هغته به هفته بارداری

هفته ی سی و هشتم بارداری

هفته ی سی هشتم بارداری

قد و وزن نوزاد

در هفته سی و هشتم بارداری قد نوزاد تقریباً 50-49 سانتی متر به اندازه ریواس است. وزن آن تقریباً 3000 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

اگر کودک شما در هفته سی و هشتم بارداری متولد شده است، اکنون می توانید آرام باشید زیرا او کاملاً رشد یافته به دنیا می آید. تولد نوزادان بین 40-2 تا 40+2 طبیعی است. این در حالی است که برخی از پزشکان چه در کشور ما و چه در سراسر جهان حداکثر تا هفته چهل و یکم صبر می کنند. از آنجایی که خطر برای نوزاد در هفته 42 بسیار کم است، ممکن است در بارداری هایی که همه چیز خوب است، تا پایان هفته 42 صبر کنند. توصیه نمی شود که بعد از 42 هفته صبر کنید، زیرا پس از این مدت عملکرد جفت بسیار کاهش می یابد و ممکن است برای نوزاد خطرناک باشد. اگر همه چیز خوب است و می خواهید صبر کنید، باید این انتخاب را از قبل با پزشک خود در میان بگذارید و آن را درخواست کنید.(حاملگی)

در هفته 38، نوزاد کاملا بالغ است، اما سلول های مغز او هنوز در حال رشد هستند. به همین دلیل، ممکن است ماندن آن در رحم مفید باشد. ارتباطاتی در مغز شما ایجاد می شود که به شما کمک می کند بهتر بخوابید. توانایی تنفس و سیستم گوارش بهتر به کار خود ادامه می دهند.

در هفته سی و هشتم بارداری، ضربان قلب نوزاد بین 110-150 بار در دقیقه است.

حرکات نوزاد در هفته 38 بارداری

از آنجایی که کودک شما فضای محدودی دارد، ممکن است کمتر حرکت کند. اما همچنان می‌توانید حرکات فشاری دست‌ها و پاهای کوچک او را در حالی که در حال کشش است حس کنید. سکسکه های او را به شکل پرش های کوچک ریتمیک احساس خواهید کرد. بهتر است حرکات او را دنبال کنید زیرا زمانی که نمی خوابد حرکت می کند. اگر برای مدتی حرکاتی را احساس نکردید، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

تصویر سونوگرافی

week38 1 - هفته ی سی و هشتم بارداری

در تصاویر سونوگرافی هفته 38 بارداری، پزشک وضعیت، ضربان قلب، حرکات و میزان مایع آمنیوتیک نوزاد را بررسی می کند. مقدار مایع آمنیوتیک ممکن است کمی کاهش یابد.

داده های اولتراسوند ممکن است نتایج کاملاً دقیقی در مورد وزن و قد ارائه نکنند. در مقالات هفته به هفته رشد بارداری مانند مقاله ما، مقادیر وزن و قد بر اساس میانگین مشخصی ارائه شده است. به همین دلیل، وزن و قد کودک شما ممکن است به اندازه ارقام ذکر شده در این مقالات نباشد. ابتدا باید در مورد هر چیزی که نگران آن هستید از پزشک خود بپرسید.

تغییرات در بدن مادر(هفته 38حاملگی)

اگر قبلا هرگز آن را احساس نکرده اید، ممکن است در هفته سی و هشتم بارداری انقباضات کاذب (انقباضات برکستون هیکس) را احساس کنید.

