خواب نوزاد

چگونه به کودکم یاد بدهم که خودش بخوابد؟

چگونه به کودکم یاد بدهم که خودش بخوابد؟

چگونه به کودکم یاد بدهم که خودش بخوابد؟

کلیدهای کمک به کودک برای اینکه یاد بگیرد خودش را بخواباند شامل ایجاد یک روال شبانه آرام، تعیین ساعت خواب زمانی که بیدار است، و دادن فرصت های زیادی به او برای اینکه بفهمد چگونه خودش بخوابد، است.(خواب نوزاد)

شما می توانید از چند هفته پس از تولد، قبل از اینکه زمان زیادی برای یادگیری عادات بد خواب داشته باشید، آموزش عادات خواب خوب را به کودک خود شروع کنید. اما حتی اگر کودک شما دیگر تازه متولد نشده است، توصیه های زیر می تواند کمک زیادی به خوابیدن او کند.(نوزاد)

ogret2 - چگونه به کودکم یاد بدهم که خودش بخوابد؟

• او را در زمان های معین بخوابانید. خواباندن نوزاد در زمان مشخصی هر شب، ساعت داخلی او را تنظیم می‌کند تا احتمال اینکه در زمان قابل پیش‌بینی خواب‌آلود شود، بیشتر می‌شود. مطمئن شوید که خیلی دیر نشده است زیرا آرام شدن نوزادان خسته به خصوص دشوار است.

• یک برنامه منظم قبل از خواب را دنبال کنید. با یک مراسم شبانه که شامل سه یا چهار فعالیت آرام است، از جمله حمام کردن، خواندن داستان، خواندن لالایی یا آهنگ، تکان دادن یا نوازش کردن، به او بگویید که وقت خواب است.(چگونه به کودکم یاد بدهم که خودش بخوابد؟)

• زمانی که کودک خواب آلود است، او را بخوابانید. تلاش برای خواباندن او در زمانی که او خواب آلود است به او کمک می کند که بدون شما بخوابد.

ogret3 - چگونه به کودکم یاد بدهم که خودش بخوابد؟

• خواباندن او را به عادت تبدیل کنید. اگر کودک شما در حین شیردهی یا شیردهی با شیشه بخوابد، نمی تواند به تنهایی خوابیدن را بیاموزد. غذای کودکتان را طوری جابه جا کنید که قبل از خواب کم شود یا زمان غذا خوردن خود را کوتاه کنید. اگر کودک شما شروع به چرت زدن کرد، شیر دادن به او را قطع کنید و قبل از اینکه او را در گهواره قرار دهید، برنامه خوابش را تمام کنید.

• نگاهی به برخی مشکلات بیندازید. چه اتفاقی می افتد اگر به کودک خود فرصت استراحت بدهید و او این کار را نکند؟ برخی از نوزادان نسبت به سایرین زمان بیشتری را برای آموزش این موضوع صرف می کنند. یا شاید کودک شما هنوز توانایی رشد برای خودکفایی را ندارد.(به چه نحوی به کودکم یاد بدهم که خودش بخوابد؟)

ogret4 - چگونه به کودکم یاد بدهم که خودش بخوابد؟

در نهایت، یک قدم به عقب بردارید و فکر کنید که آیا می توانید از عهده این کار برآیید و آیا باید شروع کنید. آیا سعی می کنید قبل از اینکه او را در گهواره خود بخوابانید، او را بخوابانید؟ آیا درست است که در اولین گریه برای دلداری او عجله کنیم و فرصت آرامش را از او سلب کنیم؟ آیا فکر می کنید وقتی آماده نیست فقط یک شب او را بخوابانید؟

یادگیری خودآرام سازی نیاز به زمان دارد و برخی از نوزادان کمی بیشتر از دیگران نیاز دارند. صبور باشید، به یک برنامه آرامبخش قبل از خواب پایبند باشید و به یاد داشته باشید که برخی از روزها راحت تر از روزهای دیگر خواهند بود. در همین حال، روش‌های آموزش خواب ساختاریافته را بخوانید تا به کودک خود کمک کنید تا خود خواب‌آلود شود. این می تواند قدم بعدی باشد!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.