند. پلک ها تقریبا شکل نهایی خود را خواهند گرفت. ساختارهای چشمی به شکل گیری ادامه می دهند. چشمان شما در حال بزرگ شدن هستند و شروع به رنگ شدن می کنند.

هر چهار حفره قلب در نوزاد 8 هفته ای در رحم شکل گرفته است. قلبش هر روز قوی تر می شود.(حاملگی)

مغز جلو، مغز میانی و عقبی تقریباً رشد خود را به پایان رسانده اند.

همراه با سیستم عصبی مرکزی، رشد اندام های اصلی مانند ریه ها، پانکراس و روده ها ادامه دارد.

در هفته هشتم بارداری، پوست نوزاد ساختار شفافی دارد، اگرچه هنوز شکل گرفته است.

ساختار دندان و کام در پایان هفته هشتم بارداری شروع به شکل گیری کرد.

تصویر سونوگرافی

week8 1 - هفته هشتم بارداری

تصویر سونوگرافی از نوزاد 8 هفته ای هیجان انگیز است زیرا می توانید حرکت کودک خود را در این هفته ببینید. برخی از نوزادان ممکن است حتی حرکات دست و پا داشته باشند. مادر باردار هنوز این حرکات را احساس نخواهد کرد.

نوزاد 8 هفته ای هنوز در شکم خود به شکل C وارونه است. سر او که نسبت به هفته قبل قائمتر است، همچنان نسبت به بدنش بزرگ است و تقریباً هم قد بدنش است. ضربان قلب نوزاد در این هفته در سونوگرافی قابل مشاهده است. در تصاویر سونوگرافی 8 هفته ای، تشکیل دست و پا و قسمت چشم را می توان با وضوح بیشتری دید.

در هشت هفتگی، اندام تناسلی نوزاد با وضوح بیشتری شکل می گیرد. البته مشخص نیست دختر است یا پسر؛ معمولاً قبل از هفته ۱۶ در سونوگرافی دیده نمی شود.

تغییرات در بدن مادر(هفته 8بارداری)

تغییرات مادر در هفته هشتم بارداری به شرح زیر است:

– پلاگ دهانه رحم مادر برای رشد ایمن نوزاد در رحم تشکیل خود را کامل کرده است. رحم تقریباً به اندازه یک پرتقال رسیده است. در هفته هشتم بارداری، رحم بالای مثانه قرار دارد. این ممکن است باعث احساس تکرر ادرار شود، حتی اگر ادرار کمی دارید. این وضعیت در ماه‌های میانی بارداری از بین می‌رود، اما در ماه‌های آخر بارداری، رحم دوباره روی مثانه وزن می‌آورد.

– در هفته هشتم بارداری به دلیل تاثیر هورمون های بارداری ممکن است تغییراتی در پوست شما ایجاد شود. آکنه، خشکی و خارش ممکن است روی پوست ایجاد شود،

– ممکن است پزشک شما توصیه کند که مصرف مکمل های اسید فولیک را در هفته هشتم بارداری متوقف کنید. زیرا تا این هفته، رشد کانال (توسعه لوله عصبی) که در آن مغز و نخاع در نوزاد قرار دارد، کامل شده است.

– در هفته هشتم بارداری، عملکرد هورمون مسئول رشد لایه داخلی رحم که نوزاد در آن قرار می گیرد، از بافت تخمدان به ساختاری به نام جفت که وظیفه تغذیه نوزاد را بر عهده دارد، منتقل می شود. . در طی این مرحله، برخی از مادران باردار ممکن است خونریزی لکه بینی را تجربه کنند.

– علاوه بر این، در هفته هشتم، در تاریخ هایی که با دوره قاعدگی شما مصادف می شود، ممکن است دردهایی شبیه به کرامپ شبیه دردهای قاعدگی و حتی گاهی اوقات خونریزی لکه بینی داشته باشید. اگرچه این امر برای برخی از زنان باردار طبیعی است، اما اگر در هفته هشتم بارداری دچار خونریزی شدید، فراموش نکنید که فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

– علائم هفته هشتم بارداری شامل احساس خستگی در هفته های قبل، خواب آلودگی زیاد، تکرر ادرار، تورم، درد و حساسیت در ناحیه سینه است. کمر شما شروع به ضخیم شدن می کند،

– ممکن است سردرد داشته باشید. گفته می شود که مهمترین دلیل این امر افزایش حجم خون در بدن است.

