هغته به هفته بارداری

هفته بیست و چهارم بارداری

هفته بیست و چهارم بارداری

هفته بیست و چهارم بارداری

قد و وزن نوزاد

در هفته بیست و چهارم بارداری، قد نوزاد تقریباً 30-31 سانتی متر است که به اندازه یک خوشه بلند است. وزن آن تقریباً 600 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

تبریک می گویم! کودک شما که در هفته های اول از یک دسته سلول تشکیل شده است، اکنون در پایان هفته 24 یک فرد در نظر گرفته می شود!

از آنجایی که فرآیند رشد در ریه های او که به او اجازه تنفس در دنیای بیرون را می دهد تا حد زیادی تکمیل شده است، از این هفته کودک شما می تواند در صورت زایمان زودرس با کمک پزشکی به زندگی خود ادامه دهد. به همین دلیل است که یک نوزاد 24 هفته ای در آمریکا فردی جداگانه در نظر گرفته می شود. در انگلستان محدودیت سنی برای زندگی قانونی 24 هفته تعیین شده است.(حاملگی)

حواس کودک شما در هفته 24 بارداری بسیار بهبود یافته است. همانطور که سلول های مغز رشد می کنند، کودک اکنون می تواند آگاهانه تر پاسخ دهد و درک او بهبود یافته است.

در هفته بیست و چهارم بارداری، کودک شما اکنون می تواند صداها را به خوبی بشنود. می توانید موسیقی آرام بخش برای کودک خود پخش کنید و هر زمان که فرصت کردید با او صحبت کنید. اگر کلمات محبت آمیز و مثبت به او بگویید، می توانید احساس خوبی در او ایجاد کنید. حتی می توانید با صحبت کردن با او برای زایمان برنامه ریزی کنید. اگر کلماتی را بگویید که با هم زایمان بسیار سالم و مثبتی خواهید داشت، او هم آن را احساس خواهد کرد. شما نیز از بازتاب مثبت چنین اظهاراتی در مورد تولد شگفت زده خواهید شد.

حس لامسه نیز در هفته بیست و چهارم بارداری بسیار خوب عمل می کند. مثلا؛ اگر به آرامی شکم خود را فشار دهید، ممکن است آن را احساس کند و به شما واکنش نشان دهد.

همانطور که شما در مایع آمنیوتیک تنفس می کنید، هر دو سیستم تنفسی و گوارشی به رشد خود ادامه می دهند. مدفوع سیاهی به نام مکونیوم همچنان در روده بزرگ شما شکل می گیرد.

حرکات نوزاد در هفته 24 بارداری(هفته بیست و چهارم بارداری)

در هفته بیست و چهارم بارداری، حرکات جنین همچنان تندتر می شود. از آنجایی که او هنوز دامنه حرکتی وسیعی دارد، مشغول آزمایش عضلات در حال رشد خود است. شما نیز ممکن است برخی از این حرکات را احساس کنید. رشد حواس آنها نیز در حرکات آنها منعکس می شود. مثلا؛ ممکن است بلافاصله متوجه شوید که با شنیدن موسیقی با صدای بلند حرکات پرشی انجام می دهد یا وقتی چیزی شیرین مانند شکلات می خورید، حرکاتش تسریع می شود.

تصویر سونوگرافی

week24 1 - هفته بیست و چهارم بارداری

در تصاویر سونوگرافی هفته 25 بارداری می توانید جنین خود را در حال حرکت ببینید. یا ممکنه خواب باشه توانایی درک او به خوبی در حال رشد است. به همین دلیل می بینید که او به راحتی می تواند انگشتان نازک خود را به صورت خود بیاورد و حتی بند ناف را نگه دارد.

تغییرات در بدن مادر

24 هفته چند ماه است؟ شما در ماه ششم بارداری هستید. شما تقریباً دو سوم راه بارداری خود را دارید.

در هفته بیست و چهارم بارداری، رحم شما همچنان تا سطح ناف شما بالا می رود. ارتفاع فوندوس (بالای رحم) تقریباً 24 سانتی متر بود. از آنجایی که با بالا رفتن رحم، زاویه دنده‌های شما تغییر می‌کند، ممکن است از این هفته‌ها درد خفیفی در ناحیه قفسه سینه احساس کنید. فشار روی معده و روده می تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

با افزایش حجم خون، پوست ظاهری سالم پیدا می کند، موهای شما نمی ریزند و در نتیجه ضخیم تر می شوند. با این حال، موهای شما که در دوران بارداری نمی ریزند، پس از تولد می ریزند.

