رشد نوزاد

چه زمانی از شیشه شیربه فنجان تغییر دهیم؟

چه زمانی از شیشه شیربه فنجان تغییر دهیم؟

چه زمانی از شیشه شیربه فنجان تغییر دهیم؟

در زمانی که اکثر نوزادان حدوداً 9 ماهه می شوند، مهارت های حرکتی آنها به اندازه کافی برای نوشیدن از یک فنجان رشد می کند. به همین دلیل توصیه می کنیم تمرینات را از ماه نهم شروع کنید. ابتدا نوشیدنی را در یک فنجان دسته دار که کودک بتواند از کناره های آن بگیرد بریزید و سعی کنید کودکتان را از آنجا بنوشید. می توانید اجازه دهید کودکتان از فنجان بنوشد و در اولین تلاش آن را بریزد. بعد از چند هفته تمرین با فنجانی که می تواند از پهلوها بگیرد، برای گرفتن فنجان نیز آماده می شود.(چه زمانی از شیشه شیربه فنجان تغییر دهیم؟)(نوزاد)

Biberondan bardaga ne zaman gecmeli 2 - چه زمانی از شیشه شیربه فنجان تغییر دهیم؟

هنگامی که کودک شما حدود 13 تا 14 ماهه است، باید به طور کامل به فنجان روی بیاورید. اگر این مدت را بیشتر تمدید کنید، نوزادان بیشتر به شیشه شیر خود می چسبند و این یک روند چالش برانگیز برای شما خواهد بود. قبل از اینکه کودک شما به نوشیدن شیشه شیر عادت کند و بیشتر به آن وابسته شود، باید تمرینات فنجانی را شروع کنید. اگر کودک شما تمایلی به ترک شیشه شیری که عادت به آن پیدا کرده و به عنوان یک شی امنیتی می شناسد را ندارد، می توانید یک فنجان چاپ شده با شخصیت کارتونی یا تصاویر حیوانات مورد علاقه اش را به او بدهید یا به او اجازه دهید فنجان خود را انتخاب کند.(کی از شیشه شیربه فنجان تغییر دهیم؟)

Biberondan bardaga ne zaman gecmeli 3 - چه زمانی از شیشه شیربه فنجان تغییر دهیم؟

بنابراین، آیا واقعاً بد است اگر کودک شما در 14 ماهگی هنوز از شیشه استفاده کند؟ در حالی که کودک شما در حال دندان درآوردن است و دندان های جدید دارد، ممکن است به دلیل نوک شیشه ای که دائماً در دهان نگه می دارد و مستقیماً با دندان هایش تماس پیدا می کند، در خطر پوسیدگی دندان قرار گیرد. اگر می خواهید مینای دندان شما آسیب نبیند و دندان هایی که تا سن 6 سالگی استفاده می کنید سالم تر باشند، باید عادت بطری را کنار بگذارید.(رشد نوزاد)

Biberondan bardaga ne zaman gecmeli 4 - چه زمانی از شیشه شیربه فنجان تغییر دهیم؟

دندان‌های کودک به دلیل غذایی که می خورد، شکلات هایی که می خورد یا غذاهای شیرینی که مصرف می‌کند، بسیار مستعد پوسیدگی هستند. هنگامی که کودک شما یک نوشیدنی می نوشد، باکتری های موجود در دهان او از قندهای موجود در نوشیدنی تغذیه می کنند و به مدت 20 دقیقه روی دندان های او باقی می مانند. اگر کودک شما به مدت نیم ساعت به طور مداوم از شیشه شیر خود جرعه جرعه بنوشد، دائماً در معرض این خوردگی باکتریایی است که به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان می شود. با این حال، نوشیدن از یک لیوان تضمین می کند که نوشیدنی کمتر و برای مدت زمان کوتاه تری با دندان های آنها تماس پیدا می کند.

بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی بطری دندان این است که اطمینان حاصل کنید که کودک محتویاتی را که به او می‌دهید در عرض 20 دقیقه تمام می‌کند. پس از اتمام کار، می توانید از یک برس یا پارچه برای تمیز کردن دندان های او استفاده کنید. برای غلبه بر همه این مشکلات آسانتر، باید هر چه زودتر عادت به نوشیدن از یک لیوان را به دست آورید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.