رفتار کودک و نوزاد

روال هایی برای یک کودک شاد

روال هایی برای یک کودک شاد

روال هایی برای یک کودک شاد

وقتی یک نوزاد تازه متولد شده را به خانه می آورید، زندگی تار می شود. کودک شما ممکن است شبانه روز قابل برگشت باشد و زندگی شما ممکن است آشفته باشد. برای این، تا زمانی که می توانید بخوابید، تا زمانی که می توانید غذا بخورید، و اگر خوش شانس هستید، سریع دوش بگیرید. اما در اینجا یک سرنخ وجود دارد: نوزادان در کارهای روتین رشد می کنند. روز کودک به شما ریتم و قابلیت پیش بینی می دهد.(رفتار کودک و نوزاد)

در ابتدا

وقتی یک نوزاد تازه متولد شده را به خانه می آورید، زندگی تار می شود. کودک شما ممکن است شبانه روز قابل برگشت باشد و زندگی شما ممکن است آشفته باشد. برای این، تا زمانی که می توانید بخوابید، تا زمانی که می توانید غذا بخورید، و اگر خوش شانس هستید، سریع دوش بگیرید. اما در اینجا یک سرنخ وجود دارد: نوزادان در کارهای روتین رشد می کنند. روز کودک به شما ریتم و قابلیت پیش بینی می دهد.(نوزاد)

به عنوان مثال، شروع یک مراسم قبل از خواب می تواند اضطراب شما را در مورد این موضوع کاهش دهد. به عنوان مثال، چرت بعد از ظهر به شما استراحت می دهد. روال‌ها می‌توانند به والدین کمک کنند که کنترل داشته باشند، زیرا گاهی اوقات به دلیل مشغله کاری ممکن است احساس کنید که کنترل ندارید. در چند ماه اول، ممکن است برنامه ریزی طبیعی برای چرت های بعد از ظهر امکان پذیر نباشد و نوزادان بسته به خواسته هایشان ممکن است به توجه شما نیاز داشته باشند. بنابراین یک روال ناهار ممکن است آنطور که می خواهید پیش نرود.(روش هایی برای یک کودک شاد)

چگونه با کودک خود یک مراسم تشریفاتی ترتیب دهیم؟

Mutlu bir bebek icin rutinler 2 - روال هایی برای یک کودک شاد

از نشانه های کودک استفاده کنید

پیروی از نشانه ها به شما کمک می کند تا یک روال موثر برای کودک خود ایجاد کنید و به جلوگیری از واکنش های احساسی که به دلیل گرسنگی یا خستگی بیش از حد کودک شما رخ می دهد، کمک می کند.

زمان خواب برای کودک شما

یک نوزاد تازه متولد شده ممکن است 16 ساعت در روز بخوابد و هر دو ساعت یکبار برای غذا خوردن بیدار شود. پاملا های، مدیر اطفال رشدی-رفتاری در بیمارستان رود آیلند، می گوید: «در طول روز و شب متفاوت عمل کنید. هنگامی که در طول روز از خواب بیدار می شوید، به پیاده روی بروید، یک آهنگ بخوانید، با صدای بلند صحبت کنید. اما وقتی شب از خواب بیدار شد، به او غذا بدهید و او را روی پشتش بگذارید تا در نهایت متوجه شود که شب فقط برای خوابیدن است. می گوید.

زمان معقولی را برای مراسم خوابیدن انتخاب کنید، مثلاً حدود ساعت 7 صبح، و سه یا چهار کاری را که می خواهید هر شب انجام دهید، انتخاب کنید. می توانید لباس خواب بپوشید، آهنگی بخوانید، کتاب بخوانید یا کودک خود را ماساژ دهید. مهم نیست دقیقاً چه کاری انجام می دهید، به شرطی که برای همه آرامش بخش باشد و هر شب آن را در ساعت معینی انجام دهید. به گفته کارشناسان، شما سیگنال هایی می دهید که کودک شما عادت هایی را یاد می گیرد، در نهایت این سیگنال ها را دریافت می کند و خواب آلود می شود.(روال هایی برای یک کودک شاد)

