رشد نوزاد

توانایی حرکت کودک 5 ماهه شما

توانایی حرکت کودک 5 ماهه شما

توانایی حرکت کودک 5 ماهه شما

بین چهار تا پنج ماهگی، اکثر نوزادان به اولین نقطه عطف بزرگ خود می رسند: کنترل سر.

تا پایان این ماه، نوزاد می تواند سر خود را در حالت نشسته ثابت نگه دارد. او همچنین می‌تواند یاد بگیرد که سرش را از این طرف به سمت دیگر بچرخاند، که به او اجازه می‌دهد اجسام متحرک را ردیابی کند و جهت‌هایی را که صداهای مختلف از آن می‌آیند، تشخیص دهد. هنگامی که کودک شما کنترل کامل سر خود را یاد گرفت، مهارت های لازم برای نشستن را به دست آورده است. به هر حال زمان این فرا رسیده است. وقتی کودک بزرگتر می شود، از خوابیدن به پشت و شکم خسته می شود و می خواهد زمان بیشتری را در حالت نشسته بگذراند. در این ماه و ماه آینده، کودک شما سعی می کند خودش بنشیند. در حالی که روی زمین دراز کشیده و بازی می کند، بالا بردن سر و سینه برای دیدن اسباب بازی ها، تمرینات مفیدی است که به تقویت عضلات گردن و کنترل سر کمک می کند و امکان نشستن را برای او فراهم می کند.(توانایی حرکت کودک 5 ماهه شما)

5 aylik bebeginizin hareket yetenegi 2 - توانایی حرکت کودک 5 ماهه شما

چرخش

در این مرحله، کودک در تلاش برای برگرداندن نیز پیشرفت می کند. تا پایان این ماه، او می تواند بدون هیچ کمکی از هر دو طرف غلت بزند. وقتی نوزادان یاد می‌گیرند که از جلو به عقب و از عقب به جلو بغلتند، می‌توانند از حالت خوابیده به پشت که در نیمه‌شب آنها را در آن قرار می‌دهید غلت بزنند. اگر این اتفاق افتاد، سعی نکنید او را به پشت برگردانید.

رسیدن و چنگ زدن

در ماه پنجم، ممکن است متوجه شوید که کودک شما سعی می کند به یک اسباب بازی یا هر شیئی دست پیدا کند. در ابتدا ممکن است فقط بتواند به اسباب بازی برسد، اما ممکن است نتواند در اولین تلاش خود آن را با دست خود نگه دارد. نوزاد 4 ماهه می تواند با ضربه زدن به اشیا حرکت دهد. اما با گذشت زمان، او می تواند سعی کند اشیاء بزرگتر را با فشار دادن کف دست و حلقه کردن انگشتان خود در اطراف شیء نگه دارد. هنگامی که کودک توانست اسباب بازی را در دست بگیرد، می تواند آن را با دو دست بگیرد و با لذت تکان دهد. اسباب بازی های گهواره ای هنوز برای او منبع سرگرمی هستند و به او کمک می کنند تا هماهنگی چشم و دست خود را بیشتر توسعه دهد.(رشد نوزاد)

5 aylik bebeginizin hareket yetenegi 3 - توانایی حرکت کودک 5 ماهه شما

پرش

کودک 4 ماهه از ایستادن، ایستادن روی پاهای شما و پریدن لذت می برد. پریدن کودک شما بخشی از رشد طبیعی اوست و هیچ آسیبی به باسن، پاها و پاهای او وارد نمی کند. یک نوزاد 5 ماهه می تواند تمام وزن بدن خود را روی پاهای خود تحمل کند. او هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند خودش بایستد و راه برود، اما نمی توان دید که آرام آرام به سمت حرکت بیشتر پیشرفت می کند.(نوزاد)

5 aylik bebeginizin hareket yetenegi 4 - توانایی حرکت کودک 5 ماهه شما

ترویج فعالیت بدنی

وقتی نگاهی به فروشگاه های فروش اقلام کودک بیندازید، غیرممکن است که از تنوع اقلام فروخته شده برای نوزادان شگفت زده نشوید. تاب، زمین های بازی قابل حمل، صندلی کودک، مراکز فعالیت ثابت، واکر، تجهیزات ژیمناستیک نوزاد و جستن گیر بچه. ایده تلاش برای حمایت فیزیکی با ابزار برای نوزادی که در حال یادگیری مهارت های جدید زیادی است ممکن است برای والدین وسوسه انگیز باشد. بیشتر وسایل کودک با هدف کمک به کودک برای رسیدن به نقطه عطف جدیدی مانند نشستن یا راه رفتن فروخته می شود. پس درست چیه؟ آنچه نوزادان برای رشد مهارت های حرکتی خود بیش از همه به آن نیاز دارند، داشتن آزادی حرکت در یک محیط امن است که به آنها امکان می دهد محیط خود را کشف کنند و مهارت های جوانه زدن خود را تمرین کنند، در حالی که یک بزرگسال در کنار آنها ایستاده و آنها را با دقت تماشا می کند. همچنین مهم است که کودک در طول زمان بازی با شخصی که از او مراقبت می کند، ارتباط گرم داشته باشد.(قدرت حرکت کودک 5 ماهه شما)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.