خواب نوزاد

راهکارهایی برای خواباندن کودک

راهکارهایی برای خواباندن کودک

راهکارهایی برای خواباندن کودک

نوزادان در تشخیص شب و روز مشکل دارند که این موضوع انفجارهای کوتاه آنها را توضیح می دهد. با این حال، هنگامی که کودک شما چند هفته ای دارد، می توانید در حالی که با او هستید، تفاوت را به او آموزش دهید و عادات خواب سالم را ایجاد کنید. نکات تخصصی می تواند در این زمینه به شما کمک کند:

کارشناسان می گویند: “چراغ ها دکمه “حرکت” بیولوژیکی کودک شما را فشار می دهند. تاریکی باعث تحریک ترشح ملاتونین در مغز می شود و این هورمون یک هورمون مهم خواب است. روزهای کودکتان را روشن و شب های او را تاریک نگه دارید تا به سرعت متوجه شود که زمان خواب او چه زمانی است.

Bebeginizi uyutma stratejileri 2 - راهکارهایی برای خواباندن کودک

• در طول روز، مطمئن شوید که خانه نور کافی دارد یا آن را به بیرون ببرید. کودک خود را در طول روز در اتاقی با نور مناسب قرار دهید.(خواب نوزاد)

• برای جلوگیری از بیدار شدن در شب، نصب کاهنده های روشنایی را روی چراغ های اتاق کودک خود در نظر بگیرید. همچنین نصب کاهنده‌های روشنایی را در اتاق‌هایی که زمان زیادی را در آن می‌گذرانید، در نظر بگیرید. روشنایی چراغ ها را در شب یا 2 ساعت قبل از خواب کم کنید تا حال و هوا را تنظیم کنید.

• استفاده از نور شب در اتاقتان خوب است، اما نور کم را انتخاب کنید و آن را نزدیک تخت یا پرده نصب نکنید.(نوزاد)

• اگر کودک شما در طول شب بیدار می شود، چراغ ها را روشن نکنید و او را به اتاق روشن منتقل نکنید. انتقال از تاریکی به روشنایی به مغز شما سیگنال می دهد که زمان بیدار شدن فرا رسیده است. در عوض، او را در اتاق خواب تاریک آرام کنید.

• اگر نور خورشید کودک شما را خیلی زود از خواب بیدار می کند یا بعد از ظهر مشکل خواب دارد، ممکن است رنگ اتاق را تاریک کنید.(راهکارهایی برای خواباندن کودک)

زمانی که کودک خواب آلود است بخوابانید.

این یک مرحله طولانی مدت است، به خصوص برای مادران شیرده، اما می توانید زمان بندی را طوری تنظیم کنید که هم خود و هم کودکتان راحت باشید. کارشناسان می گویند نوزادانی که خود به خود می خوابند، تمایل دارند تا آرام سازی خود را بیاموزند.

Bebeginizi uyutma stratejileri 3 - راهکارهایی برای خواباندن کودک

قبل از رفتن پیش نوزاد کمی صبر کنید.

اگر از هر صدایی که از دستگاه صدای کودکتان شنیده می شود می پرید، به کودک خود یاد می دهید که بیشتر بیدار شود. چند دقیقه صبر کنید تا به او زمان بدهید تا خودش بخوابد. اگر این کار را نمی کند و به نظر می رسد بیدار است، حتی ممکن است بخواهید منتظر بمانید تا شروع به گریه کند. با این حال، رفتن به او قبل از یک حمله بزرگ گریه به این معنی است که بتوانید بدون اتلاف وقت زیاد او را بخوابانید.

در هر صورت، این یک گزینه معقول برای تنظیم حساسیت دستگاه صوتی کودکتان است تا با هر صدایی که کودکتان تولید می کند، تردید نکنید.

سعی کنید به چشمان کودک خود نگاه نکنید.

بسیاری از نوزادان به راحتی تحریک می شوند. تنها ملاقات با نگاه کودک می تواند توجه او را جلب کند و زمان بازی را نشان دهد.

والدینی که با نوزادان خواب‌آلود تماس چشمی برقرار می‌کنند باعث می‌شوند نوزادشان از حالت خواب بیدار شود. هر چه تعامل بین شما و کودکتان در طول شب بیشتر باشد، انگیزه بیشتری برای بلند شدن خواهند داشت.

پس به جای آن چه باید بکنم؟

وقتی شب پیش نوزادتان می روید، تماس چشمی برقرار نکنید، با هیجان صحبت نکنید و آهنگ مورد علاقه او را نخوانید. نگاه خود را روی شکم او نگه دارید و هنگام خواب با صدایی آرام و لمس آرام او را آرام کنید.

قوانین تعویض پوشک را آرام کنید.

در برابر اصرار برای تعویض پوشک کودک هر بار که از خواب بیدار می شود مقاومت کنید. شب قبل از رفتن به رختخواب یک پوشک شبانه بپوشید. وقتی از خواب بیدار شد پوشک او را با بوییدن آن چک کنید و اگر مدفوع کرده بود، پوشک او را عوض کنید. ممکن است هنگام تعویض پوشک خود در شب، گرم کردن دستمال مرطوب مرطوب یک انتخاب منطقی باشد.

به کودک خود یک “غذا رویایی” بدهید.(روش های برای خواباندن کودک)

اگر کودک شما مشکل خواب دارد، بیدار کردن او در نیمه شب برای شیر خوردن ممکن است به شما کمک کند که خواب طولانی تری داشته باشید.

چراغ ها را خاموش نگه دارید و به آرامی کودک خواب خود را از پوشک بلند کنید. او را روی دامان خود بگیرید تا به او شیر بدهید. هنگامی که کارتان تمام شد، او را بدون آرام کردنش به رختخواب برگردانید.

اگر عادات خواب شما کاهش یافت، نگران نباشید.(راهکارهایی برای خواباندن کودک)

اگر کودک شما دوباره در شب از خواب بیدار می شود، نترسید. احتمالاً یک اقدام موقتی است. نقاط عطف برای نوزادان و کودکان نوپا اغلب ممکن است به دلیل مسافرت، بیماری و یک خواهر یا برادر جدید تغییر کند. بسیاری از والدین نگران مشکلات خواب از 4 ماهگی هستند، زمانی که نوزادان فعال تر می شوند و الگوی خواب آنها تغییر می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.