بارداری هفته به هفته

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

قد و وزن نوزاد(هفته بیست و ششم بارداری)

در هفته بیست و ششم بارداری قد کودک تقریباً 36-37 سانتی متر به اندازه یک کاهو است. وزن آن تقریباً 780 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

انتظار هیجان انگیز شما در نیمه دوم بارداری ادامه دارد. در اینجا رشد کودک در هفته 26 آمده است… (حاملگی)

در هفته بیست و ششم بارداری، کودک شما می تواند بین 20 دقیقه تا 2 ساعت بخوابد. کودک شما روال خواب و بیداری خود را خواهد داشت. اگر این نظم با برنامه روزانه شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است متوجه شوید که نیمه شب با لگدهای کودکتان از خواب بیدار می شوید.

کودک شما به قورت دادن مایع آمنیوتیک برای مطالعات تنفسی ادامه می دهد. این مایع را از طریق سیستم گوارشی فیلتر کرده و به صورت ادرار تولید می کند. بنابراین، به افزایش مقدار مایع آمنیوتیک کمک می کند. داشتن مایع آمنیوتیک کافی برای نوزاد حیاتی است. در پایان هفته 26، مقدار مایع آمنیوتیک تقریبا 500 میلی لیتر بود. این مایع هر 3 ساعت یکبار تجدید می شود.

در هفته 26 بارداری، ضربان قلب نوزاد نسبت به اولین قاعدگی کند شده است. 140-150 ضربه در دقیقه می دهد.

لایه های سطحی و عمیق زیر پوست تشکیل شد. در این هفته پوست شروع به تولید رنگدانه می کند تا رنگ خود را بگیرد.

او در اوایل این هفته موهای بیشتری رشد کرد. رنگ مو هنوز ظاهر نشده است. برخی از نوزادان بدون مو به دنیا می آیند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با موهای پرپشت به دنیا بیایند و برخی از این موها می ریزند. برخی از نوزادان با موهای تیره متولد می شوند، اما رنگ مو می تواند در عرض چند ماه روشن شود. وضعیت برعکس نیز ممکن است رخ دهد، یعنی ممکن است نوزاد با موهایی رنگ روشن به دنیا بیاید و در عرض چند ماه موها تیره شوند.

در هفته 26 بارداری، ناخن ها، ابروها و مژه ها تکمیل می شوند. رد پاها و دست ها نیز مشخص شد.

تمام بدن نوزاد با موهای ظریفی به نام لانوگو پوشیده شده است. لانوگو هم از رشد پوست حمایت می کند و هم بدن را گرم نگه می دارد. قبل از تولد، این پرها تا حد زیادی ریخته می شوند. بقیه ظرف چند ماه پس از تولد دفع می شود.

لایه ورنیکس کازئوزا (ساختاری ضخیم و چرب) که به مدت 5 تا 6 هفته روی پوست کودک تشکیل شده است، کنترل دما را در بدن نوزاد تا زمانی که میزان چربی زیر پوست افزایش یابد، ادامه خواهد داد. اگرچه این لایه تا زمان تولد کاهش می یابد، اما مقداری از آن هنوز در بدو تولد در بدن نوزاد باقی می ماند. این لایه ورنیکس باقیمانده همچنین وظیفه تسهیل عبور نوزاد از کانال زایمان را در هنگام تولد دارد.

از آنجایی که رشد ریه ها و ستون فقرات تا حد زیادی تکمیل شده است، نوزاد شانس زیادی برای زنده ماندن با کمک های پزشکی در صورت زایمان زودرس دارد. احتمال خطر تهدید کننده زندگی در نوزاد 26 هفته ای کاهش می یابد. اکنون با افزایش امکان زندگی در دنیای بیرون، کودک شما یک فرد در نظر گرفته می شود.

بینایی او در هفته های گذشته بهتر شده بود. می توانست چشمانش را به چپ و راست حرکت دهد. پلک ها نیز احتمالا این هفته یا هفته آینده باز می شوند. همه نوزادان در بدو تولد چشم آبی دارند. و رنگ چشم معمولا 1 ماه پس از تولد ظاهر می شود. در برخی از نوزادان، رنگ چشم ممکن است بین 6 ماهگی تا یک سالگی تغییر کند.

امواج مغزی مانند امواج مغزی نوزاد تازه متولد شده است. سلول های مغزی که افکار آگاهانه را فراهم می کنند رشد می کنند. به همین دلیل گفته می شود که یک خاطره بدوی در نوزاد پدیدار می شود. برخی تحقیقات؛ گفته می شود که از این هفته ها، نوزادان بدون توجه به زبانی که به آن گوش می دهند، خیلی راحت آن زبان را یاد می گیرند و صحبت می کنند. نوزادان همچنین موسیقی هایی را که از این هفته به بعد پس از تولد گوش می دهند به خاطر می آورند.

