خواب نوزاد

افسانه های خواب که باید بدانید

افسانه های خواب که باید بدانید

افسانه های خواب که باید بدانید

والدین باتجربه، دوستان شما و جامعه به شما توصیه های والدینی با نیت خوب می دهند. اما چگونه می توانید از صحت توصیه آنها مطمئن شوید؟(خواب نوزاد)

والدین باتجربه، دوستان شما و جامعه به شما توصیه های والدینی با نیت خوب می دهند. اما چگونه می توانید از صحت توصیه آنها مطمئن شوید؟ بیایید با کمک کتاب «حقایق کودک» اندرو آدسمن به حقایق برخی از افسانه های نوزاد نگاهی بیندازیم.

وضعیت خواب نوزاد

افسانه: برای کودک شما اشکالی ندارد که به پهلو بخوابد.(افسانه های خواب که باید بدانید)

واقعیت: برای اینکه مطمئن شوید کودکتان راحت‌تر و صحیح‌تر می‌خوابد، باید او را روی پشت یا شکم قرار دهید و گاهی اوقات تکیه‌گاه‌هایی را در کنارش قرار دهید.(نوزاد)

متخصصان توضیح می‌دهند: «بچه‌ها گاهی اوقات زمانی که شما در کنارشان نیستید، خود به خود غلت می‌خورند، و زمانی که آنها را به پهلو دراز می‌کشید، بیشتر غلت می‌زنند. به همین دلیل، ایمن ترین حالت خوابیدن به پشت است. ”

Bilmeniz gereken uyku efsaneleri 2 - افسانه های خواب که باید بدانید

کنترل خواب

افسانه: شما باید زمان و میزان خواب نوزادتان را کنترل کنید.

واقعیت: نوزادان تازه متولد شده زمانی که آماده هستند می توانند به خواب بروند و وقتی تخت را خیس می کنند، ناراحت یا صدمه دیده اند برای بیدار شدن مشکلی ندارند و وقتی از خواب بیدار می شوند نشانه های لازم را به شما می دهند.(افسانه های خواب که باید بدانید)

کارشناسان توضیح می‌دهند: «کلمه کلیدی در اینجا «نوزاد» است. “بسیاری از والدین سعی می کنند برنامه ای ترسیم کنند، اما از آنجایی که نوزادان هنوز جوان هستند، هنوز آماده نیستند که برنامه شما را دنبال کنند و عادت های خود را به دست آورند.”

Bilmeniz gereken uyku efsaneleri 3 - افسانه های خواب که باید بدانید

آتش زدن

افسانه: قنداق کردن یک روش منسوخ شده برای آرامش یک نوزاد بداخلاق است.

واقعیت: قنداق کردن زمانی که به درستی انجام شود می تواند یک تکنیک موثر و آرامش بخش باشد.

کارشناسان توضیح می دهند: «آتش سوزی یک تکنیک بسیار مفید برای آرامش است. برخی از والدین نگران داغ شدن بیش از حد کودک خود هستند، اما اگر لباس مناسب بپوشند، مشکلی نیست. فقط نحوه قرار دادن آن در قنداق مهم است، برای این کار می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

خواب ظهر کودک شما

افسانه: خوابیدن در صندلی ماشین، کاناپه یا مهمان خانه به عنوان چرت به حساب نمی آید.

واقعیت: اگر کودک شما آرام بخوابد، حساب خواهد شد.

کارشناسان توضیح می‌دهند: «اگر کودک شما می‌تواند واقعاً راحت بخوابد، مهم نیست که او در کجا چرت بعدازظهر خود را می‌زند.» بنابراین، اگر کودک شما در جایی غیر از گهواره بخوابد، واقعاً دلیلی برای انتقال او وجود ندارد. و فکر نکنید که این خواب ناکافی است و سپس او را مجبور به خوابیدن مجدد کنید.

غلات هنگام خواب(حکایت های خواب که باید بدانید)

افسانه: دادن یک بطری برنج یا غلات قبل از خواب به نوزادان کمک می کند تا در طول شب بخوابند.

واقعیت: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این روش بر خواب نوزاد تأثیری دارد.

کارشناسان توضیح می‌دهند: «در واقع، اگر برعکس را در نظر بگیرید، مصرف زودهنگام برنج و غلات ممکن است خطرناک باشد. زیرا ممکن است نوزادان قبل از 4 ماهگی نتوانند برنج و غلات را هضم کنند. والدین سعی می کنند روند طبیعی را عجله کنند و زودتر نقاط عطف را پیش ببرند، اما این عمل واقعاً برای نوزادان شما توصیه نمی شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.