خواب نوزاد

چگونه از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟

تا زمانی که فرزند شما نگوید که کابوس می بیند، دشوار است بدانید که چه چیزی باعث ناراحتی شبانه می شود.(خواب نوزاد)

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کودکان نوپا شب از خواب بیدار می شوند و گریه می کنند. برخی ممکن است به آرامش نیاز داشته باشند زیرا یاد نگرفته اند خود را آرام کنند. برخی از کودکان نیز به دلیل بیماری یا ناخوشی از خواب بیدار می شوند.

با این حال، اگر کودک شما که همیشه خوب می‌خوابد، ناگهان با گریه از خواب بیدار شد، آشفته شد و نمی‌خواهد دوباره بخوابد، احتمالاً به این معنی است که او یک کابوس دیده است. به طور کلی، نیمه دوم خواب زمانی است که به احتمال زیاد رویا می بینید.

کابوس ها را نباید با تعریق شبانه اشتباه گرفت. کودکانی که دچار تعریق شبانه هستند، پس از بیدار شدن در خوابی عمیق و بدون رویا، همچنان به خواب می‌روند و زمانی که از خواب بیدار می‌شوند، آن را به یاد نمی‌آورند.(چگونه از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟)

Bebegin kabus gormesini nasil onlersiniz 2 - چگونه از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟

چه چیزی باعث کابوس می شود؟

کابوس کودک شما احتمالاً مربوط به اتفاقی است که قبل از خواب رخ داده است. تماشای چیزی ترسناک یا آزاردهنده یا گوش دادن به یک داستان ترسناک ممکن است باعث کابوس شود.(نوزاد)

استرس همچنین می تواند باعث کابوس شود. زمان خواب می تواند استرس زا باشد، به ویژه برای کودک مبتلا به اضطراب جدایی. مریض بودن یا دوری طولانی از والدین نیز می تواند برای کودکان استرس زا باشد.

اما نگران نباشید و خودتان را سرزنش نکنید. مشکلات عاطفی با کابوس ها ارتباطی ندارند و دیدن خواب های بد گاه به گاه در این سن کاملا طبیعی است. احتمالاً ربطی به کاری که شما گفتید یا انجام دادید ندارد.(چگونه از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟)

Bebegin kabus gormesini nasil onlersiniz 3 - چگونه از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟

چگونه می توانم به فرزندم بعد از یک کابوس کمک کنم؟

وقتی فرزندتان فریاد می زند به سراغ او بروید. اطمینان جسمانی مهم است، بنابراین او را تا زمانی که آرام شود، در آغوش بگیرید و در آغوش بگیرید. مطمئن شوید که حیوان عروسکی یا اسباب بازی مورد علاقه او همراه او باشد، این ممکن است کمک کند. نور شب را دوباره چک کنید و در اتاق خواب را باز نگه دارید تا بداند شما آنجا هستید. اگر کودک خود را برای راحتی به تخت خود می آورید، توجه داشته باشید که عقب نشینی آن دشوار خواهد بود.

اگر او به اندازه کافی بزرگ است که می تواند حرف شما را بفهمد، در مورد کابوس با او صحبت کنید. اما به خاطر داشته باشید که گفتن این فقط یک رویا به او تسلی بخش نخواهد بود زیرا کودکان در این سن نمی توانند تفاوت بین واقعیت و رویا را تشخیص دهند.(به چه روش از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟)

Bebegin kabus gormesini nasil onlersiniz 4 - چگونه از کابوس دیدن کودک خود جلوگیری کنیم؟

 

چگونه از کابوس های شبانه جلوگیری کنم؟

اگرچه هیچ راه مطمئنی برای جلوگیری از کابوس وجود ندارد، یک روال خواب آرام، یک دوش آب گرم آرام، یک داستان خواب خوب یا یک آهنگ آرام ممکن است کمک کند.

برای اطمینان از داشتن یک شب خوب، مطمئن شوید که کودک شما احساس راحتی می کند. بهترین دما برای خواب آرام، هوای کمی خنک است.

نور زیاد خواب را مختل می کند. اگر کودک شما از تاریکی می ترسد، یک چراغ شب که به اندازه کافی روشن می شود تا هیولاها را دور نگه دارد، کافی است.

اگر کابوس ها ادامه پیدا کرد و کودک شما از رفتن به رختخواب می ترسد، می توانید موضوع را با پزشک او در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.