هغته به هفته بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری

قد و وزن نوزاد

در هفته بیست و هفتم بارداری، طول نوزاد تقریباً 37-38 سانتی متر به اندازه یک گل کلم بزرگ است. وزن آن تقریباً 900 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

کودک شما نسبت به ابتدای سه ماهه دوم بارداری شما به طرز باورنکردنی سریع رشد کرده است و از آن زمان تاکنون تقریباً 900 گرم تا 1 کیلوگرم وزن اضافه کرده است.(حاملگی)

بافت چربی زیر جلدی از هفته 27 بارداری سریعتر افزایش می یابد. از سوی دیگر، تجمع چربی در اطراف اندام ها ادامه دارد. او در 3 ماه آخر بارداری راه درازی را برای تبدیل شدن به یک نوزاد چاق طی کرده است. با افزایش تجمع چربی روی پوست، موهای ریز (lanugo) روی سطح پوست می ریزند و وظیفه گرم نگه داشتن بدن را بر عهده این چربی ها می گذارند.

در هفته بیست و هفتم بارداری، با افزایش ارتباطات بین مغز و انتهای عصبی، رشد حواس کامل می شود. چشم های او از هفته گذشته که شروع به باز و بسته کردن پلک هایش کرده بود به نور حساس تر شده است. اگر نور روشنی از دیواره شکم بیرون بیاید، ممکن است چشمانش را به هم بریزد.

از این هفته حساسیت او به صداها نیز در حال افزایش است. مثلا؛ او اکنون شروع به تمایز بین صدای شما و صدای همسرتان می کند یا با پریدن با صدای ناگهانی به واکنش خود ادامه می دهد.

مغز او و در نتیجه سرش به رشد خود ادامه می دهد. با افزایش سیگنال های مغز به سلول های عصبی، کودک شروع به انجام حرکات آگاهانه تری می کند. طبق تحقیقات بیان شده است که در این هفته ها یک حافظه بدوی در نوزاد شکل می گیرد. باز هم طبق تحقیقات بیان شده است که از این هفته به بعد، نوزادان زبانی را که دائماً می شنوند (ممکن است زبانی غیر از زبان خودشان باشد) یا آهنگ هایی را در خاطرات خود ذخیره می کنند.

در هفته بیست و هفتم بارداری، تمام وسایل موجود در ریه ها که کودک را قادر می سازد در دنیای بیرون نفس بکشد، با سرعت تمام به رشد خود ادامه می دهد. بنابراین، در شرایطی مانند زایمان زودرس، نوزاد با کمک های پزشکی شانس زنده ماندن دارد.

در هفته 27 بارداری، تشکیل گلبول های قرمز خون در استخوان ها در طول رشد کودک ادامه می یابد.

حرکات نوزاد در هفته 27 بارداری(هفته بیست و هفتم بارداری)

چقدر برای مشت ها و لگدهای کوچک آماده هستید؟ “اوه خدای من، چه بلایی سر این بچه می آید؟” به نظر می رسد ما می شنویم که شما می گویید. کودک شما فعال ترین دوره های سفر خود را در رحم تجربه می کند. نگویید آیا این کودک بیش فعال خواهد شد؟ اینجوری کامنت نذار چون خیلی زود است که فکر کنیم بیش فعال خواهد بود. دلیل این همه حرکات نوزاد در هفته بیست و هفتم این است. او از کاوش در حواس در حال رشد خود لذت می برد و فضای او هنوز گسترده است. مقدار مایع آمنیوتیک برای حرکات آکروباتیک او کافی است.

چیزی به نام همان تعداد حرکت در روز وجود ندارد. با این حال، در مورد این موضوع حساس باشید و اگر کودک شما در عرض 2 روز اصلا حرکت نکرد، به پزشک خود اطلاع دهید.

با وجود اینکه خیلی حرکت می کند، الگوی استراحت و خوابش را نیز ایجاد می کند. خوب، البته در نتیجه این همه حرکت، این استراحت ها بسیار طبیعی است.

تصویر سونوگرافی

week27 1 - هفته بیست و هفتم بارداری

در تصویر 27 هفته بارداری، بدن نوزاد متناسب به نظر می رسد. او هنوز هم این هفته کمی لاغر به نظر می رسد.

