هغته به هفته بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

قد و وزن نوزاد

در هفته بیست و سوم بارداری، قد کودک تقریباً 30-29 سانتی متر به اندازه یک گریپ فروت است. وزن آن تقریباً 500 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

همانطور که کودک شما رشد می کند، شما به سرعت به روز تولد او نزدیک می شوید. در حالی که پیشرفت های معجزه آسای کودک شما در طول انتظار هیجان انگیز شما ادامه می یابد، بسیار طبیعی است که برخی تغییرات در بدن شما نیز رخ دهد. در اینجا تحولات کودک شما و تغییرات شما در هفته 23 بارداری آورده شده است.

در هفته 23 بارداری، سلول های مغزی و حواس جنین به رشد خود ادامه می دهند. همانطور که حواس او رشد می کند، آگاهانه تر عمل می کند. با افزایش هوشیاری او آماده است تا در زندگی درونی خود به اکتشافات جدیدی از نظر چشایی، لمسی و شنوایی دست یابد.

برقراری ارتباط با کودک برای او مفید خواهد بود. تشخیص صدای خود و همسرتان به هر دوی شما کمک می کند هنگام شنیدن صدای خود پس از تولد آرام شوید.(حاملگی)

نوزادان همچنین می توانند ضربان قلب مادر خود را بشنوند. به این ترتیب نوزادانی که پس از تولد روی سینه مادر قرار می گیرند، آرامش آنی را تجربه می کنند. تمرین “تماس پوست با پوست” که تضمین می کند مادر و نوزاد پس از تولد از هم جدا نمی شوند، از این نظر مهم است. در سال‌های اخیر، روش‌های زایمان دوستدار مادر و نوزاد این است که اطمینان حاصل شود که مادر و نوزاد پس از تولد از یکدیگر جدا نمی‌شوند، مگر اینکه مانعی برای سلامتی وجود داشته باشد. در طی این فرآیند، “تماس پوست با پوست” و شیردهی بین مادر و نوزاد فراهم می شود. در این عمل دومین فردی که نوزاد به او سپرده می شود پدر است و به این ترتیب نوزاد با میکروب های خانواده آشنا می شود. همچنین گفته شده است که نوزادانی که در 45 دقیقه اول از مادرشان جدا نمی شوند در بزرگسالی احساس امنیت می کنند. این پیوند همچنین باعث تقویت پیوند بین مادر و نوزاد می شود. اگر فکر می کنید چنین مسائلی بسیار مهم هستند، حتماً با پزشک خود در مورد ترجیحات پس از زایمان خود صحبت کنید و حق خود را برای تماس پوست به پوست درخواست کنید.

در هفته بیست و سوم بارداری، در حالی که کودک شما به قورت دادن مایع آمنیوتیک برای تنفس و عملکرد دستگاه گوارش ادامه می دهد، بلوغ ریه ها ادامه می یابد. ماده سورفکتانت در ریه ها تولید می شود که تنفس را پس از تولد امکان پذیر می کند. از هفته آینده، کودک شما در مرحله ای خواهد بود که می تواند با کمک های پزشکی خارج از رحم زندگی کند.

در هفته بیست و سوم بارداری، لایه چربی زیر پوست کودک شما همچنان در حال افزایش است، اما رگ های خونی همچنان قابل مشاهده هستند. یک لایه روغنی ضخیم و خمیری به نام ورنیکس کازئوزا همچنان روی سطح پوست شکل می گیرد. به لطف این لایه، هم از دمای بدن و هم سیستم ایمنی کودک محافظت می شود. این لایه چربی لغزنده همچنین عبور نوزاد را از کانال زایمان راحت تر می کند.

ناخن ها و موها به رشد خود ادامه می دهند.

کودک شما ممکن است روی شکم شما بخوابد و به بیدار شدن و حرکت ادامه دهد.