اگر قبلاً قند در ادرار شما شناسایی نشده باشد و بنابراین قبلاً انجام نشده باشد، پزشک آن را در 24-28 روز انجام می دهد. او ممکن است از شما درخواست آزمایش چالش قند کند که می توانید در هفته های آینده انجام دهید. امروزه تست بارگیری قند جزو تست های روتین بوده و با تایید مادر باردار انجام می شود. آزمایش چالش گلوکز 100 گرمی (OGTT) برای مادران باردار با خطر بالای دیابت انجام می شود و آزمایش چالش گلوکز 50 گرم (PPG) برای کسانی که در معرض خطر پایینی هستند انجام می شود. در PPG فرقی نمی کند گرسنه باشید یا سیر. انجام آزمایش در تشخیص دیابت بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا دیابت بارداری می تواند باعث اضافه وزن به دنیا بیاید و شرایط خطرناکی برای سلامت مادر و جنین ایجاد کند. به مادران باردار که دیابت بارداری تشخیص داده می شود، رژیم غذایی توصیه می شود که در آن مصرف قند تحت کنترل باشد و غذاهای حاوی قند محدود شود.

مواردی که باید به آن توجه کرد(هفته24حاملگی)

از هفته بیست و چهارم بارداری، مشکلات سیستم گوارشی شما ممکن است شما را بیشتر ناراحت کند. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که سیستم گوارش شما را در دوران بارداری راحت می کند…

– برای جلوگیری از ایجاد مشکل سوء هاضمه در ایجاد شرایطی مانند رفلاکس، کم و اغلب غذا بخورید.

– خوردن ماست یا نوشیدن شیر به حفظ تعادل اسید در معده کمک می کند.

– از مصرف غذاهای تند و چرب خودداری کنید

– در طول وعده های غذایی مایعات زیادی مصرف نکنید. در غیر این صورت، ممکن است به طور غیر ضروری معده خود را نفخ کرده و مشکلات رفلاکس ایجاد کنید.

– شب ها قبل از خواب از غذاهای سنگین استفاده نکنید

– اگر مشکلات جدی سوء هاضمه دارید، وضعیت خود را با پزشک خود در میان بگذارید. او احتمالاً دارویی را به شما توصیه می کند که معده شما را آرام کند.

– برای مشکل یبوست خود مصرف میوه و سبزیجات فراوان را فراموش نکنید.

– حداقل 8 تا 10 لیوان آب در روز، بین وعده های غذایی بنوشید.

– اگر نقص سلامتی ندارید، هر روز به طور منظم ورزش کنید. حرکت روده های شما را به حرکت وا می دارد.

– همانطور که شکم شما بزرگ می شود، رانندگی می تواند به درد تبدیل شود. مخصوصا کمربند بستن با این حال، هرگز بدون بستن کمربند ایمنی وارد ترافیک نشوید. باید طبق معمول کمربند ایمنی خود را ببندید. نگران هر گونه ترمز ناگهانی که به کودک شما فشار می آورد، نباشید. به یاد داشته باشید، او در مایع آمنیوتیک محافظت می شود،

– در هفته بیست و چهارم بارداری، پاهای شما ممکن است منبسط و متورم شوند. با توجه به هورمونی به نام ریلکسین، که عملکرد آن انعطاف پذیر کردن ناحیه لگن برای تولد است، کشش و انبساط در پاهای شما مانند همه مفاصل رخ می دهد. پس از تولد، انعطاف پذیری در استخوان های شما به حالت قبلی خود باز می گردد. اما با این وجود، خود را برای این احتمال آماده کنید که پای شما در دوره پس از زایمان 1 سایز بزرگ شود. برای جلوگیری از افزایش تورم و درد در پاها، انتخاب کفش های راحت بدون پاشنه در دوران بارداری مفید است.

تغذیه در هفته 24 بارداری

با قوی‌تر شدن استخوان‌های کودک در هفته بیست و چهارم بارداری، نیاز شما به کلسیم نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، مطمئن شوید که کلسیم کافی دریافت می کنید. مصرف 1000-1500 میلی گرم کلسیم در روز کافی خواهد بود (این نسبت معادل 4-6 کاسه ماست است). مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی ماست، شیر، کفیر و پنیر مصرف می کنید. اگر کلسیم کافی دریافت نکنید، کودک شما از ذخایر کلسیم شما برای رشد استفاده می کند. به همین دلیل، دریافت کلسیم کافی برای محافظت از دندان ها و سلامت استخوان شما مهم است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.