رفتار کودک و نوزاد

اگر کودک به پستانک وابسته است چه بایدکرد؟

اگر کودک به پستانک وابسته است چه بایدکرد؟

اگر کودک به پستانک وابسته است چه بایدکرد؟

ادامه استفاده از پستانک در سنین کودکی مشکل جدی نیست. ناراحتی فرزند شما مطمئنا جدی نیست. با این حال، ترک پستانک برای مدت طولانی ایده آل نیست. این به عنوان گزینه بهتری نسبت به انجام یک کار جالب در زمانی که کودک شما خسته است دیده می شود.(رفتار کودک و نوزاد)

کودک من بسیار به پستانک خود وابسته است، چه کاری باید انجام دهم؟

ادامه استفاده از پستانک در سنین کودکی مشکل جدی نیست. ناراحتی فرزند شما مطمئنا جدی نیست. با این حال، ترک پستانک برای مدت طولانی ایده آل نیست. این به عنوان گزینه بهتری نسبت به انجام یک کار جالب در زمانی که کودک شما خسته است دیده می شود. وقتی گرسنه یا تشنه است، بهتر است با کراکر و مقداری شیر از کنارش رد شوید. یا زمانی که او ناراحت است، این یک گزینه متفاوت از این است که فقط به شما بگوید چه می خواهد.(نوزاد)

یکی از بارزترین نشانه های اختلال معتاد به پستانک کاهش فعالیت گوش دادن است. این مانع اعتماد او به توانایی خود در بیان نیازهایش می شود. علاوه بر این، کودکی که بیش از حد به پستانک خود وابسته است، زمانی که پستانک را همیشه در دهان خود نداشته باشد، ممکن است احساس ناامنی کند.

bebek emzik 1 - اگر کودک به پستانک وابسته است چه بایدکرد؟

اگر آماده مقابله با چند قطره اشک هستید، باید کم کم وابستگی کودکتان به پستانک را کاهش دهید. اولین قدم این است که استفاده از پستانک را به زمان خواب محدود کنید.( اگر کودک به پستانک وابسته است چه بایدکرد؟)

می توانید با رها کردن تدریجی پستانک و سپردن آن به او شروع کنید. به این ترتیب، این شما نیستید که بدانید پستانک معتاد به پستانک همیشه کجاست، او باید خودش برود تا آن را تهیه کند. البته اگر پستانک خود را گم کند، به او کمک می کنید تا به دنبال آن بگردد. اما باید او را به این ایده عادت دهید که بدون پستانک، بازی و صحبت کردن و حتی گوش دادن به یک داستان یا تماشای یک ویدیو آسان تر است.

هنگامی که وابستگی او در طول روز فروکش کرد، شروع به پذیرش این ایده کنید که بهترین مکان برای پستانک تخت خواب او است. در واقع، او را از استفاده از آن در جای دیگری منع نکنید؛ اگر این کار را انجام دهید، اضطراب او او را به چیزی که دوست دارد بیشتر نیاز می‌دهد. در عوض، وقتی آن را در جای دیگری پیدا کردید، آن را روی بالش او بگذارید و به او اطلاع دهید که اکنون پستانک در رختخوابش است، اما هر زمان که بخواهد می تواند آن را هر کجا که بخواهد پیدا کند.

bebek emzik 2 - اگر کودک به پستانک وابسته است چه بایدکرد؟

اگر او زمان زیادی را در ماشین می گذراند و اغلب روی صندلی ماشینش می ماند، ممکن است لازم باشد با پستانک دومی که در آنجا نشسته است سازش کنید. در نظر داشته باشید که پستانک را به صندلی ببندید، با آن به مرکز خرید یا خواربار فروشی نروید.

در این زمان، عادت به گذاشتن پستانک در دهانش قطع می‌شود و او این عادت را با مکیدن راحت خواب همراه می‌کند.

حتماً با مراقب خود برای جدا کردن کودک از پستانک همکاری کنید و راه خود را برای خداحافظی او با پستانک انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.