هغته به هفته بارداری

هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری

قد و وزن نوزاد

اندازه یک نوزاد 7 هفته ای در رحم تقریباً 10-13 میلی متر است، تقریباً به اندازه یک بلوبری یا یک انگور کوچک. وزن آن تقریباً 2 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

رشد کودک

در هفته هفتم بارداری، سرعت رشد کودک شما افزایش قابل توجهی دارد. کودک شما نسبت به هفته قبل 2 تا 3 برابر رشد می کند.(حاملگی)

در هفته هفتم، ناحیه صورت نوزاد با وضوح بیشتری رشد می کند. دهان و زبان آن شروع به شکل گیری به شکل های ریز می کند. جوانه زدن از پاها شروع می شود. جوانه های هفته گذشته روی بازوها بزرگتر می شود و شکل بیل می گیرد. دست ها و شانه ها شروع به شکل گیری می کنند.

در هفته هفتم بارداری، چشم‌ها، سوراخ‌های بینی، کیسه صفرا، روده‌ها و لوزالمعده با وضوح بیشتری رشد می‌کنند. ساختارهای گوش شروع به شکل گیری می کنند. پلک ها در حال تکمیل شدن هستند.

مفاصل در زانو، آرنج و مچ نوزاد هفت هفته ای شکل گرفته است. سایر اندام ها به رشد سلولی خود ادامه می دهند. جنسیت در سطح سلولی تعیین می شود.

در هفته هفتم بارداری، غده تیروئید به رشد خود ادامه می دهد. لوله عصبی مرکزی به مغز و نخاع تقسیم می شود. مغز نوزاد حتی بیشتر رشد می کند. سلول های عصبی که سلول های سیستم عصبی را تشکیل می دهند که پیام ها را از مغز به بدن منتقل می کنند، شروع به شکل گیری می کنند. بخش‌های ظریف و به هم پیوسته پیش‌مغز، مغز میانی و مغز عقبی مغز شروع به شکل‌گیری کرده‌اند.

در هفته هفتم بارداری، دریچه های راست و چپ قلب شروع به رشد می کنند. ضربان قلب او بسیار سریعتر از هفته گذشته است. قلب 180 بار در دقیقه می زند، یعنی دو برابر یک فرد بالغ. گردش خون در نوزاد شروع شده است.

سیستم گوارشی شروع به تشکیل یک جوانه می کند.

تصویر سونوگرافی(هفته7حاملگی)

week7 1 - هفته هفتم بارداری

در تصویر سونوگرافی هفتگی بارداری، جنین به طور کامل در کیسه آمنیوتیک جاسازی شده و در مایع این کیسه زنده می ماند. این واقعیت که کودک در داخل کیسه آمنیوتیک رشد می کند، از آن در برابر عوامل خارجی محافظت می کند. نوزاد 7 هفته ای در رحم C شکل است و سر و دم آن به وضوح قابل مشاهده است. ساختار حلقه ای شکل درست در کنار جنین کیسه زرده است و این هفته به وضوح قابل مشاهده است. اگرچه عملکرد کیسه زرده به طور کامل مشخص نشده است، تخمین زده می شود که تولید سلول های خونی را برای نوزاد فراهم می کند. به دلیل ساختارش مانند کبد عمل می کند. کیسه زرده که در داخل ظاهری سیاه دارد، تقریباً به دیواره کیسه حاملگی چسبیده است. با رشد کودک، فضای کوریونی بین کیسه حاملگی و رحم کاهش می یابد و کیسه زرده تقریباً 10-12 سانتی متر می شود. در طی هفته ها کاهش می یابد و ناپدید می شود.

جفت در هفته هفتم بارداری در سونوگرافی واضح تر دیده می شود.

پزشک در هر معاینه قد نوزاد را اندازه گیری می کند. در این هفته پزشک به ویژه رشد مغز و قلب نوزاد را ارزیابی می کند.

در صورت لزوم، پزشک ممکن است سونوگرافی واژینال را در هفته هفتم بارداری توصیه کند. در اوایل بارداری، سونوگرافی واژینال اجازه می دهد تا ساختارها زودتر از سونوگرافی شکم شناسایی شوند. سونوگرافی واژینال هیچ آسیبی برای نوزاد ندارد.

