رشد نوزاد

رشد کودک 12 تا 36 ماهه

رشد کودک 12 تا 36 ماهه

رشد کودک 12 تا 36 ماهه

کودک شما که بین 12 تا 36 ماهگی شروع به راه رفتن کرده و رهایی یافته است، اکنون طبق میل خود حرکت می کند و آزاد می شود.

کودک شما که بین 12 تا 36 ماهگی شروع به راه رفتن کرده و رهایی یافته است، اکنون طبق میل خود حرکت می کند و آزاد می شود. کودک خزنده اکنون شروع به راه رفتن می کند و خود را با جملات کوچک توضیح می دهد. نوزادی که حس کنجکاوی نسبت به محیط اطراف پیدا می کند، نمی تواند آرام بنشیند. در حالی که برخی از نوزادان روی میز قهوه‌خوری بالا می‌روند، برخی ترجیح می‌دهند به آرامی روی فرش با اسباب‌بازی‌هایشان که سروصدا می‌کنند و آواز می‌خوانند و مکعب‌های رنگارنگشان بازی کنند. همانطور که قد و وزن هر نوزاد متفاوت است، حرکات نیز از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت است.(رشد نوزاد)

در این مقاله با نظراتاوزگه سلچوک بوز کورت متخصص رشد کودک از تیم متخصص Canbebe راه حل هایی را برای مشکلاتی که در انتظار مادران و پدران نوزادانی است که بعد از 12 ماهگی سالم رشد می کنند آماده کرده ایم.(رشد کودک 12 تا 36 ماهه)

بچه ها کی شروع به راه رفتن میکنند؟

رشد کودک از یک توالی پیروی می کند، اما این ترتیب برای هر کودک یکسان نیست. به طور کلی، خزیدن نوزادان در حدود 7-8 ماهگی و خزیدن در حدود 9-10 ماهگی شروع می شود. در ماه 10-11 ایستادن با نگه داشتن چیزی و گرفتن حمایت که به آن تای تای ایستاده می گویند دیده می شود. اکنون نوزاد به مرحله ای می رود که می تواند با نگه داشتن لبه های مبل و میز قهوه خوری، در کنار هم صف بکشد.(نوزاد)

محدوده ای وجود دارد که در طی آن کارشناسان رشد کودکان را زیر نظر دارند. موقعیت هایی که در آن کمتر یا بالاتر از آن محدوده باشد به دقت بررسی می شود.اوزگه سلچوک بوز کورت، متخصص رشد کودک از تیم متخصص Canbebe این موضوع را با مثالی توضیح می دهد: «طبق استاندارد ترکیه، راه نرفتن یک کودک 13 ماهه طبیعی است. اما بعد از پانزدهمین ماه مراجعه به پزشک ضروری است. اگر مشکلی وجود داشته باشد که راه رفتن را به تأخیر بیندازد، قطعاً پزشک در مراحل اولیه آن را تشخیص خواهد داد. می تواند آرام و آرام باشد زیرا از ساختار خودش نشات می گیرد. اگر نوزاد متوجه شود که با خزیدن یا خزیدن سریعتر به جایی می رسد، و اگر این حرکات تعادلی باعث ناراحتی او در هنگام ایستادن شود، ممکن است در این دوره خزیدن یا خزیدن را انتخاب کند. بنابراین در مورد پیاده روی از پزشک خود تأییدیه بگیرید. نظارت بر وجود مشکل در سیستم اسکلتی یا ساختار عضلانی ضروری است. گاهی اوقات، اگر کودک 13 ماهه طبیعت محتاطانه ای داشته باشد، ممکن است تمایلی به راه رفتن نداشته باشد. در حالی که قبلاً چیزی را نگه داشته، ممکن است روی باسنش افتاده باشد و ترسیده باشد. یا به دلیل نگرش بیش از حد محافظ مادر، ممکن است ناامنی در راه رفتن به تنهایی ایجاد شده باشد.»

اجازه دهید کودک نوپایتان از شما حمایت کند اما اجازه دهید تعادل را حفظ کند. حتی اگر تکان می خورد، آن را زیاد نگه ندارید. بگذارید مسیر خودش را طی کند. به این ترتیب کودک شما که با تمرین راه رفتن با پای برهنه یا فقط با جوراب اعتماد به نفس پیدا می کند، در مدت زمان بسیار کوتاهی قدم های خود را برمی دارد.

