رشد نوزاد

حس چشایی کودک شما چگونه رشد می کند؟

حس چشایی کودک شما چگونه رشد می کند؟

حس چشایی کودک شما چگونه رشد می کند؟

حس چشایی کودک شما پس از تولد بسیار خوب است و جوانه های چشایی در دهان او با طعم های مختلف بیشتر رشد می کنند.(حس چشایی کودک شما چگونه رشد می کند؟)

Bebeginizin tat alma duyusu nasil gelisir 2 - حس چشایی کودک شما چگونه رشد می کند؟

از تولد تا 3 ماهگی

در این مرحله حس چشایی کودک شما بسیار حساس است. در واقع، وقتی کودک را با بزرگسالان مقایسه می کنند، جوانه های چشایی در دهان او قوی تر از جوانه های چشایی در دهان بزرگسالان است. در نوزادان تازه متولد شده، جوانه های چشایی روی زبان و همچنین در لوزه ها و پشت گلو دیده می شود.

در طول سه ماه اول، کودک شما می تواند طعم شیرین و تلخ را تشخیص دهد. آنها طعم های شیرین مانند طعم شیر مادر را ترجیح می دهند.(حس چشایی کودکتان به چه نحوی رشد می کند؟)

Bebeginizin tat alma duyusu nasil gelisir 1 3 - حس چشایی کودک شما چگونه رشد می کند؟

3-6 ماه

در 3 ماهگی، زبان کودک شما رشد کرده است. ممکن است متوجه شوید که او چیزهایی مانند اسباب بازی یا پتو را در دهانش می گذارد. این نشان می دهد که او از زبان خود برای درک بافت ها و طعم های مختلف استفاده می کند.(رشد نوزاد)

در حدود 5 ماهگی، حس چشایی کودک شما تغییر می کند و ممکن است نسبت به مزه های شور واکنش بیشتری نشان دهد. با این حال، دادن غذای شور به کودک در این مرحله ایده خوبی نیست.(نوزاد)

Bebeginizin tat alma duyusu nasil gelisir 4 - حس چشایی کودک شما چگونه رشد می کند؟

بین 6-12 ماه

در 6 ماهگی، طعم غذاهای جامدی که بعد از شیر مادر و شیر خشک می دهید ممکن است کودک شما را شگفت زده کند. زمانی که به طعم شیر عادت کردید، طبیعی است که نسبت به سایر غذاها واکنش نشان دهید.

وقتی غذاهای جامد را معرفی می کنید، متوجه می شوید که کودک شما بلافاصله طعم غذاهای جدید را دوست دارد. این امکان وجود دارد که او غذاهای خاصی را رد کند و ممکن است لازم باشد چند بار دیگر با غذاهایی که امتناع می کند به او بدهید. کارشناسان استدلال می کنند که کودک شما باید حداقل هشت بار غذا را امتحان کند تا تصمیم بگیرد که آیا آن را دوست دارد یا نه.

در حدود 7 یا 8 ماهگی، کودک شما این مهارت را دارد که به تنهایی غذاهای جامد را امتحان کند. این فرصت خوبی برای امتحان طعم های جدید و کشف بافت های مختلف با کمک انواع میوه ها یا سبزیجات نرم است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.