رفتار کودک و نوزاد

کودک موهای خود را می کشد چه باید بکنم؟

کودک موهای خود را می کشد چه باید بکنم؟

کودک موهای خود را می کشد چه باید بکنم؟

اگر متوجه شدید که کودکتان موهایش، مژه ها یا ابروهایش را می کشد، گفتن چیزی خاص مانند “اولین چیزی که باید امتحان کنید” درست نیست. فقط به مدت یک یا دو هفته دقت کنید که کی و کجا موهایش را می کشد. معمولاً می توانید او را در طول جلسات شبانه روزی، در تختخوابش یا با یک پرستار در حال انجام این کار ببینید. گاهی این رفتار به خودی خود بروز می کند.(رفتار کودک و نوزاد)

اگر کودکم موهای خود را می کشد چه باید بکنم؟

اگر متوجه شدید که کودکتان موهایش، مژه ها یا ابروهایش را می کشد، گفتن چیزی خاص مانند “اولین چیزی که باید امتحان کنید” درست نیست. فقط به مدت یک یا دو هفته دقت کنید که کی و کجا موهایش را می کشد. معمولاً می توانید او را در طول جلسات شبانه روزی، در تختخوابش یا با یک پرستار در حال انجام این کار ببینید. گاهی این رفتار به خودی خود بروز می کند.(نوزاد)

اما اگر انجام هر کاری برای شما دشوار است و برای اکثر والدین به طور قابل درک دشوار است، یا اگر کشیدن بیش از چند هفته ادامه داشته باشد، یا اگر کودک شما شروع به ایجاد شکاف در موهایش کرده است که برطرف نمی شود، این یک مشکل است. ایده خوبی است که مشکل را به صورت حرفه ای جستجو کنید.

bebek sac cekiyor 1 - کودک موهای خود را می کشد چه باید بکنم؟

عمل کشیدن مو عملی است که در فواصل زمانی معین در نوزادان به عادت تبدیل می شود و سپس از بین می رود. گاهی اوقات ممکن است این عمل به دلیل گیرکردن موهایش در دستش غیر ارادی اتفاق بیفتد. بیشتر اوقات این حرکت پس از مدت کوتاهی به طور کامل از کودک ناپدید می شود. می توانید با کمی حوصله و جلوگیری از رسیدن آن به موهای نوزاد دست از این عمل بردارید. برخی از نوزادان ممکن است با وجود تمام اقدامات احتیاطی تمایل به ادامه حرکت داشته باشند. در چنین مواردی می توانید با یک متخصص مشورت کنید و نوزاد خود را از نظر تریکوتیلومانیا بررسی کنید و از متخصص راهنمایی بگیرید.

bebek sac cekiyor 2 - کودک موهای خود را می کشد چه باید بکنم؟

تشخیص اینکه کشیدن موی کودک شما یک مرحله گذرا است یا یک مشکل طولانی مدت غیرممکن است. این امر به ویژه در مورد نوزادانی که عادت دارند والدینشان رفتارشان را هدایت کنند مؤثر است. بنابراین، هر چه زودتر شروع کنید، بهتر است.(کودک موهای خود را می کشد چه باید بکنم؟)

bebek sac cekiyor 3 - کودک موهای خود را می کشد چه باید بکنم؟

احتمالاً یک متخصص ترکیبی از لباس‌هایی را توصیه می‌کند که از مشکل کشیدن موی کودک شما جلوگیری می‌کند (پوشیدن لباس خواب آستین بلند با مچ‌های دوخته شده یا دستکش یا جوراب کودک روی دست‌هایش) و نوعی درمان شناختی رفتاری. از بین بردن احساس اشتیاق نیز ممکن است راه حل متفاوتی باشد. برای نوزادان، این می تواند یک حیوان عروسکی با بافت زیبا، یک تکه ساتن، یک برس مو یا یک برس بچه باشد.

در نظر گرفتن رفتار منفی، مانند گرفتن انگشتان کودک در حال کشیدن، “نه” گفتن یا عصبانی شدن کمکی نمی کند. سر کودک خود را نتراشید مگر اینکه این کار را همراه با رفتار درمانی انجام دهید. در غیر این صورت، پس از رشد مو به کشیدن آن ادامه خواهد داد.(کودک من موهای خود را می کشد چه باید کرد؟)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.