خواب نوزاد

همه چیز درباره آموزش خواب و روتین خواب

همه چیز درباره آموزش خواب و روتین خواب

همه چیز درباره آموزش خواب و روتین خواب

در پایان لحظات شاد و احساسی که 9 ماه بی صبرانه منتظر بودید تا دوباره با او وصل شوید، آن لحظه جادویی که آرزویش را داشتید فرا می رسد و به محض اینکه او را در آغوش خود بگیرید و بوی او را ببوید، هدف شما این می شود که اطمینان حاصل کنید که کودک شما سالم و شاد بزرگ می شود…(همه چیز درباره آموزش خواب و روتین خواب)

اگرچه تغذیه با شیر مادر و تغذیه اولین اولویت مادران در رشد کودک است، اما خواب که سنگ بنای رشد مغز است و نوزاد تازه متولد شده 16 ساعت در روز را در آن سپری می کند، به همان اندازه مهم است. اسرا ارطغرول، پرستار نوزاد، یکی از متخصصان Canbebe، اظهار داشت که “تغذیه، خواب و دفع یک کل برای رشد سالم کودک است” و بر موضوعات زیر در این زمینه تاکید کرد: “مادرها به نگرانی های خود در مورد شیردهی اهمیت می دهند. در واقع خواب منظم و سیستم دفع سالم که یک کل هستند به اندازه تغذیه کودک اهمیت دارند. “اگر در هر یک از سه بخش مهم کل به هم پیوسته: خواب، تغذیه و سیستم دفع مشکل جزئی وجود داشته باشد، بقیه نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.”

آیا این روال خواب است یا رژیم غذایی که حرف اول را می زند؟

اسرا ارطغرول، پرستار نوزاد، که توصیه و تایید می کند که نوزادان باید در 6 ماه اول فقط با شیر مادر تغذیه شوند، اظهار می دارد که کودک باید هر زمان که می خواهد با شیر مادر تغذیه شود و ساعات باقی مانده را بخوابد. ارطغرول همچنین با تاکید بر اینکه 4 ماهه اول نوزاد دوره ای است که کودک به طور مکرر از شیر مادر تغذیه می کند و در فواصل زمانی کوتاه می خوابد زیرا ظرفیت معده کودک کم است.وی در مورد تعادل تغذیه و الگوی خواب نوزادان می گوید: در چهار ماه اول: «10 تا 12 ماه اول تولد نوزاد این روزها از نظر متعادل کردن تغذیه و خواب کمی پیچیده و دشوار است. تا روز 10 تا 12 هر زمان که کودک بخواهد حتی هر 5 دقیقه یکبار شیر بخورد. چون وقتی بچه ها اول به دنیا می آیند شکمشان به اندازه یک گیلاس، روز سوم به اندازه زردآلو و روز دهم به اندازه یک گردو می شود. در این فرآیند معمولاً می گوییم 3 ساعت، اما گاهی ممکن است شیردهی در فواصل 2 تا 2.5 ساعت اتفاق بیفتد. تا روز دهم، اگر نوزاد به وزن تولد رسیده باشد و همه چیز خوب باشد، فواصل شیردهی از 2 ساعت در روز به 2.5 ساعت در روز و 3 ساعت در شب افزایش می یابد و ماه اول تمام می شود. در پایان ماه اول، اگر نوزاد به خوبی وزن اضافه کرده باشد و مشکلی وجود نداشته باشد، می توان فواصل شیردهی را باز کرد. با افزایش فواصل تغذیه، مدت خواب ممکن است به طور طبیعی افزایش یابد. در دوره بعد باید هر 3-3.5 ساعت، بعد از ماه چهارم، هر 4-4.5 ساعت در شب بیدار شویم و به روز شیر بدهیم. بنابراین، اگر کودک شما کمتر از 5.5 ماه است، لازم نیست نگران این باشید که کودکتان نمی تواند به خواب عمیق فرو رود یا خیلی سریع بیدار می شود. تا ماه پنجم، اگر نوزاد به اندازه کافی تغذیه نشود، بسیار ناراحت می شود و خواب او اغلب قطع می شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنم قبل از شروع فرآیند ایجاد روال خواب، روال تغذیه کودک تنظیم شود و پس از پایان 4 ماهه اول، روند آموزش خواب آغاز شود.»(خواب نوزاد)

قبل از تمرین خواب، یک روال خواب باید ایجاد شود.

