رفتار کودک و نوزاد

چرا نوزادان گریه می کنند؟

چرا نوزادان گریه می کنند؟

چرا نوزادان گریه می کنند؟

اگر کودک شما گریه می کند، احتمالاً می خواهد چیزی به شما بگوید. گریه کردن روشی است که نوزادان می‌گویند گرسنه، خسته، ناراحت هستند یا در آن روز در معرض تحریک بیش از حد قرار گرفته‌اند. گاهی اوقات لازم است اجازه دهید کودک گریه کند، اما زمانی که کودک شما گریه می کند، بهتر است فورا به او مراجعه کنید، به خصوص برای نوزادان تازه متولد شده. نگران نباشید که بیش از حد به کودک خود توجه می کنید یا او را لوس خواهید کرد. برعکس، تحقیقات نشان داده است که نوزادانی که هنگام گریه همراه می شوند، رفتار مطیعانه تری از خود نشان می دهند.(رفتار کودک و نوزاد)

Bebekler neden aglar 2 - چرا نوزادان گریه می کنند؟

گرسنگی:

بسیاری از نوزادان هر 1 تا 2 ساعت در یک دوره 24 ساعته شیر می دهند و اغلب شب ها برای تغذیه از خواب بیدار می شوند. نوزادان آرام ممکن است انگشتان خود را بمکند یا وقتی احساس گرسنگی می‌کنند دچار بدخلقی شوند. نوزادان فعال تر هنگام گرسنگی واکنش بیشتری نشان می دهند. سپس وقتی با هیجان شروع به تغذیه می کنند، هوای زیادی را همراه با شیر می بلعند که ممکن است در اثر فشردگی گاز بیشتر گریه کنند.(نوزاد)

Bebekler neden aglar 3 - چرا نوزادان گریه می کنند؟

درد و ناراحتی:

درست مانند بزرگسالان، نوزادان چیزهایی را که باعث ناراحتی آنها می شود، دوست ندارند. مشکلات معده، گاز معده و سوء هاضمه از علل شایع ناراحتی در نوزادان هستند. اگر کودک شما بعد از شیر دادن دمدمی مزاج است، ممکن است شکم درد داشته باشد و وقتی او را آروغ می‌زنید اغلب گریه نمی‌کند. گرما همچنین می تواند منبع ناراحتی در نوزادان باشد. اگر خیلی سرد یا گرم باشد ممکن است گریه کند. علاوه بر این لباس هایی که بدن او را تنگ و خارش می کند باعث گریه او می شود. اطمینان حاصل کنید که لباس کمر شما را سفت نمی کند، یقه آن به صورت شما ساییده نمی شود، دست ها و پاها هنگام حرکت دسته نمی شوند یا پارچه ای که می پوشید باعث خارش نشود. برای برخی از نوزادان، اینها چیزهایی هستند که تحمل آنها غیرممکن است.

تنهایی، کسالت و ترس:

نوزادان گاهی فقط برای جلب توجه، عشق و محبت گریه می کنند. اگر کودک شما گریه می کند، ممکن است بی حوصله، ترسیده یا احساس تنهایی کند. کودکی که به عشق و محبت نیاز دارد، فقط با دیدن شما، شنیدن صدای شما، احساس لمس شما یا در آغوش گرفتن شما می تواند آرام شود. نوزادان عاشق در آغوش گرفتن هستند زیرا مادر و پدر خود را می بینند و صداها و ضربان قلب آنها را می شنوند.

Bebekler neden aglar 4 - چرا نوزادان گریه می کنند؟

فشار بیش از حد:

وقتی کودک بیش از حد خسته است، برای رهایی از تنش گریه می کند. نوزادان خسته معمولاً این را با بدخلقی نشان می دهند. ممکن است کودک شما بیش از آنچه فکر می کنید به خواب نیاز داشته باشد. نوزادان تازه متولد شده معمولا 16 ساعت در روز می خوابند. سر و صدای زیاد، حرکت یا تحریک بصری نیز می تواند باعث گریه کودک شما شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.