هغته به هفته بارداری

هفته بیست و نهم بارداری

هفته بیست و نهم بارداری

هفته بیست و نهم بارداری

قد و وزن نوزاد

در هفته بیست و نهم بارداری، قد نوزاد تقریباً 39-40 سانتی متر به اندازه یک کدو بلوط است. وزن آن تقریباً 1200 گرم است.(هفته به هفته بارداری)

حتماً در حالی که 6 ماه اول بارداری را پشت سر گذاشته اید، گفته اید “اوه وای”. طبیعی است که با نزدیک شدن به تولد شروع به بی تاب شدن می کنید. حتی اگر کودک شما در این 3 ماه اخیر زود به دنیا بیاید، احتمال زنده ماندن بسیار زیاد است. سعی کنید در طول این فرآیند ذهن خود را راحت نگه دارید، زیرا 90 درصد نوزادان در مدت کوتاهی یا نزدیک ترم متولد می شوند.(حاملگی)

در هفته بیست و نهم بارداری، بیشتر راه‌های هوایی کوچک (برونشیول‌ها) در ریه‌های شما جایگزین شده و تعداد کیسه‌های هوایی کوچک (آلوئول‌ها) افزایش یافته است. ماده سورفکتانتی که فشار سطحی داخل این کیسه های هوا را کاهش می دهد به شکل گیری ادامه می دهد. تولید این کالا در هفته سی و پنجم به پایان می رسد. در حالی که ریه های او در حال رشد هستند، او به تنفس ریتمیک برای آماده شدن برای پس از زایمان ادامه می دهد.

او به مکیدن انگشت خود ادامه می دهد و در نتیجه ماهیچه های مکیدن خود را توسعه می دهد. توانایی مکیدن سینه ماهیچه های صورت 35-36. تا یک هفته دیگر تکمیل خواهد شد.

در هفته بیست و نهم بارداری پوست او صورتی و چروکیده است. چربی زیر پوست افزایش می یابد.

بخشی از مغز کودک شما که با هوش و خلق و خوی مرتبط است به رشد خود ادامه می دهد.

واکنش آنها به صداها، غذاها و نورهای مختلف حتی آگاهانه تر است.

گلبول های قرمز خون در استخوان های شما در حال رشد هستند. در هفته بیست و نهم بارداری با وجود اینکه استخوان های نوزاد سفت می شوند، اما ساختار انعطاف پذیر خود را حفظ می کنند. این انعطاف پس از تولد نیز ادامه می یابد. سفت شدن کامل استخوان ها در دوران کودکی اتفاق می افتد. استخوان های مغز نیز نرم هستند. به هر حال، استخوان های نوزادان باید در حین عبور از کانال زایمان انعطاف پذیر باشند. استخوان‌های نرم جمجمه نوزاد که فونتانل نامیده می‌شوند، در مدت 1 تا 1.5 سال پس از تولد، هم جوشیده و هم سفت می‌شوند.

حرکات نوزاد در هفته 29 بارداری

کودک فعال است زیرا ماهیچه هایش به تقویت ادامه می دهند. او هنوز در داخل فضایی برای چرخش و تغییر موقعیت دارد.

سیستم عصبی نوزاد 29 هفته ای به رشد و تقویت خود ادامه می دهد. خود را برای مشت و لگدهای کوچک و سخت آماده کنید.

تصاویر سونوگرافی(هفته بیست و نهم بارداری)

week29 1 - هفته بیست و نهم بارداری

استخوان ها در سونوگرافی روشن ظاهر می شوند زیرا سفت شده اند.

کودک شما به حرکات تنفسی خود ادامه می دهد تا ریه هایش بالغ شوند. این حرکات را در تصاویر سونوگرافی هفته بیست و نهم بارداری مشاهده می کنید.

در سونوگرافی، ممکن است او را ببینید که شست خود را می مکد یا به دلیل سکسکه بالا و پایین می پرد.

در تصویر نوزاد 29 هفته ای، ممکن است کودک شما شروع به وارونه ایستادن کرده باشد. اگر هنوز صاف دراز کشیده است یعنی سرش بالاست نگران نباشید به احتمال زیاد تا زمان تولد سرش پایین است. شما لازم نیست نگران زایمان زودرس باشید، زیرا کودک 10-11 هفته قبل از موعد مقرر سرش را به پایین انداخته است! این یک وضعیت کاملا طبیعی است و وقتی در این موقعیت قرار می گیرد روحیه خوبی دارد. 96 درصد از نوزادان با تولد به حالت سر به پایین برمی گردند.

تغییرات در بدن مادر

29 هفته چند ماه است؟ شما در ماه هفتم بارداری خود هستید و در 3 ماه آخر (سه ماهه سوم) هستید.

در هفته بیست و نهم بارداری، با رشد کودک، حرکاتی در اندام های داخلی شما ایجاد می شود. معده و روده شما به سمت بالا فشرده شده اند. ماهیچه های رحم به اندازه کافی قوی هستند تا از آسیب به اندام های داخلی شما جلوگیری کنند. این سفتی در معده و روده شما بزرگترین علت سوء هاضمه در سیستم گوارش شما است.

در هفته 29 بارداری، ممکن است به دلیل انتظار احساس ناامیدی کنید. ممکن است بخواهید که بارداری در اسرع وقت به پایان برسد. یا ممکن است نگرانی هایی در مورد کودک داشته باشید. این وضعیت ممکن است در رویاهای شما به عنوان کابوس نیز منعکس شود. وقتی کابوس می بینید، این احساس که آنچه می بینید به حقیقت می پیوندد، نامناسب است. این کابوس ها بازتابی از ترس ها و اضطراب های شما و راهی برای کنار آمدن با آنها هستند.