کودک شما شروع به بلع منظم مایع آمنیوتیک و انجام حرکات تنفسی کرده است. شما می توانید این حرکات را به صورت سکسکه احساس کنید و همچنین می توانید آنها را در سونوگرافی مشاهده کنید. حتی اگر کودک حرکات تنفسی انجام می دهد، جفت تمام اکسیژن مورد نیاز خود را تامین می کند.

تغییرات در بدن مادر(هفته بیست و هفتم بارداری)

27 هفته چند ماه است؟ شما در هفته آخر ماه ششم بارداری و سه ماهه دوم بارداری خود هستید.

در اینجا تغییرات مادر در هفته 27 بارداری آورده شده است.

رگ های خونی شما دیگر جایی برای انبساط ندارند. در این حالت ممکن است فشار خون شما به تدریج شروع به افزایش کند.

در هفته بیست و هفتم بارداری، تجمع مایع در بدن شما باعث تورم در بافت ها می شود. این می تواند باعث تورم در صورت، پاها و دستان شما شود. از آنجایی که ممکن است همین اتفاق برای بافت های مچ دست شما بیفتد، ممکن است سندرم تونل کارپال رخ دهد که باعث ایجاد سوزن و سوزن، بی حسی، گزگز و گزگز در ناحیه بازوها، دست ها و گردن می شود.

مواردی که باید به آن توجه کرد

ممکن است واریس را تجربه کنید زیرا افزایش حجم خون شما به وریدهای شما فشار وارد می کند. در اینجا پیشنهادات ما برای جلوگیری از واریس در دوران بارداری و کمک به بهبود آنها در صورت بروز واریس وجود دارد…

– با پیاده روی گردش خون خود را تسریع کنید

– پوشیدن جوراب های فشرده،

– سعی کنید برای مدت طولانی بایستید،

– پاهای خود را بالا بیاورید و حداقل چند بار در روز استراحت کنید.

– سعی کنید زیاد وزن اضافه نکنید.

انقباضات براکستون هیکس، یعنی انقباضات کاذب که معمولاً بعد از هفته سی ام قابل مشاهده است، ممکن است از این هفته در برخی از مادران باردار رخ دهد. ممکن است با سفت شدن شکم، انقباضاتی را احساس کنید. با این حال، اگر این انقباضات طولانی شود، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید زیرا ممکن است احتمال زایمان زودرس وجود داشته باشد.

یکی از دلایل مهم زایمان زودرس ممکن است استرس باشد. استرس ممکن است همیشه ناشی از کار نباشد، مادر باردار نیز ممکن است استرس زا باشد. با این حال، اگر شما یک مادر آینده شاغل هستید، احتمالاً استرس دارید. در اینجا چند نکته برای غلبه بر استرس برای زنان باردار شاغل وجود دارد…

– محیط کاری پرتنش یا ایستادن برای مدت طولانی ممکن است خطر افزایش فشار خون را افزایش دهد. این خطر به ویژه در نیمه دوم بارداری بیشتر است. این ممکن است خطر تولد نوزاد کم وزن را افزایش دهد.

– اگر فرزند دیگری دارید، توصیه می شود بعد از 28-29 هفته کار را ترک کنید.

– انجام کار تا روز زایمان توصیه نمی شود، زیرا ممکن است مشکلات شما مانند کمردرد یا بواسیر را افزایش دهد.

– اگر پشت میز کار می کنید، باید در زمان استراحت ناهار 1 ساعت پیاده روی داشته باشید.

– پوشیدن جوراب های فشاری می تواند باعث کاهش تنش در شما شود زیرا گردش خون شما را افزایش می دهد.

– یک چهارپایه زیر میز خود داشته باشید که بتوانید پاهای خود را در آن بکشید.

– استراحت های مکرر داشته باشید. اگر در زمان استراحت ناهار شما محیط مناسبی وجود دارد، می توانید با دراز کشیدن به پهلوی چپ استراحت کنید یا در زمان استراحت ناهار به مدت 1 ساعت پیاده روی کنید.

– از مکان های دارای دود سیگار دوری کنید

– به دمای محیط کار خود توجه کنید. نباید خیلی سرد یا خیلی گرم باشد،

– کارهای سنگین انجام ندهید

– وعده های غذایی خود را حذف نکنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.