رفتار کودک و نوزاد

چگونه در کودکان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

چگونه در کودکان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

چگونه در کودکان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

به نظر شما اعتماد به نفس؛ آیا این به این است که بتوانیم به راحتی با دوستان خود معاشرت کنیم، از پیشخدمت درخواست دستمال سفره می کنیم یا مهارت های خودکفایی متناسب با رشد او به دست می آوریم؟ در واقع اعتماد به نفس مفهوم گسترده تری است.(رفتار کودک و نوزاد)

به نظر شما اعتماد به نفس؛ آیا این به این است که بتوانیم به راحتی با دوستان خود معاشرت کنیم، از پیشخدمت درخواست دستمال سفره می کنیم یا مهارت های خودکفایی متناسب با رشد او به دست می آوریم؟ در واقع اعتماد به نفس مفهوم گسترده تری است. این مفهومی است که با تولد می آید و می تواند توسط محیط و فرصت هایی که به آن ارائه می دهیم و موضع ما در زندگی آن شکل بگیرد. نوزادان از بدو تولد شروع به سازگاری با جهان می کنند. در روزهای اولیه، اگر نیازهای اولیه نوزاد به موقع برآورده شود، پدیده زیر در نوزاد رخ می دهد:

“دنیا جای امنی است.” بنابراین، اول یاد می گیرد که اعتماد کند. او احساس می کند که اطرافیانش دوستش دارند و به او اهمیت می دهند. سپس خواسته‌ها و نیازهای بدن خود را می‌شناسد و می‌آموزد که راه‌حل‌هایی را با در میان گذاشتن آن‌ها به افرادی که مسئول مراقبت از او هستند بیابد.

نوزاد با اعتماد به نفس درونی؛ به عبارت دیگر، کودکی که خود را می شناسد و دوست دارد، اکنون نشان می دهد که اعتماد به نفس بیرونی کاملی برای ابراز وجود از طریق ارتباط دارد.(نوزاد)

در ابتدا گریه و زبان بدن به مرور زمان تبدیل به گفتار و حرکت می شود.

آگاهی از نیازهای آنها یک معیار مهم در این مرحله است. زیرا وقتی حمایت بزرگسالان را قطع می کند، باید برای رفع نیازهای خود اقداماتی انجام دهد.(چگونه در کودکان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟)

وظیفه والدین در این زمینه این است که؛ با توجه به مهارت هایش از او حمایت کنند و به تدریج از این حمایت بکاهند و او را قادر سازند تا به تنهایی موفق شود.

با کسب تجربه، کودک اعتماد به نفس پیدا می کند. او یاد خواهد گرفت که با تلاش موفق می شود و از تلاش هراسی نخواهد داشت. بنابراین ایجاد محیطی امن که افراد بتوانند تجربیات جدیدی در زمینه اعتماد به نفس کسب کنند، یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان والدین است.

?? به او فرصت دهید تا زمینه هایی را که در آن استعداد دارد کشف کند. لطفا درک کنید که او ممکن است به رشته ای که در آن استعداد دارد علاقه ای نداشته باشد. شاید حوصله اش سر رفته، شاید انگیزه اش را از دست داده، شاید به بالاترین نقطه در آن زمینه رسیده و حالا به دنبال کشفیات جدید است؟

می توان گفت که میمون حریص نیست، بلکه می خواهد مناطق جدیدی را باز کند که بتواند خود را امتحان کند. بنابراین، دادن فرصت به او برای تجربه حوزه های مختلف به او کمک می کند تا خود را بشناسد.

??نشان دادن شایستگی های خود، افزایش تدریجی اهداف ساده ای که می تواند متناسب با سن رشدی خود به دست آورد و مقایسه نکردن! فرزند شما قطعا نقاط ضعفی خواهد داشت. روشن کنید که متوجه این موارد هستید، اما برای بهبود آن با هم به دنبال راه حل باشید و آن را کشف کنید. بنابراین حتی یک راه حل آماده به او پیشنهاد نکنید. از خود بپرسید “من نمی دانم چه باید کرد؟” و در مورد راه حل های مختلف فکر کنید. بنابراین، او یاد خواهد گرفت که تلاش هایی برای مبارزه با مشکل و یافتن راه حل انجام می شود. برای جلوگیری از احساس شکست و بی کفایتی او، به جای نشستن و گریه کردن، استقامت می کند و در صورت بروز مشکل راه حلی پیدا می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.