آیا او دیر صحبت می کند؟

این یک کاربرد جهانی برای نوزادان تا 12 ماه در سراسر جهان است. یک نوزاد انگلیسی و یک نوزاد ژاپنی به طور کلی صداهای مشابهی دارند. از بدو تولد، بسیاری از نوزادان با شنیدن زبان مادری خود در اطرافشان شروع به تقلید صداها می کنند. 18. فرزندی که به ماه خود برسد; از افعالی مانند تمام شد، افتاد، آمد، رفت استفاده می کند. او می تواند بگوید مامان و بابا. در این مدت با استفاده از 10 کلمه صحبت می کند. کودکانی که والدینی دارند که تمایل به برقراری ارتباط دارند و همیشه با آنها صحبت می کنند، سریع صحبت می کنند. عوامل ژنتیکی نیز مانند بسیاری از مسائل دیگر بر گفتار تأثیر می گذارد.

هنگامی که کودک شما به ماه بیست و چهارم می رسد، به تدریج شروع به ترکیب اسامی و افعال می کند. می شنوید که او جملاتی مانند «بابا، بیا، مامان رفته» می گوید. برای اینکه کودک از زبان خود به خوبی استفاده کند، بسیار مهم است که نزدیک ترین افراد به او به خوبی به زبان مادری او صحبت کنند. استفاده از عباراتی مانند ditti به جای gitti، düt düt به جای oyun ممکن است بسیار زیبا به نظر برسد، اما این امر باعث می‌شود فرزند شما به زبان ترکی صحیح صحبت کند. در واقع گاهی کلام بعضی از بچه ها مثل یک زبان رمزی اصلا قابل درک نیست و فقط مورد قبول والدین است. به همین دلیل، گفتن نام واقعی اشیا و اعمال مهم است. یک بزرگسال باید از زبان خود به همان شیوه ای که با بزرگسال دیگر صحبت می کند استفاده کند. به جای اینکه بگویید «این اتفاق افتاد و بعد رفتی اوه»، بگویید: «تنگ شدی، افتادی و فکر می‌کنم آسیب دیدی!» چنین جمله ای درست است. اگر در حال آموزش یک شی جدید هستید، همان کلمه را 4.5 بار پشت سر هم تکرار نکنید. اگر قصد دارید ماشین اسباب بازی خود را نام ببرید، بگویید “ببین، این ماشین چهار چرخ دارد.” یا تقویت موجودیت ها با جملاتی مانند “این یک ماشین قرمز است” بسیار ساده تر است.(رشد کودک 12 تا 36 ماهه)

به یاد داشته باشید، زبانی که کودکان در روزهای اولیه از آن استفاده می کنند، در واقع زبان پذیرا است. او آنچه را که شما می گویید می شنود و درک می کند، سپس زبان بیانی وارد عمل می شود. بعد از ماه سی و ششم می تواند جملات مناسب و معنادار بسازد. تا زمانی که تلاش برای صحبت ادامه دارد، جای نگرانی نیست. اما اگر ساکت شد، تماس چشمی برقرار نکرد و با وجود 15 ماهگی حرفی نزد، بهتر است بدون اتلاف وقت با یک متخصص مشورت کنید.(رویش کودک 12 تا 36 ماهه)

کوچولوهای عصبانی

از 2 سالگی، کودک هماهنگ و آرام شما ممکن است ناگهان به شخصیتی سرکش و مبارز تبدیل شود. بره شیرین شما که دوران خودخواهانه و خودمحورانه ای را می گذراند، وحشی می شود و بیشترین استفاده را از زور وحشیانه می کشد. او فقط به احساسات خود فکر می کند و حتی به آسیب رساندن به طرف مقابل اهمیتی نمی دهد. اگر کودک شما بلافاصله عصبانی شد و با پاسخ نه یا بدون پاسخ به درخواستی شروع به کتک زدن شما کرد، نباید ساکت بمانید. احساسات خود را با عباراتی مانند “تو به من صدمه زدی”، “من از این عمل تو خوشم نمی آید”، “نمی خواهم فعلا به من نزدیک شوی” ابراز کنید. با این حال اتاقی را که با هم هستید ترک نکنید. به طوری که بفهمد شما کمی از او فاصله می گیرید. اگر آمد و شما را در آغوش گرفت، به او بگویید که زدن بد است و در آغوش گرفتن لمس خوبی است. اگر فرزندتان به شما لگد زد یا فریاد زد، ساکت نمانید. توضیح دهید که ما همیشه عصبانیت و بیزاری خود را نسبت به موضوعی با تلاش برای دویدن ابراز می کنیم. به ضربات و لگدهای آنها نخندید. تنبیه هم نکن او باید بیاموزد که رفتار بد او پذیرفته نمی شود، چگونه با مشکلات کنار بیاید و چگونه خود را در برابر عصبانیت مدیریت کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.