رشد نوزاد

کودک شما چگونه صحبت می کند؟

کودک شما چگونه صحبت می کند؟

کودک شما چگونه صحبت می کند؟

کوچولوها؛ حتی کسانی که کلمات زیادی بلد نیستند دوست دارند حرف بزنند. جدای از تفریح، صحبت کردن به آنها کمک می کند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند. در اینجا 6 ایده در مورد نحوه صحبت کردن با نوزادان وجود دارد:

آن روز را به خود یادآوری کنید.(رشد نوزاد)

هر روز برای نوزادان یک ماجراجویی است. خرید سیب، شستن ماشین یا چیدن اقلامی که در خشکشویی باقی مانده می تواند بهانه ای برای صحبت باشد. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، در مورد اتفاقات روز صحبت کنید. اگر کودک شما هنوز با یک یا دو کلمه صحبت می کند، می توانید جزئیات را با سوالات بسیار خاص یاد بگیرید. فرض کنید فرزندتان به شما می گوید که وارد زمین بازی شده است. با سؤالاتی مانند این جزئیات بیشتری دریافت کنید: چه کسی شما را به آنجا برد؟ با کی بازی کردی؟ کدام اسباب بازی را بیشتر دوست داشتید؟ سوالات خود را به گونه ای بپرسید که پاسخ های جزئی تری نسبت به بله یا خیر ایجاد کند. مرور رویدادهای روز می تواند به ویژه برای والدین کودکانی که در مهدکودک هستند مفید باشد، زیرا به شما کمک می کند فعالیت های فرزندتان را پیگیری کنید.(کودک شما چگونه صحبت می کند؟)

bebeginiz nasil konusur 2 - کودک شما چگونه صحبت می کند؟

بخوانید، در طول داستان مکث کنید.

بعد از صدمین خواندن خرس بخیر، خیلی تعجب نکنید که فرزندتان داستان را حفظ کرده است. این راهی برای او برای نشان دادن مهارت های خود با به کار بردن مهارت های کلامی که همیشه در حال بهبود است، است. شروع به خواندن یکی از داستان های مورد علاقه خود کنید و گهگاه اجازه دهید بدون خواندن چند قسمت شکاف ها را پر کند. یا از او بخواهید بعد از خواندن برخی از بخش ها را تکرار کند. هر بار که کتاب را می خوانید، در نقطه دیگری از داستان توقف کنید تا بتوانید تلفظ کلمات جدید را تمرین کنید.(نوزاد)

bebeginiz nasil konusur 3 - کودک شما چگونه صحبت می کند؟

بازی های کلمه ای انجام دهید.

مکالمه زمانی که به بازی تبدیل می شود بسیار جذاب است. نوزادان کوچک می پرسند: “این چیست؟” او از یک بازی به نام لذت خواهد برد. وقتی در یک محیط جدید هستید، چه کافی شاپ، فرودگاه یا بازار، می خواهید به چیزی اشاره کنید و بپرسید: “این چیست؟” ممکن است بپرسید به فرزندتان کمک کنید تا نام مناسب را پیدا کند. برای جلوگیری از استرس بیش از حد او، با چند چیز ساده شروع کنید، خواه گربه باشد یا یک کلوچه، مطمئن شوید که او آن شی را می شناسد. سپس سعی کنید او را مجبور کنید هر بار یک کلمه جدید بگوید. اگر نمی داند، جواب را زمزمه کنید و بگذارید بگوید. سپس برای او توضیح دهید که شی چیست و چگونه کار می کند. به عنوان مثال: “این یک چتر است، ما برای جلوگیری از خیس شدن در باران از چتر استفاده می کنیم.”

کودکان نوپا “بعد چه اتفاقی می افتد؟” آنها از یک بازی کمی پیچیده تر به نام خوشحال خواهند شد. شروع به گفتن یک داستان برای کودک خود کنید و به او اجازه دهید تا داستان را راهنمایی کند، زیرا شروع به کندوکاو عمیق تر در آن می کند. با پرسیدن سؤالاتی مانند «سگ آمد؟» یا «پیش چه کسی رفت؟» به او کمک کنید داستان را کامل کند.

bebeginiz nasil konusur 4 - کودک شما چگونه صحبت می کند؟

از آنها بخواهید تلفنی چت کنند.

بسیاری از کودکان مدت ها قبل از اینکه بتوانند صحبت کنند، شیفتگی به تلفن پیدا می کنند. از این جذابیت برای چت استفاده کنید. با دوستان و اعضای خانواده خود تماس بگیرید و تلفن را برای گفتن سلام نگه دارید. بدون هیچ نشانه بصری، کمک های خارجی به او انگیزه می دهد. از تماس گیرنده بخواهید سوالات ساده ای بپرسد. اگر نمی تواند به آنها پاسخ دهد، با چند سوال از خودتان او را مطمئن کنید. به عنوان مثال، “آیا می توانید به مادربزرگ بگویید امروز ناهار چه خوردید؟” یا «امروز صبح با چه اسباب‌بازی در ماسه‌بازی بازی کردی؟»

bebeginiz nasil konusur 5 - کودک شما چگونه صحبت می کند؟

او را وارد بحث کنید.

کوچولوی خود را دست کم نگیرید، مطمئن باشید که او همه چیز را در خانه می شنود. سعی کنید او را در گفتگوها بگنجانید، نظر او را بپرسید. به عنوان مثال، شما و همسرتان در تلاش هستید که تصمیم بگیرید که حمام را با چه رنگی رنگ آمیزی کنید، از کودک خود در مورد آن سؤال بپرسید. “به نظر شما حمام را با چه رنگی رنگ کنیم؟” حتی اگر تصمیم دارید کاری متفاوت از آنچه او گفته است انجام دهید، باز هم می توانید از فرزندتان ایده بخواهید.(کودک شما به چه صورت صحبت می کند؟)

آن را روی ویدیو ضبط کنید.

بیشتر بچه ها دوست دارند جلوی دوربین ظاهر شوند. دوربین را روشن کنید، فریاد بزنید «ضبط» و ببینید فرزندتان چگونه واکنش نشان می‌دهد. برخی از کودکان نیازی به تشویق ندارند و فورا اقدام می کنند. ممکن است دیگران کمی بیشتر به تشویق نیاز داشته باشند. از کودک خود بخواهید آهنگ مورد علاقه خود را بخواند. یک سری سوال بپرسید، طوری رفتار کنید که انگار در حال انجام مصاحبه هستید. فوراً ویدیو را پخش کنید تا توجه او را جلب کنید. او پس از دیدن و شنیدن خود، هیجان بیشتری برای ارائه عملکرد بالاتر خواهد داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.