تغییرات در بدن مادر

اگر در این هفته از بارداری خود مطلع شدید، پزشک هفته بارداری و تاریخ تخمینی زایمان شما را محاسبه می کند. این محاسبات بر اساس اولین روز آخرین قاعدگی است.

حالت تهوع ممکن است در میان علائم بارداری یک هفته ای ادامه یابد. مهم ترین علت تهوع در ماه هفتم بارداری، هورمون بتا HCG است که به دلیل بارداری افزایش می یابد. حالت تهوع؛ تخمین زده می شود که این مکانیسمی است که برای جلوگیری از مصرف همه چیز، به ویژه چیزهایی که ممکن است مضر باشد، در ماه های اول که اندام های کودک تشکیل می شود، توسط مادر باردار ایجاد شده است. حالت تهوع در بسیاری از مادران باردار پس از 3 ماه اول ناپدید می شود.

احساس خستگی از جمله علائم هفته هفتم بارداری است. دلایل احتمالی افزایش احساس خستگی در این دوره عبارتند از: افزایش حجم خون در بدن مادر باردار، افزایش هورمون پروژسترون و رشد در جنین نشان داده شده است.

ممکن است در هفته هفتم بارداری بیش از حد احساساتی باشید. ممکن است نسبت به برخی غذاها احساس انزجار کنید. یا ممکن است بیش از حد هوس غذاهای خاصی داشته باشید.

مواردی که باید به آن توجه کرد

از هفته هفتم بارداری، حالت تهوع برای برخی از مادران باردار اجتناب ناپذیر است. در اینجا چند پیشنهاد برای عبور از این فرآیند وجود دارد:

– از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید

– اغلب و کم بخورید،

– قبل از بلند شدن از رختخواب یک کراکر کم نمک بخورید

– چای نعناع مصرف کنید.

اگر مرتب استفراغ شدید می کنید، ممکن است کم آبی در بدن شما رخ دهد. در این صورت سرم در بیمارستان برای جایگزینی آب و مواد معدنی از دست رفته داده می شود. اگر تهوع و استفراغ شما در روزهای پس از دریافت سرم به شدت ادامه یابد، پزشک یک داروی ضد تهوع را توصیه می کند. داروهای ضد تهوع در اوایل بارداری بی خطر هستند.

در هفته هفتم بارداری، ممکن است احساس خستگی و خواب آلودگی شدید داشته باشید. برای تحمل این وضعیت که مخصوص هفته های اول بارداری است، خوب است مادر باردار در این دوران به اندازه نیاز بدنش استراحت کند و بخوابد.

ممکن است در هفته هفتم بارداری واکنش های احساسی شدیدی داشته باشید. ممکن است برای یک چیز کوچک با صدای بلند گریه کنید یا همسر یا نزدیکان خود را متهم به عدم درک کنید. حتی اگر این وضعیت ناشی از هورمون ها باشد، می تواند باعث نگرانی اطرافیان شما شود. وقتی برای اولین بار از چنین لحظات منفی پشیمان می شوید، اگر به او بگویید که این وضعیت به دلیل بارداری است، می بینید که طرف مقابل خیلی راحت می شود.

در میان تغییرات مادر در هفته هفتم بارداری، ممکن است احساس پری، سفتی و درد در ناحیه سینه وجود داشته باشد. اگر این وضعیت شما را آزار می دهد، تعویض سوتین مفید خواهد بود. در غیر این صورت، ممکن است شکایات شما حتی بیشتر شود.

با شروع از هفته هفتم بارداری، مادران باردار ممکن است تمایل بیش از حد به غذاهای خاص را تجربه کنند. این وضعیت که ولع مصرف نامیده می شود، معمولاً در نتیجه تغییرات هورمونی رخ می دهد. بیان شده است که ولع مصرف ممکن است به دلیل نیاز بدن به ویتامین یا مواد معدنی که از دست رفته است نیز رخ دهد. این وضعیت ممکن است بیشتر اتفاق بیفتد، به خصوص در مادران باردار که حالت تهوع شدید را تجربه می کنند و مجبورند خود را از برخی غذاها محروم کنند. ولع خوردن گاهی اوقات می تواند راهی برای جلب توجه در مادران باردار باشد که چندان مورد توجه همسر و بستگان خود نیستند. مهم نیست که خواسته های بدن نادیده گرفته شود و مادر باردار در صورت امکان (در صورت فصلی و در دسترس بودن) غذای مورد نظر خود را بخورد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.