رشد نوزاد

مراحل نشستن نوزاد

مراحل نشستن نوزاد

مراحل نشستن نوزاد

تماشای استقلال کودکتان هیجان انگیز است. یکی از دستاوردهای بزرگی که هر والدینی منتظر آن است، زمانی است که بتواند به تنهایی بنشیند.(رشد نوزاد)

تماشای استقلال کودکتان هیجان انگیز است. یکی از دستاوردهای بزرگی که هر والدینی منتظر آن است این است که بتواند به تنهایی بنشیند. بیایید راه هایی را بررسی کنیم که به کودک کمک می کند تا این مهارت های حرکتی درشت را به دست آورد و خودش بنشیند:

قبل از اینکه آماده شوید

این مهم است که بدانید چه کاری باید انجام دهید و چگونه می توانید کودک خود را یاد بگیرد که خودش بنشیند. کودک شما ممکن است از 4 ماهگی یا در اوایل 9 ماهگی شروع به نشستن کند. سعی نکنید عجله کنید. دکتر متخصص اطفال به گفته کورت هیرمن، شما باید مطمئن شوید که او مهارت های حرکتی درشتی دارد، مانند نگه داشتن گردن، متعادل بودن و توانایی استفاده از عضلات تنه خود.(نوزاد)

آماده شدن برای نشستن

کودک شما از بدو تولد زمانی را دراز کشیده و حرکاتی انجام می دهد که عضلات گردن، شکم و پشت او را تقویت می کند. به طور کلی، در طول این فرآیند، ماهیچه های نوزادان از سر تا پا قوی تر می شوند. وقتی دراز کشیده سرش را بلند می کند تا به شما نگاه کند، می توانید بگویید که این ماهیچه ها قوی تر می شوند. برای کمک به کودک در تسلط بر این مهارت های حرکتی، مرتباً موقعیت خود را تغییر دهید.(مراحل نشستن نوزاد)

آماده شدن برای نشستن

کودک شما از بدو تولد زمانی را دراز کشیده و حرکاتی انجام می دهد که عضلات گردن، شکم و پشت او را تقویت می کند. به طور کلی، در طول این فرآیند، ماهیچه های نوزادان از سر تا پا قوی تر می شوند. وقتی دراز کشیده سرش را بلند می کند تا به شما نگاه کند، می توانید بگویید که این ماهیچه ها قوی تر می شوند. برای کمک به کودک در تسلط بر این مهارت های حرکتی، مرتباً موقعیت خود را تغییر دهید.

Bebegin oturma asamalari 2 - مراحل نشستن نوزاد

روی شکم خود نایستید

در ابتدا، ممکن است کودک شما دوست نداشته باشد روی شکم خود باشد. اما بسیار مهم است که او این کار را شروع کند. این برای او مهم است که بنشیند و عضلات مورد نیاز برای نقاط عطف آینده را توسعه دهد. می توانید سعی کنید با قرار دادن شکمش روی سینه و قرار دادن او روی پاهای خود رو به روی او، او را به این کار عادت دهید. سپس، می توانید با قرار دادن بالش های نگهدارنده زیر بغل و سینه، آن را راحت تر کنید.

حالت

کودک شما معمولاً در 3 تا 4 ماهگی می تواند سر خود را نگه دارد. در آن مواقع، می توانید او را روی صندلی بنشینید و پشتیبان او باشد. اطمینان حاصل کنید که همیشه هنگام نشستن روی صندلی مراقب کودک خود باشید. همچنین می توانید از بالش برای حمایت از کودک و کمک به نشستن او استفاده کنید.

همانطور که کودک شما رشد می کند، او می تواند برای مدت طولانی تری روی صندلی بنشیند. ممکن است در ابتدا سرش بلرزد، پس نگران نباشید. پس از مدتی، او می تواند سر خود را متعادل کرده و آن را صاف نگه دارد. وقتی قوی تر می شود، می تواند برای چند ثانیه در حالت نشسته بنشیند. در ابتدا می لرزد. در این مرحله اغلب می‌توانید او را ببینید که سر می‌کشد، اما اینگونه است که یاد می‌گیرد خود را صاف نگه دارد.

Bebegin oturma asamalari 3 - مراحل نشستن نوزاد

تعادل بدن

کودک شما قبل از اینکه بتواند به تنهایی بنشیند باید تعادل را یاد بگیرد. در حالی که داشتن عضلات تنه خوب به این امر کمک می کند، این تمام چیزی نیست که آنها به آن نیاز دارند. برای کمک به او می توانید او را در گوشه مبل قرار دهید. اگر می خواهید با هم کار کنید، می توانید او را روی پاهای خود بگیرید، روی پاهای خود بنشینید و از او حمایت کنید تا مطمئن شوید که سالم است.

محصولات کمک کرد

عضلات قوی گردن، بالاتنه و کمر همگی برای تنها نشستن ضروری هستند. می توانید از روش های حمایت از او با بالش یا تکیه دادن او به چیزی نرم استفاده کنید. جدا از این، می توانید از صندلی کودک استفاده کنید و تمرینات نشستن را انجام دهید.(مراحل نشستن نوزاد)

چه کاری می توانی انجام بدهی

کودک خود را روی پشتش قرار دهید تا بتوانید با گرفتن دستانش او را به آرامی به حالت نشسته بکشید. پزشکان می گویند بهترین راه برای آموزش، جذابیت است. به عنوان مثال، نوزادان دوست دارند در آینه نگاه کنند. یک آینه را در مقابل او نگه دارید تا سعی کند برای دیدن آن بلند شود، که او را تشویق می کند که بنشیند. یکی دیگر از ایده های تقویت عضلانی این است که کودک خود را زیر بغل بگیرید و او را روی زمین قرار دهید تا لنج هایش را بگیرد. کودک شما هنوز نمی تواند به تنهایی در این وضعیت بماند، اما نگه داشتن آن در این وضعیت به او کمک می کند قدرت بیشتری کسب کند.(مراحل نشستن نوزاد)

Bebegin oturma asamalari 4 - مراحل نشستن نوزاد

آماده باش

هنگامی که کودک شما تنها نشسته است، باید تنظیماتی را در اتاق او انجام دهید. در طول 6 ماه بازوهای او بسیار قوی می شود و پس از مدتی می تواند کارهای زیادی انجام دهد. اطراف تختخواب را بررسی کنید و وسایل خطرناک را دور از دسترس قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید تلفن های همراه را حذف کنید. یا دقت کنید که محیط تخت به اندازه کافی بلند باشد تا سقوط نکند و امنیت بیشتری داشته باشید.(مرحله های نشستن نوزاد)

توجه

حتی اگر کودک شما به اندازه کافی قوی است که بتواند سر خود را بلند کند و اکنون می تواند به تنهایی بنشیند، ممکن است هنوز آماده نشستن به تنهایی در ماشین نباشد. در هنگام شتاب گیری و کاهش سرعت خودرو همچنان خطر آسیب زیادی وجود دارد، بنابراین او را برای مدتی بیشتر روی پاهای خود نگه دارید.

خزیدن

هنگامی که کودک شما به نشستن عادت کرد، پایین تنه او به قدرت گرفتن ادامه خواهد داد. زمانی که یاد بگیرد باسن خود را ثابت نگه دارد و بنشیند، آنقدر قوی می شود که بتواند خودش را حرکت دهد. و پس از این روند، حتی ممکن است شروع به خزیدن کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.