تصویر سونوگرافی(هفته 26حاملگی)

week26 1 - هفته بیست و ششم بارداری

در تصاویر سونوگرافی هفته 26 بارداری، بدن او متناسب به نظر می رسد.

به احتمال زیاد در طول معاینه سونوگرافی خود در این هفته با یک بدجنس سرزنده مواجه خواهید شد. زیرا کودک شما فضای زیادی دارد و با رشد استخوان ها و ماهیچه هایش بسیار متحرک است! اگر کودک شما در طول معاینه سونوگرافی خواب باشد، پزشک به شما راه هایی را برای بیدار کردن او نشان می دهد. مثلا؛ ممکن است از شما بخواهد شکلات بخورید و آب بنوشید. هنگامی که برای معاینه سونوگرافی برمی گردید، احتمالاً کودک شما بیدار خواهد بود. پزشک شما همچنین ممکن است با فشار دادن کمی به شکم شما آن را بیدار کند. امواج صوتی و نوری ساطع شده از دستگاه اولتراسوند نیز ممکن است کودک شما را بیدار کند.

26 هفته حرکات کودک(هفته بیست و ششم بارداری)

آیا برای ضربات زانو، آرنج، دست و پاهای کوچک آنها آماده اید؟ طبق تحقیقات، نوزادان در سنین 24 تا 28 سالگی به دنیا می آیند. هفته ها فعال ترین دوره ها هستند. اکنون حرکات آن را بسیار واضح تر احساس خواهید کرد. در واقع، پس از این هفته، شریک زندگی شما به راحتی می تواند حرکات کودک شما را احساس کند.

در هفته بیست و ششم ممکن است گاهی حرکات نوزاد نامنظم و گاهی منظم باشد. از هفته بیست و ششم بارداری، اکنون می توانید به روال آن عادت کنید. هنگامی که شما در یک وضعیت خاص ایستاده اید، ممکن است فعال تر شود یا چرت بزند. به خصوص زمانی که آرام می شوید و سرعتتان را کم می کنید، کودک شما فعال تر می شود. حتی زمانی که شما فعال هستید، شکم شما یک اثر گهواره ای روی او ایجاد می کند و ممکن است ترجیح دهد بخوابد.

تعداد و الگوی حرکات کودک خود را با نوزادان دیگر مادران باردار مقایسه نکنید.

اگر کودک هنگام لگد زدن به شما صدمه می زند، وضعیت خود را تغییر دهید. حرکت کمی در اطراف نیز ممکن است کمک کند.

اگر حرکات کودک را کمتر احساس می کنید، آب یا مایع دیگری بنوشید. اگر در عرض 24 ساعت از هفته بیست و ششم بارداری حرکاتی احساس نکردید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

تغییرات در بدن مادر

26 هفته چند ماه است؟ شما در ماه ششم بارداری خود هستید و تقریباً با سه ماهه دوم بارداری خود به پایان رسیده اید.

تقریباً 1 کیلوگرم از وزنی که تاکنون به دست آورده اید صرف رشد کودک شده است. کیلوهای باقیمانده مقدار چربی، خون و مایعاتی است که در بدن شما افزایش می یابد.

در هفته بیست و ششم بارداری، رحم شما همچنان تا سطح ناف شما بالا می رود. ارتفاع بالای رحم شما تقریباً 26 سانتی متر است. احساس درد در ناحیه قفسه سینه با بالا آمدن رحم طبیعی است.

فشار روی معده و روده به دلیل رشد رحم و تأثیر هورمون پروژسترون ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود.

در هفته بیست و ششم بارداری، مشکلات زیر ممکن است ادامه یابد:

– سردرد و کمردرد،

– احساس خارش در ناحیه شکم به دلیل کشش و خشک شدن

– مشکل واریس

– مشکل هموروئید به دلیل یبوست.

مواردی که باید به آن توجه کرد

در 26 هفته دوران بارداری، گرفتگی عضلات می تواند آنقدر شدید باشد که شما را از خواب بیدار کند. در اینجا چند پیشنهاد برای حل مشکل گرفتگی در دوران بارداری وجود دارد…

– مکمل های کلسیم و منیزیم را با تایید و توصیه پزشک مصرف کنید.

– با بالا بردن پاها در طول روز، گردش خون را در پاها متعادل کنید.

– ورزش هایی را امتحان کنید که پاهای شما را کش می دهد، به خصوص یوگای بارداری.

از هفته بیست و ششم بارداری، ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در دست ها و پاهای خود را تجربه کنید. این بیماری که سندرم تونل کارپال نامیده می‌شود، به دلیل تجمع مایعات در بدن شما ایجاد می‌شود که گروه بافتی در مچ دست شما را متورم می‌کند. تمریناتی در یوگای بارداری وجود دارد که برای این وضعیت مفید خواهد بود. اگر چنین تمریناتی به خوبی جواب نداد و همچنان این مشکل را بسیار جدی تجربه می کنید، می توانید با تایید پزشک خود از فیزیوتراپیست کمک بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.