خواب نوزاد

اصول خواب کودک شما

اصول خواب کودک شما

اصول خواب کودک شما

نوزادان بسیار زیاد می خوابند، معمولاً 16 تا 17 ساعت در روز. اما اکثر نوزادان در چند هفته اول زندگی در ساعات خاصی از روز یا شب برای مدت طولانی نمی خوابند.(نوزاد)

نوزادان بسیار زیاد می خوابند، معمولاً 16 تا 17 ساعت در روز. اما اکثر نوزادان در چند هفته اول زندگی در ساعات خاصی از روز یا شب برای مدت طولانی نمی خوابند.(خواب نوزاد)

در نتیجه، اختلال خواب کودک برای شما نیز سخت و خسته کننده می شود. به عنوان یک والدین جدید، احتمالاً در طول شب چندین بار از خواب بیدار می شوید تا پوشک او را عوض کنید، به او غذا بدهید یا به او آرامش دهید.

Bebeginizin uyku icin temelleri 2 - اصول خواب کودک شما

چرا الگوهای خواب نوزادان قابل پیش بینی نیست؟

چرخه‌های خواب نوزادان کوتاه‌تر از بزرگسالان است و نوزادان زمان بیشتری را در خواب REM می‌گذرانند، که تصور می‌شود برای رشد غیرعادی در مغز ضروری است.(ریشه های خواب کودک شما)

تمام این غیرقابل پیش بینی بودن یک مرحله ضروری برای کودک شما است و مدت زیادی طول نخواهد کشید. اگرچه ممکن است زمانی که شما کم خواب هستید یک ابد به نظر برسد، اما مطمئناً تمام می شود و کودک شما عادت های خواب را پیدا می کند.

چگونه کودک خود را طولانی تر بخوابیم؟(اصول خواب کودک شما)

در هفته 6 تا 8، بیشتر نوزادان شروع به خوابیدن برای دوره های کوتاه تری در طول روز و دوره های طولانی تری در طول شب می کنند، اما بسیاری از آنها در طول شب از خواب بیدار می شوند. همچنین ممکن است وارد دوره‌ای شوند که خواب REM کوتاه‌تر و عمیق‌تر باشد.

کارشناسان می گویند بین 4 تا 6 ماهگی، اکثر نوزادان می توانند بین 8 تا 12 ساعت در شب بخوابند. برخی از نوزادان تا 6 هفته در طول شب می خوابند، اما بیشتر نوزادان تا 5 یا 6 ماهگی به این نقطه عطف نمی رسند و در طول روز یا شب به بیدار شدن ادامه می دهند. می توانید به کودک خود کمک کنید زودتر به این مرحله برسد. با این حال، برای شروع، لازم است عادات خواب خوب را به او آموزش دهید.

Bebeginizin uyku icin temelleri 3 - اصول خواب کودک شما

چگونه برای نوزادان عادت خواب ایجاد کنیم؟(اصول خواب کودک شما)

در اینجا چند نکته برای کمک به خوابیدن کودک وجود دارد:

به کودک خود فرصت خواب مکرر بدهید. در طول شش تا هشت هفته اول، اکثر نوزادان نمی توانند بیش از دو ساعت در یک زمان بخوابند. اگر بیشتر از این صبر کنید یا به کودک خود فشار بیاورید که بیشتر بخوابد، ممکن است بیش از حد احساساتی شود و در به خواب رفتن دچار مشکل شود.

تفاوت روز و شب را به کودک خود بیاموزید. برخی از نوزادان جغد شب هستند، به این معنی که آنها دوست دارند شب ها بیدار بمانند. حتی می توانید این را از رفتار آنها در دوران بارداری متوجه شوید. در ابتدا، توضیح مفاهیم شب و روز برای کودک و تنظیم زمان خواب دشوار است، اما زمانی که کودک شما حدود 2 هفته است، می توانید به او آموزش دهید که شب را از روز تشخیص دهد.

زمانی که در طول روز بیدار است با او تعامل داشته باشید و تا جایی که می توانید با او بازی کنید. مطمئن شوید که خانه و اتاق روشن و روشن باشد. مراقب باشید صداهای معمولی در طول روز مانند تلفن، موسیقی یا ماشین ظرفشویی را به حداقل برسانید. اگر هنگام شیر خوردن تمایل به خوابیدن دارد، او را بیدار کنید.

وقتی شب از خواب بیدار می شود با او بازی نکنید. سطح نور و صدا را پایین نگه دارید و زمان زیادی را صرف صحبت با او نکنید. پس از مدتی، کودک شما باید بفهمد که شب برای خواب است.

Bebeginizin uyku icin temelleri 4 - اصول خواب کودک شما

به دنبال علائمی باشید که نشان می دهد کودک شما خسته است. به عنوان مثال، آیا او چشمانش را می مالید، گوش هایش را می کشد یا بیش از حد معمول شلوغ تر است؟ اگر این علائم یا هر نشانه دیگری از خواب آلودگی را مشاهده کردید، سعی کنید او را بخوابانید. شما به زودی حس ششم را در مورد ریتم ها و الگوهای شبانه روزی کودک خود خواهید داشت و به طور غریزی متوجه خواهید شد که چه زمانی برای چرت زدن آماده است.

یک برنامه روتین قبل از خواب برای کودک خود در نظر بگیرید. برای شروع به دنبال یک روال قبل از خواب هرگز زود نیست. این برنامه ها ممکن است شامل خواباندن کودک، خواندن لالایی یا آهنگ یا بوسیدن او در شب بخیر باشد.

اجازه دهید کودک شما در 6-8 هفتگی خود بخوابد و عادت های خود را در خود ایجاد کند. زمانی که خواب آلود است، خیلی سعی نکنید او را بیدار نگه دارید، حتی اگر قبل از خواب نباشد.

پزشکان می‌گویند در سال‌های اولیه باید از شیر دادن به نوزاد قبل از خواب خودداری کنید. والدین فکر می کنند کارهایی که نوزادانشان در سال های اولیه زندگی انجام می دهند هیچ تاثیری بر سال های آخر یا عادات آنها ندارد. با این حال، نوزادان در تمام سنین عادت هایی را یاد می گیرند و به دست می آورند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.