– در هفته هشتم بارداری، حالت تهوع ممکن است ادامه یابد و ممکن است شروع به تجربه سوزش سر دل و مشکلات گوارشی کنید.

– در هفته هشتم بارداری ممکن است برخی از این علائم بارداری در برخی از مادران باردار مشاهده نشود. این بارداری ها عموماً به روشی سالم پیش می روند. البته این مادران باردار نیز باید معاینات معمولی داشته باشند، مراقب تغذیه خود باشند و از انجام حرکات زیاد و ناگهانی و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنند.

مواردی که باید به آن توجه کرد

در هفته هشتم بارداری ممکن است به دلایل هورمونی دچار نگرانی هایی شوید. اساس احساسات منفی ممکن است در ترس مادر باردار از زشت به نظر رسیدن و دور شدن از نظر جنسی از شریک زندگی خود با پیشرفت بارداری باشد. برای شما بسیار راحت خواهد بود که این نگرانی ها را با شریک زندگی خود در میان بگذارید و اقدامات احتیاطی را انجام دهید. مثلا؛ اگر بارداری برنامه ریزی شده باشد، رنگ کردن موها به رنگ طبیعی قبل از بارداری راه حل خوبی است. اگرچه هیچ تحقیق علمی در این زمینه انجام نشده است، اما رنگ کردن مو باید در دوران بارداری متوقف شود. یا اگر مادر باردار موهای خاکستری زیادی دارد و از این وضعیت ناراحت است، می تواند روزانه رنگ ریمل را فقط به قسمت های جلویی موهایش بزند.

شما باید اقدامات احتیاطی زیر را در برابر مشکلات پوستی احتمالی که ممکن است در هفته هشتم بارداری تجربه کنید، انجام دهید:

– خوب بخور،

– نوشیدن مقدار زیادی آب،

– با مشورت با پزشک خود از حمایت B6 برخوردار شوید.

– چندین بار صورت خود را با یک پاک کننده طبیعی یا ارگانیک تمیز کنید.

– دوباره از یک مرطوب کننده طبیعی یا ارگانیک استفاده کنید.

برای جلوگیری از سوزش سر دل و مشکلات گوارشی در هفته هشتم بارداری می توانید به موارد زیر توجه کنید:

– سعی کنید زیاد وزن اضافه نکنید،

– غذا را به آرامی و با جویدن کامل قورت دهید

– غذاهای تند و تلخ مصرف نکنید. از محصولات لذیذ دوری کنید. مراقب باشید شکلات و قهوه مصرف نکنید.

– لباس های تنگ نپوشید،

– از مصرف غذاهای ناسالم و فست فود خودداری کنید. برای خود تنقلات سالم در خانه تهیه کنید.

مراقب باشید که در طول بارداری ایمن حرکت کنید. در هفته هشتم، کودک به تدریج در شکم شما رشد می کند و گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که تعادل خود را از دست می دهید. به همین دلیل مراقب حفظ تعادل خود باشید و در حین راه رفتن با آرامش راه بروید. همیشه در سفر کمربند ایمنی خود را ببندید. کارهای قهرمانانه را در آشپزخانه یا اطراف خانه انجام ندهید: از نردبان یا چهارپایه بالا نروید. سعی کنید به قفسه های بلند دست نزنید یا حرکاتی انجام ندهید که شکم شما را به سمت بالا بکشد. مراقب سطوح خیس خانه، حیاط یا پیاده رو باشید. هنگام حمام کردن مراقب باشید. هنگام ورزش زیاده روی نکنید. اگر یکی دارید، سعی کنید اولین فرزند یا فرزندان خود را در حالی که ایستاده اند در آغوش نگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.