در هفته بیست و سوم بارداری، چشمان کودک شما در حال حرکت است، اما هنوز 3-4 هفته فرصت دارد تا پلک هایش را باز و بسته کند.

23 هفته بارداری حرکات کودک(هفته بیست و سوم بارداری)

از آنجایی که کودک شما هنوز فضای زیادی دارد، می تواند آزادانه حرکت کند. او می تواند لگد بزند، بازوهایش را حرکت دهد و صورت و بند ناف خود را با انگشتان کوچکش نگه دارد. بسیاری از مادران باردار اکنون می توانند حرکات کودک خود را در هفته بیست و سوم بارداری احساس کنند.

تصویر سونوگرافی

week23 1 - هفته بیست و سوم بارداری

در تصاویر سونوگرافی هفته 23 بارداری، نوزاد در وضعیت معمول کلاسیک با پاهای کشیده شده به سمت شکم دیده می شود. با وجود اینکه بدنش همچنان چاق می شود، اما همچنان لاغر به نظر می رسد.

در هفته 23 بارداری، فضای کودک هنوز باز است، بنابراین متحرک است و امکان مشاهده این حرکات در سونوگرافی وجود دارد. دست ها، پاها و سر او در حرکت هستند. می توانید آن را از جلو یا نمایه ببینید.

در تصاویر هفته 23 بارداری، می توانید کودک خود را در حال انجام حالات مختلف صورت، مانند اخم کردن، لبخند زدن، یا بیرون آوردن زبان مشاهده کنید.

19-23 در دوران بارداری. یک سونوگرافی دقیق بین هفته ها از مادر باردار درخواست می شود. اسکن سونوگرافی دقیق توسط پریناتولوژیست انجام می شود. پریناتولوژیست ها مشکلات نوزادان متولد نشده را بررسی می کنند. نسخه های رنگی این سونوگرافی که ساختارهای نوزاد را بررسی می کند نیز موجود است. سونوگرافی رنگی رنگ واقعی پوست نوزاد را نمی دهد. فقط به شما اجازه می دهد آن را در رنگ پوست ببینید. این تصاویر مادران و پدران را هیجان زده می کند زیرا به آنها اجازه می دهد تا نوزادان خود را ببینند. اگر متخصص لازم بداند، ممکن است بخواهد ارزیابی دقیق تری برای ارزیابی قلب نوزاد انجام دهد.

مواردی که باید به آن توجه کرد(هفته23حاملگی)

همانطور که کودک و در نتیجه شکم شما بزرگ می شود، ممکن است کمردرد را تجربه کنید. در اینجا چند پیشنهاد برای کاهش کمردرد وجود دارد:

– علت کمردرد شما ممکن است سوتین شما باشد. خرید سینه بند متناسب با اندازه سینه ها و پشتیبانی راحت از آنها، بدون اتلاف وقت، سودمند خواهد بود.

حتی اگر اضافه وزن دارید، ممکن است کمردرد داشته باشید. به همین دلیل اگر تمایل به پرخوری دارید باید خودداری کنید و به اندازه لازم غذا بخورید.

– در انتخاب کفش خود دقت کنید. کفش های پاشنه دار می توانند کمردرد شما را افزایش دهند. در دوران بارداری بهتر است کفش های راحت و بدون پاشنه بپوشید.

– سعی کنید برای مدت طولانی بایستید،

– بسته های خرید سنگین حمل نکنید،

– هنگام نشستن آرام بنشینید و زیاد ننشینید. سعی کنید در حالت نشسته یا ایستاده خم نشوید.

– هنگام بلند شدن از رختخواب، ابتدا به پهلو بچرخید،

– سعی کنید ناحیه کمر خود را شل کنید. بهترین کار برای این، انجام یوگای بارداری است،

– پشتی صندلی را مطابق با کمر خود در حین رانندگی تنظیم کنید

– برای برداشتن چیزی از قفسه حرکتی انجام ندهید،

– هنگام استراحت پاهای خود را بالا بیاورید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.