اسرا ارطغرل با اشاره به اهمیت خواندن صحیح سیگنال های نوزاد و ایجاد یک روال می گوید: تریسی هاگ که در دنیا و کشور ما با کتاب هایش در زمینه آموزش خواب در نوزادان شناخته شده است، می گوید که کودک باید خوب باشد. قبل از آموزش به خوبی شناخته شده است. او در کتاب خود، نوزادان را با توجه به ساختار شخصیتی خود به نوزادان فرشته، نوزادان کتاب، نوزادان بدخلق، نوزادان فعال و نوزادان بدجنس تقسیم کرد. همچنین یک سیستم تمرین خواب را با توجه به شخصیت هر کودک اعمال می کند. به جز تریسی هاگ، مکاتب فکری زیادی در این زمینه وجود دارد. او توصیه می کند که مناسب کودک خود را انتخاب کنید و ادامه دهید. اما این آموزش نباید قبل از 5 – 5.5 ماه شروع شود. نباید فراموش کرد که اولویت ما باید این باشد که کودک را خیلی خوب بشناسیم و نشانه هایی را که نوزاد به ما نشان می دهد به درستی بخوانیم و بر اساس آن یک روال ایجاد کنیم.اگر کودک 2 ماهه خیلی زیاد از خواب بیدار می شود، باید علت آن را بررسی کرد و راه حلی برای آن پیدا کرد. در نوزادانی که به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شوند، مشکل اغلب به تغذیه مربوط می شود. آیا کودک می تواند تغذیه کافی داشته باشد؟ یا بعد از شیر دادن مشکل آروغ دارد؟ این سوالات باید پاسخ داده شود. نوزادان در ماه اول نمی توانند خود را آروغ بزنند، بنابراین باید با نوازش بسیار آرام پشت خود را به آروغ زدن تشویق کرد. با این حال، پس از شیردهی، اگر کودک پاهای خود را به سمت بالا نکشید و در حالت آرامش قرار داشت، انتظار می رود که نوزاد را بلافاصله بخوابانند و بخوابند. نکته دیگر این است که نوزادان همیشه یک نظم خاص را در سال اول دوست دارند. به این می گویند ایجاد یک روال. 1 – 1.5 ساعت بعد از شیردهی باید نوزاد را حمام خوب بدهید، با ماساژ او را آرام کنید، پیژامه بپوشید و مطمئن شوید که شب بعد از شیردهی به خواب می رود و این کار باید به طور معمول هر روز عصر انجام شود. پس از مدتی کودک متوجه می شود که در همان لحظه ای که حمام می کند باید بخوابد. او می داند که بعد از حمام چه کاری انجام دهد. اگر روال خود را شکستید، باید به ابتدا برگردید و همان کارها را حداقل به مدت 2 هفته انجام دهید. اگر الگوی تغذیه و خواب نوزاد در صبح، ظهر، عصر و شب همیشه در یک زمان باشد، نوزاد از نظر بیولوژیکی این را می پذیرد. در هر صورت خواب بی وقفه و طولانی امری مرتبط با نظم و روال در نوزاد است. “(نوزاد)

روال خواب را می توان از روز 15 شروع کرد

ارطغرل با بیان اینکه ایجاد یک برنامه روتین که منبع اصلی آموزش خواب است را می توان 15 تا 20 روز پس از آمدن نوزاد به خانه شروع کرد، موضوع را اینگونه توضیح می دهد: روال خواب را می توان به تدریج پس از بلوغ شیر مادر شروع کرد. گذشت، یعنی بعد از 15 روز.

نوزادان تازه متولد شده هنگام تولد و بازگشت به خانه مفهوم شب و روز را نمی دانند. در ماه اول، نوزادان به کارهای روزمره خود می پردازند و زندگی کل خانواده شروع به نظم می کند.(همه چیز درباره آموزش خواب و روتین خواب)

نوزادان تازه متولد شده هنگام تولد و بازگشت به خانه مفهوم شب و روز را نمی دانند. در ماه اول، نوزادان به کارهای روزمره خود می پردازند و زندگی کل خانواده شروع به نظم می کند.(همه چیز درباره آموزش خواب و روتین خواب)

عوامل زیادی بر خواب نوزادان تأثیر می گذارد. ابتدا باید عوامل موثر بر خواب نوزادان و ایجاد استرس شناسایی و راه حل هایی برای آن مشکلات یافت. پرستار نوزاد، اسرا ارطغرول، یکی از کارشناسان Canbebe، این موضوع را با مثال‌هایی توضیح داد: «حملات قولنج، که با طلسم گریه در دوره‌های زمانی معینی در نوزادان تازه متولد شده از روز دهم یا دوازدهم شروع می‌شود، یکی از این منابع استرس است. اگر نوزاد قولنج دارد، ممکن است طلسم گریه برای تقریبا 5-6 ساعت وجود داشته باشد. باید زمان وقوع این حمله را تشخیص داد، قبل از آن حمام کرد و سپس فقط بازوهایش را با پتویی که کمی گرم کرده بود، بدن او را نیمه قنداق کرد و به آرامی به بدنش زد تا صدای سفید را بشنود. و به خواب میروند نوزاد با ایجاد حس فشردگی با نیم قنداق، بالا و پایین تکان دادن آن، تکان دادن کمی آن و ایجاد صدای ههههه به سمت گوش، احساس می کند که در شکم مادر است و راحت به خواب می رود.حمام کردن، نیم قنداق کردن، تکان دادن و نویز سفید در روند حمله نوزادان کولیک بسیار مفید است. نیم قنداق کردن نه تنها برای نوزادان کولیکی، بلکه برای همه نوزادان تازه متولد شده مفید است. نوزادان رفلکسی به نام رفلکس مورو دارند که با پریدن نوزاد را از خواب بیدار می کند. با این نیم قنداق در صورت رفلکس مورو از پریدن کودک جلوگیری می شود و نوزاد با فشار دادن مانند داخل رحم احساس امنیت می کند. وقتی صدای سفید را می شنود، نوزاد با احساس بودن در رحم می تواند با خیال راحت بخوابد. به هر حال، نیم قنداق نباید به گونه ای انجام شود که باعث دررفتگی مفصل ران شود، همانطور که در آناتولی انجام می شود. باید یک روش قنداق کردن وجود داشته باشد که در آن فقط بازوها بدون فشار دادن باسن در پوشک قرار می گیرند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.