رشد نوزاد

کی کودک آگاهانه شروع به لبخند زدن می کند؟

کی کودک آگاهانه شروع به لبخند زدن می کند؟

چه زمانی کودک شما آگاهانه شروع به لبخند زدن می کند؟

لبخند کودک یکی از لذت بخش ترین لحظات والدین است، به خصوص برای اولین بار. اما چه زمانی نوزادان لبخند می زنند؟

لبخند کودک یکی از لذت بخش ترین لحظات والدین است، به خصوص برای اولین بار. اما چه زمانی نوزادان لبخند می زنند؟ شما می توانید با دیدن لبخند کودک خود متوجه شوید که رشد اجتماعی و عاطفی او چه زمانی آغاز می شود.(رشد نوزاد)

باور کنید یا نه، احتمالاً کودک شما مدت ها قبل از تولد لبخند می زد. مارک گتلمن، متخصص اطفال می گوید: نوزادان می توانند در رحم مادر لبخند بزنند، حتی در اوایل زندگی. اولین لبخند نوزادان عمدی یا در پاسخ به چیزی نیست. دکتر گتلمن می گوید لبخند کودک شما شبیه به حرکات بازوی بازو یا بدن است. با این حال، خیلی زود می توانید لبخند واقعی و عمدی را روی صورت کودک خود ببینید.

bebek ne zaman bilincli guler 2 - کی کودک آگاهانه شروع به لبخند زدن می کند؟

انواع رشد: اجتماعی، بصری، عاطفی

اولین لبخند واقعی نوزاد، چیزهای زیادی در مورد رشد او می گوید. می توان گفت این نشانه بهبود بینایی اوست. اگر رفلکس های مغز و سیستم عصبی او به اندازه کافی بالغ باشد، می داند که لبخند زدن راهی برای ارتباط با دیگران است. او شروع به درک این موضوع می کند که واکنش ها و احساسات او تأثیر مستقیمی بر افراد دارد، بنابراین از لبخند برای ابراز لذت، هیجان، رضایت و شادی استفاده می کند. از لبخند او می توان فهمید: “مامان، کار خوبی کردی!” یا “این شیر عالی است، من کمی دیگر می خواهم!”(نوزاد)

bebek ne zaman bilincli guler 3 - کی کودک آگاهانه شروع به لبخند زدن می کند؟

وقتی منتظر می مانید شروع به لبخند زدن می کند.

لبخند رفلکس کودک در ۲ ماهگی ناپدید می شود و در ۳ ماهگی اکنون می توانید او را با یک لبخند واقعی ببینید. تفاوت بین رفلکس و لبخند واقعی را می توان با مدت زمان لبخند تشخیص داد. کودک شما معمولاً در هنگام خواب یا خستگی به صورت بازتابی لبخند می زند زیرا لبخند او کوتاه تر است و در این زمان به طور تصادفی رخ می دهد. از سوی دیگر، پس از دیدن چهره مادرشان یا شنیدن صدای بلند برادرشان، ممکن است در پاسخ، حالت احساسی ثابتی را در چهره آنها مشاهده کنید.(نوزاد)

اگر هنوز منتظر دیدن لبخند کودک خود هستید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای تشویق آن انجام دهید. تماس چشمی مکرر و لبخند زدن به کودک در طول روز، صحبت مکرر با او، ایجاد حالات یا صداهای خنده دار صورت، تقلید صداها و رفتارهای حیوانات، یا دمیدن به شکم کودک. فقط زیاده روی نکنید. دیوید الکیند، روانشناس کودک، دکترا، نویسنده Go Parenting: «وقتی نوزادان در حال رشد توانایی تنظیم احساسات خود هستند، اگر از تحریک بیش از حد استفاده کنید، ممکن است دور به نظر بیایید، به کودک خود استراحت دهید و بعداً دوباره امتحان کنید.

بارها و بارها کاری را که او پس از اولین لبخندش به آن پاسخ می دهد، امتحان کنید. بینایی او به سادگی با دیدن چهره دو فردی که دوستش دارد بهبود می یابد. پس از آن، برای شما و همسرتان کافی است که به او لبخند بزنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا کودک شما به دیگران لبخند بزند زیرا واکنش های او به غریبه ها در حدود 6 ماهگی شروع می شود. دیدن عکس العمل افراد باعث می شود کودک شما از خندیدن بیشتر لذت ببرد. دکتر. گتلمن می گوید: “کودک شما در ابتدا با خنده های کوچک شروع به خندیدن می کند و در 5 ماهگی ممکن است با خندیدن با شکم بیرون شما را هیجان زده و شگفت زده کند.”(چه زمانی کودک آگاهانه شروع به لبخند زدن می کند؟)

bebek ne zaman bilincli guler 4 - کی کودک آگاهانه شروع به لبخند زدن می کند؟

پرچم های قرمزی که باید مراقب آنها باشید

حتی اگر کودک شما ممکن است از سنین پایین شروع به لبخند زدن کرده باشد، ممکن است گاهی اوقات او را ببینید که لبخند نمی زند، و این همیشه به این معنی نیست که او مضطرب، ناراضی است یا چیزی اشتباه است. نوزادان نیز نقاط عطف متفاوتی دارند و برخی ممکن است به چند هفته اضافی نیاز داشته باشند. با این حال، اگر کودک شما در 3 ماهگی هنوز لبخند نمی زند، باید با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.