انقباضات کاذب نوعی تمرین تولد بدن است. بنابراین، رحم شروع به کار با ماهیچه هایی می کند که نوزاد را در بدو تولد هل می دهند. از بالا شروع می شود و به تدریج پایین می آید. این انقباضات معمولاً نامنظم و گاهی منظم هستند. اگر انقباضات شما را آزار می دهد، استراحت کنید، راه بروید، کمی آب بنوشید یا کار دیگری انجام دهید تا روی انقباضات تمرکز نکنید. در هفته های آخر، این انقباضات ممکن است شدیدتر باشد و ممکن است مادر باردار را نگران کند. اگر انقباضات مکرر و منظم شد، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

تولد چگونه آغاز می شود؟(هفته ی سی هشتم بارداری)

هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث شروع انقباضات در هنگام تولد می شود. مهمترین چیزی که مشخص است این است که انقباضات رحم خروج نوزاد را تسهیل می کند. این سیستم درست مانند ماهیچه های مدفوع در روده ما عمل می کند. همانطور که می دانید ماهیچه های روده ما خود به خود منقبض می شوند و مدفوع تقریباً خود به خود خارج می شود. این اصل کار ماهیچه های رحم در بدو تولد است. به همین دلیل است که مادر باردار با نزدیک شدن به لحظه ظهور در هنگام تولد، احساس اجابت مزاج و زور زدن را تجربه می کند. البته نوزاد در هنگام تولد نیز فعال است و با فشار دادن سر به لگن برای به دنیا آمدن تلاش می کند. به لطف این مبارزه کودک و اصل کار عضلات رحم، زایمان می تواند به راحتی اتفاق بیفتد. کافی است تجهیزات زایمان مادر و نوزاد را باور و اعتماد کنید. به لطف این تجهیزات باشکوه، مادران باردار که در حین زایمان “به اندازه کافی حمایت می شوند” می توانند بدون پارگی واژن زایمان کنند. پارگی واژن در مواردی که مادر باردار مجبور می شود در مواقعی که لازم نیست فشار بیاورد یا نوزاد از بالا هل داده شود اجتناب ناپذیر است. در زایمان طبیعی، حمایتی انجام می شود تا انقباضات رحمی مادر بتواند به راحتی نوزاد را هل دهد (درست مانند مثالی که در اصل کار روده ها وجود دارد). بنابراین نوزادان تقریباً به تنهایی به دنیا می آیند. این حمایت باید شامل موارد زیر باشد:

– محیط آرام و شلوغ نیست

– دمای اتاق باید ایده آل باشد، نورها باید کم نور باشند

– حمایت یک به یک ماما (حضور ماما که مادر باردار می تواند در طول زایمان به او اعتماد کند و به او می گوید “تو می توانی”)

– استفاده از روش های تسکین درد غیردارویی برای مادر (ماساژ، پیشنهادات، کنترل تنفس)

– استفاده از تکنیک هایی که باعث آرامش و تسهیل زایمان می شود (حمام آب گرم، نشستن روی توپ پیلاتس و زایمان در آب)

– پدری که آموزش های آمادگی زایمان را دیده است باید در حین زایمان از همسر خود حمایت کند.

هر مادر و نوزادش حق دارند در هنگام تولد از حمایت کافی برخوردار شوند. اگر مادران و پدران باردار این حقوق را بدانند و درخواست کنند، ولادت; با خاطرات سالم و مثبت هم برای مادر، هم برای پدر و هم برای نوزادان محقق خواهد شد.

مواردی که باید به آن توجه کرد(هفته 38حاملگی)

سعی کنید وقتی غریزه لانه سازی شما به وجود آمد، خود را مهار کنید. انرژی خود را هدر ندهید، زیرا در حین تولد و بعد از تولد به این انرژی نیاز خواهید داشت. (برای اطلاعات دقیق در مورد غریزه لانه سازی، مقاله هفته 36 ما را ببینید.)

اگر دوره بارداری شما سالم است، می توانید یوگا و ورزش های خود را ادامه دهید.

یکی از علائم تولد این است که پلاک مخاطی (ساختاری خونی) در دهانه رحم به نام دهانه رحم نرم می شود و در نتیجه مقداری خون خارج می شود. در بین مردم به این نامزدی ورود می گویند. از آنجایی که نمی توانید تفاوت بین خونریزی واقعی و درگیری را تشخیص دهید، در چنین شرایطی باید بدون اتلاف وقت حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. به خصوص اگر خونریزی همراه با درد باشد…

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.