رفتار کودک و نوزاد

چرا نوزادان تف می کنند؟

چرا نوزادان تف می کنند؟

چرا نوزادان تف می کنند؟

احتمالا فقط سعی در تغذیه دارد. و او تنها نیست: تقریباً نیمی از کودکان نوپا تف می کنند. فاصله تف 4 ماه اول است.

چرا نوزادان تف می کنند؟

چرا کودک من اینقدر تف می کند؟

احتمالا فقط سعی در تغذیه دارد. و او تنها نیست: تقریباً نیمی از کودکان نوپا تف می کنند. فاصله تف 4 ماه اول است.(رفتار کودک و نوزاد)

هنگامی که کودک شما هوا را همراه با شیر یا شیر خشک خود می بلعد، هوا با مایع محبوس می شود. و به نحوی این هوا باید خارج شود و وقتی که خارج می شود مقداری از مایع از دهان یا بینی شما خارج می شود.(نوراد)

نوزادان با توجه به جثه خود تغذیه می شوند و برخی از آنها واقعاً دوست دارند غذا بخورند، بنابراین گاهی اوقات ممکن است بیش از حد غذا بخورند و خروجی بیش از حد را می توان به عنوان اثر این تغذیه بیش از حد مشاهده کرد.

سیستم گوارشی نوزاد تازه متولد شده نیز به طور کامل توسعه نیافته است. ماهیچه‌های پایین مری کودک، که کنترل می‌کنند غذا وارد بدن او می‌شوند، ممکن است همچنان در حال تسریع باشند. جای تعجب نیست که کودک شما لباس های زیادی را کثیف می کند.

bebek tukuruk 1 - چرا نوزادان تف می کنند؟

آیا کاری می توانم در این مورد انجام دهم؟

این نکات را برای کمک به غذا خوردن کودکتان امتحان کنید:

• هنگام شیر دادن کودک خود را در وضعیت عمودی نگه دارید. تغذیه در حالتی که آرام نشسته اید (مثلاً در بازوهای خود یا روی صندلی ماشین) کمکی نمی کند که غذا به معده شما برسد.

• زمان تغذیه را آرام نگه دارید. سر و صدا و سایر عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید و مطمئن شوید که کودک خود را قبل از اینکه خیلی گرسنه شود، تغذیه کنید. اگر حواسش پرت باشد یا خیلی گرسنه باشد، به احتمال زیاد هوا را همراه با غذا می بلعد.

• اگر کودک شیر یا شیر خشک خود را از شیشه می‌نوشد، مطمئن شوید که سوراخ پستانک خیلی کوچک نباشد، زیرا سوراخ کوچکی ممکن است کودک شما را عصبی کند و هوا را ببلعد. از طرف دیگر، اگر سوراخ خیلی بزرگ باشد، ممکن است تف کند و استفراغ کند زیرا مایع خیلی سریع به سمت او می آید. توصیه های ما در مورد انتخاب نوک سینه و بطری را بخوانید.

• پس از هر بار شیر خوردن کودک خود را آروغ بزنید. در واقع، اگر کودک شما در طول شیر خوردن دچار مکث طبیعی شد، سعی کنید قبل از دادن غذای بیشتر، او را آرام کنید و آروغ بزنید. به این ترتیب، اگر هوا در داخل وجود داشته باشد، بدون اینکه غذای بیشتری روی آن قرار گیرد، خارج می شود. (به یاد داشته باشید که ابتدا یک پارچه نرم روی شانه خود بگذارید!)

اگر در عرض چند دقیقه آروغ زد نگران نباشید. احتمالاً کودک شما نیازی به آروغ زدن فوری ندارد.

• فشار را از معده او دور نگه دارید. مطمئن شوید که لباس و پوشک کودکتان خیلی تنگ نباشد و هنگام آروغ زدن شکم او را روی شانه خود قرار ندهید. بلافاصله پس از شیر خوردن از سفر با ماشین خودداری کنید، زیرا دراز کشیدن روی صندلی ماشین نیز می تواند به شکم کودک شما فشار بیاورد.

• سعی کنید حداقل نیم ساعت بعد از شیر خوردن کودک خود را در حالت ایستاده نگه دارید تا نیروی جاذبه کار را برای او آسان کند.

• تغذیه بیش از حد. اگر به نظر می رسد که کودک شما بعد از هر بار شیر دادن کمی بیش از حد آب دهانش را تف می دهد، ممکن است بیش از حد غذا بخورد. می توانید سعی کنید کمی شیر خشک به او بدهید یا برای مدت کوتاهی از او پرستاری کنید و ببینید که آیا راضی است یا خیر. (ممکن است بخواهد غذای کمتری مصرف کند و بیشتر غذا بخورد.)

• اگر در دوران شیردهی هستید، از پزشک خود بپرسید که آیا چیزی در رژیم غذایی شما وجود دارد که ممکن است باعث بیشتر تف کردن کودک شما شود (شیر گاو گاهی اوقات باعث این امر می شود).

• اگر کودک شما هنگام خواب تمایل به استفراغ و تف کردن دارد، سر او را بلند کنید. خوابیدن با بالش برای کودک شما ناامن است، اما می توانید یک گوه فوم را زیر یک انتهای تخت او قرار دهید یا سر تخت را با خیال راحت روی بلوک ها قرار دهید.

bebek tukuruk 2 - چرا نوزادان تف می کنند؟

چه زمانی کودک من آب دهان را متوقف می کند؟

همانطور که ماهیچه های کودک شما رشد می کند و قوی تر می شود، کودک شما می تواند غذا را در شکم خود نگه دارد. بیشتر نوزادان در حدود 6 یا 7 ماهگی تف کردن را متوقف می کنند، یا ممکن است تا زمانی که یاد بگیرند خودشان بنشینند طول بکشد. در موارد نادر، این ممکن است تا اولین تولد ادامه یابد.

چگونه می توانم تشخیص دهم که ترشح بزاق یا استفراغ وجود دارد؟

استفراغ معمولاً شدیدتر و به مقدار بیشتر است. اگر کودک شما مضطرب به نظر می رسد، احتمالاً استفراغ می کند.(به چه دلیل نوزادان تف می کنند؟)

bebek tukuruk 3 - چرا نوزادان تف می کنند؟

آیا تف کردن می تواند نشانه یک چیز جدی باشد؟

تف کردن نوزادان بسیار طبیعی است، اما اگر نوزاد شما آنطور که باید وزن اضافه نمی کند، حتما با پزشک خود صحبت کنید. نوزادانی که به اندازه کافی وزن اضافه نمی‌کنند یا به دلیل تف کردن زیاد دچار مشکل در تنفس می‌شوند، ممکن است از بیماری ریفلاکس معده به مری یا GERD رنج ببرند.

اگر کودک شما به سرعت شروع به تهوع و استفراغ کرد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر این استفراغ حالت استفراغی داشته باشد، مانند بیرون کشیدن و پرواز در سراسر اتاق، ممکن است نشانه ای از وضعیتی به نام تنگی پیلال باشد که در آن ماهیچه های پایین روده ضخیم می شوند و مانع از جریان غذا به روده کوچک می شوند. این معمولا در حدود 1 ماهگی اتفاق می افتد.

همچنین اگر در استفراغ نوزادتان صفرای سبز مشاهده کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه انسداد روده کودک شما باشد که می تواند نشان دهنده اسکن در اورژانس و احتمالاً جراحی اورژانسی باشد.(چرا نوزادان تف می کنند؟)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.