Mutlu bir bebek icin rutinler 3 - روال هایی برای یک کودک شاد

زمان حمام پر استرس

حمام کردن را به محض دریافت تاییدیه حمام از پزشک خود شروع کنید، که معمولاً زمانی است که بند ناف می افتد. روال حمام نوزاد در حال آماده سازی است. قبل از جابجایی کودک همه چیزهایی را که نیاز دارید جمع آوری کنید: وان حمام کودک، حوله حمام، حوله یا حوله کودک کلاه دار، صابون کودک، یک دستمال شستشوی نرم، حوله ای برای آبکشی موهای آن ها، لوسیون، کرم بچه و یک پوشک. حوله حمام را از وسط تا کرده و روی زمین قرار دهید. این اولین جایی است که وقتی عروسک را بیرون می آورید می گذارید. حوله کلاهدار را در بالا قرار دهید. بعد، وان را فقط با 1 تا 2 اینچ آب گرم پر کنید و آن را در قسمت داخلی بازوی خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که داغ نیست. حوله حمام را داخل وان بیندازید و مقداری صابون روی آن بریزید. اکنون تنها چیزی که باقی می ماند این است که لباس کودک خود را درآورید و به آرامی او را داخل حمام بیاندازید. پس از اتمام حمام، کودک را محکم زیر بغل بگیرید، از وان خارج کنید و حوله کلاهدار را بلند کنید. به سرعت حوله را دور او بپیچید، سپس او را بردارید.

اسرار چرت ظهر

وقتی بالاخره خواب کودک در طول روز شروع به منظم شدن کرد، وقت آن است که درس چرت شروع شود. به جای اینکه اجازه دهید کودک در هر جایی بخوابد، با ریتم طبیعی کودک کار کنید تا برنامه را ایجاد کنید.

به گفته جودی میندل، نویسنده کتاب “Sleep Through the Night”، خواندن داستان هایی که قبل از خواب در شب می خوانید و کاهش نور، سیگنال های مشابهی را به نوزادان ارسال می کند تا الگوهای خواب خود را در ظهر ایجاد کنند.

Mutlu bir bebek icin rutinler 4 - روال هایی برای یک کودک شاد

زمان صرف غذا

نشستن برای غذا خوردن به عنوان یک خانواده یکی از مهم ترین برنامه هایی است که می توانید با کودک خود برقرار کنید. ممکن است زمانی که شروع به خوردن مواد جامد می کند به شما ملحق شود. بعد از حدود 6 ماهگی که کودک برای غذا آماده شد، قبل از شام او را بنشینید و به او یاد دهید که چگونه به آرامی و با قاشق غذا بخورد. بعد که وقت غذا خوردن شد با هم سر سفره بنشینید. به او سبزیجات یا پنیر خرد شده بدهید و از او بخواهید سر میز با قاشق بازی کند. در نهایت او یاد می گیرد که چگونه از آن استفاده کند. هنگامی که کودک شما به غذای جامد عادت کرد، می توانید همان غذایی را که می خورید به او بدهید. در این فرآیند، تلویزیون را خاموش کنید و در مورد روز خود صحبت کنید، این کار باعث بهبود رشد اجتماعی و مهارت های گفتاری او نیز می شود. غذا خوردن با هم به عنوان یک خانواده مهم است. با بزرگتر شدن کودک، کسانی که از وعده های غذایی خانوادگی لذت می برند اغلب رفتار بهتری دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که نوجوانانی که با خانواده خود زندگی می کنند معمولاً در مدرسه عملکرد بهتری دارند و کمتر به افسردگی مبتلا می شوند. وقت گذاشتن برای صحبت و غذا خوردن با هم در پایان روز باعث تقویت روابط خانوادگی می شود.

چند قانون برای ایجاد روال های شاد و لذت بخش برای کودک شما وجود دارد. اگر مجبورید صبح زود از خواب بیدار شوید، به محض بیدار شدن از خواب به کودک خود لباس بپوشید و با کالسکه بیرون بروید. یا برنامه ریزی کنید که بعدازظهر از خانه خارج شوید و صبح وقت آرامی در خانه داشته باشید. اگر کودک شما در اواسط روز شروع به مالیدن چشم هایش کرد، باید آن را رها کنید و بعداً می توانید به کار خود ادامه دهید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.