افزایش فشار خون می تواند باعث فشار خون بالا (پره اکلامپسی) شود. اگر این وضعیت شدید باشد، می تواند تهدید کننده زندگی باشد، بنابراین ممکن است پزشک بگوید که نوزاد باید به دنیا بیاید.

آیا نوزادی که در هفته 29 به دنیا می آید زنده می ماند؟

از آنجایی که ریه هایش تا حد زیادی رشد خود را تکمیل کرده اند و سیستم ایمنی بدنش به اندازه کافی برای محافظت از خود رشد کرده است، یک نوزاد 29 هفته ای این شانس را دارد که پس از تولد حتی با کمک پزشکی زنده بماند. دوره بین 24 تا 36 هفته تولد را زایمان زودرس می نامند. علائم زایمان زودرس عبارتند از:

– داشتن انقباضات مکرر در شکم،

– احساس درد مشابه درد قاعدگی

– احساس فشار در ناحیه لگن یا کمردرد متفاوت.

 

اگر این علائم را احساس کردید، حتما باید با پزشک خود تماس بگیرید.

مواردی که باید به آن توجه کرد(هفته بیست و نهم بارداری)

در طول 3 ماه گذشته، برخی از مادران باردار ممکن است یک میل جنسی احیا شده را تجربه کنند. در این دوران باید در رابطه جنسی به نکاتی توجه کرد.

رابطه جنسی در هفته 29 بارداری

برای مادران باردار که بارداری سالمی دارند، داشتن رابطه جنسی ضرری ندارد. با این حال، برای مادران باردار بسیار ایمن‌تر است که با پزشک خود در مورد اینکه آیا رابطه جنسی ضرری دارد یا خیر مشورت کنند.

توجه به موارد زیر در رابطه جنسی در دوران بارداری مفید است:

– شکم بزرگ شما و حرکات گهگاهی کودک ممکن است مانع از تمرکز شما در حین رابطه جنسی شود. آرام باشید، زیرا حرکت کودک می تواند نشانه ای از احساس خوشحالی درونی او باشد.

– سینه ها را نباید در طول رابطه جنسی بیش از حد تحریک کرد. زیرا تحریک بیش از حد سینه ها باعث انقباضات رحم می شود.

– انقباض رحم در شرایطی مانند ارگاسم مادر، اگر حاملگی پرخطر نباشد، مشکلی ایجاد نمی کند، اما همچنان ترجیح داده می شود که مادر باردار در 3 ماه اخیر به ارگاسم نرسد

– حرکت آهسته در حین رابطه جنسی در دوران بارداری، این احساس را که به کودک شما آسیب خواهد رساند را از بین می برد.

– ایده آل ترین حالت، حالت درازکش پهلوی است که مرد به پشت باشد که به آن قاشق می گویند. در ضمن، خوابیدن به پهلوی چپ را فراموش نکنید.

– شریک زندگی شما نباید در داخل شما انزال کند زیرا هورمون پروستاگلاندین موجود در مایع منی مردانه ممکن است باعث زایمان شود. اگر در 3 ماه گذشته با کاندوم رابطه داشته باشید، این خطر را از بین خواهید برد.

 

اگر به همه این نکات توجه کنید، رابطه جنسی در بارداری سالم باعث زایمان زودرس نمی شود.

29 هفته بارداری دوقلو(هفته29حاملگی)

شکم مادرانی که در این هفته دوقلو دارند ممکن است کاملا متورم باشد. از آنجایی که ممکن است در برخی از بارداری های دوقلو خونریزی رخ دهد، مادر باردار ممکن است نیاز به یک دوره استراحت داشته باشد. خطر زایمان زودرس در حاملگی های دوقلو بیشتر است. تولد دوقلو از نظر درد هیچ تفاوتی با سایر زایمان ها ندارد. از آنجایی که بیشتر نوزادان دوقلو از طریق لقاح آزمایشگاهی به دنیا می آیند، پزشکان کشورمان می گویند این نوزادان نوزادان خاصی هستند و به مادر باردار توصیه می کنند که از همان ابتدا سزارین شود. با این حال، همه نوزادان خاص هستند و بسیاری از دوقلوها می توانند به طور طبیعی و بدون هیچ مشکلی اتفاق بیفتند. اگر مادران باردار که در انتظار دوقلو هستند می خواهند زایمان طبیعی داشته باشند، بهتر است با یک پزشک با تجربه در تولد نوزادان دوقلو، زایمان کنند. نباید فراموش کرد که حتی در زایمان های دوقلو با پزشک مجرب، آمادگی برای انواع شرایط ضروری است. ممکن است در هر زمانی احتمال زایمان با سزارین وجود داشته باشد. یا ممکن است اولین نوزاد به طور طبیعی به دنیا بیاید، اما اولین نوزاد با سزارین به دنیا بیاید. اگر هر دو نوزاد به طور طبیعی متولد شوند، میانگین زمان تولد بین دو نوزاد 20 دقیقه است. مادران آینده‌ای که به‌طور طبیعی دوقلو به دنیا می‌آورند، اگر به اندازه کافی حمایت شوند و یک محیط طبیعی برای زایمان فراهم شود، می‌توانند تجربه زایمان بسیار لذت‌بخش و مثبتی داشته باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.